Beantwoord

Opwaarderen Telfort prepaid (en koppelen met KPN app)

  • 15 December 2020
  • 5 reacties
  • 103 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 8 reacties

Ik heb een cascade van problemen. Niet geschikt voor de standaard hulp antwoorden:

Mijn Telfort Prepaid toestel ligt altijd klaar als reserve. Verder KPN Compleet inclusief mobiel.
Probeer regelmatig een onderhoud telefoontje te plegen en soms te opwaarderen.

Dit ging mis en nu kan ik niet meer bellen maar wel gebeld worden op Telfort Mob.
Inloggen op Mijn Telfort lukt niet, wachtwoord wordt niet geaccepteerd.
Verificatie code wordt naar verkeerd mailadres gestuurd.

Ik had ooit KPN prepaid op mijn mobiel geïnstalleerd maar toen niet gekoppeld met de Telfort mobiel
Verificatiecode komt wel op mijn Telfort Mob binnen maar wordt niet geaccepteerd. (nog 2 pogingen over..)

Ik heb het dus laten sloeren, dat ben ik mij bewust.
Het lijkt nu helemaal hermetisch gesloten.
Hoe verder?
 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 21 December 2020, 15:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Zolang je nog gebeld kan worden, kan je het nummer weer volledig deblokkeren middels een opwaardering.

Vaak is het wel zo, dat als je al in die fase zit waar je alleen nog gebeld kan worden, dat online opwaarderen niet goed lukt en wat problemen kan geven.

Dat is niet het geval als je opwaardeert via een bonnetje die je bv in een supermarkt of texaco kan kopen.

Reputatie 7

Hoi @mwp, als het prepaid nummer gedurende 6 maanden niet worden gebruikt (zelf bellen/sms’en, opwaarderen) wordt het nummer en het tegoed bevroren. Na die 6 maanden is er een periode van 90 dagen (de fase die Misja bedoelt) waarbinnen je het tegoed kunt opwaarderen om het nummer te herstellen. Als die periode voorbij is en het tegoed niet is verhoogd, is het nummer definitief gedeactiveerd. Weet je hoe lang het nummer niet gebruikt is? Als je twijfelt kan ik met je meekijken naar de staat van het nummer, daarvoor kan je jouw 06-nummer en het simkaartnummer aan je forumprofiel toevoegen, en daarna hieronder een seintje geven. 

Als het nummer niet meer actief is, zal je het ook niet aan de app kunnen koppelen. Daarom lijkt het me handig dat we eerst daar naar kijken.

Reputatie 7

Ik heb geen reactie van je gezien @mwp, op je profiel zie ik ook nog niets staan. Als ik nog met je mee kan kijken hoor ik het graag van je.

Best Jasper,  Daar ben ik dan. Ik kwam er niet aan toe om je te antwoorden, waarvoor excuus.

Ik heb het Telfort telefoonnummer aan het profiel toegevoegd, en verder het simnummer bij opmerkingen gezet. Ik merk nu pas dat ik deze vraag niet gewoon via Mijn KPN forum account gesteld heb, waarom weet ik niet meer. Maar als we dit incident via deze weg kunnen oplossen zal ik mijn andere vragen gewoon weer via dat kanaal stellen. Ik heb dit profiel even provisorisch ingevuld en zal het opheffen zodra deze telefoon gewoon binnen het KPN regiem gebracht is.  Het gaat hierbij om het telefoonnummer van mijn echtgenote die niet meer in staat is om te bellen. Ik kan overigens het oude Telfort nummer nog gewoon via mijn Compleet-mobiel bellen. 

Er was in de antwoorden ook sprake van opwaarderen via een aan te schaffen opwaardeerkaart, dat zal toch niet meer lukken omdat het merk Telfort uit de handel genomen is?

Alvast denk voor de medewerking,

Marten Pols

Reputatie 7

Bedankt voor de gegevens @mwp, ik heb daarmee voor je gekeken. Zo te zien is het nummer meer dan 6 maanden niet gebruikt en is het nummer op 14 november bevroren. Daar is die dag een sms'je over gestuurd en een maand ervoor (op 15 oktober) was er een sms'je gestuurd dat het nummer 5 maanden niet was gebruikt. Op 14 november is de periode van 90 dagen begonnen waarbinnen je nog kunt activeren, dat betekent dat je nog enkele dagen hebt om het tegoed op te waarderen en het nummer weer helemaal actief te maken. 

Op 15 juni 2019 zijn alle Telfort prepaidnummers overgezet naar KPN, sindsdien kan je het tegoed via KPN gebruiken om op te waarderen.