Beantwoord

Opwaarderen via 1244 lukt niet

  • 14 January 2020
  • 6 reacties
  • 2073 keer bekeken

Ik heb exact hetzelfde probleem als Spijker4. Is daar een oplossing voor? Ik hoor die oplossing graag.

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

icon

Beste antwoord door Let'sgo 21 January 2020, 19:40

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Let'sgo. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het niet lukt om op te waarderen via 1244. Op deze pagina kan je lezen hoe je kan opwaarderen via 1244, heb je het op deze manier geprobeerd? Je kan natuurlijk ook gebruik maken van onze Prepaid app om jouw tegoed op te waarderen. Als beide geen oplossing bieden, dan hoor ik het graag van je!

Hallo Vikash. Het gaat mij niet om alternatieven. Het gaat om het oplossen van het probleem dat de bankgegevens gecontroleerd moeten worden. Wanneer is dat opgelost?

Reputatie 7
Badge +21

Om gebruik te kunnen maken van mobiel of sms opwaarderen, moet je je eerst aanmelden. Aanmelden voor mobiel en sms opwaarderen kan via MijnKPN. Deze registratie voltooi je met een eenmalige ideal betaling van €0,01. Heb je dit gedaan? Dit kan niet op een andere manier. De pincode voor het opwaarderen via mobiel of sms verschijnt op het scherm. Je kan deze pincode ook terugvinden op het bankafschrift bij de eenmalige betaling. Bij het mobiel opwaarderen belt je 1244 en toetst je in het menu het op te waarderen bedrag in en de pincode voor opwaarderen in. Het beltegoed wordt bij deze opwaardeermethodes meteen bijgeschreven, en het bedrag wordt via automatische incasso bij de klant afgeschreven.

Hallo Vikash. Op de vraag of ik € 0,01 heb overgemaakt is het antwoord: Ja, in 2014. Sindsdien ging het goed, tot onlangs. Na het toetsen van de 8 via 1244 werd verteld: 'U bent succesvol aangemeld, maar kunt nog niet opwaarderen omdat uw bankgegevens gecontroleerd moeten worden en dit kan minimaal 5 werkdagen duren,’ Waarom controle? Belangrijker: Wanneer is het probleem opgelost?

Hallo allemaal. 

De KPN kon mij telefonisch geen oplossing aanreiken. Ook in de KPN-winkel niet. 

Oplossing probleem in mijn situatie: Ga naar 'mijn kpn’.  Naar produkten. Indien het mobiele nummer hierbij staat, dan deze aanklikken; staat die er niet bij dan eerst 'produkt toevoegen'. Naar opwaarderen. 2 x mobiele nummer invullen. Dan de gekregen sms-code invullen. Vervolgens een pincode van 5 cijfers invullen.

 Na deze handelingen is de blokkade van ’controle bankgegevens' op 1244 en toets 8 verdwenen !!!

Groet Let'sgo. 

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor jouw reactie en wat goed dat het toch gelukt is, na het registratie in mijn KPN. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer