Vraag

oude Nokia met pre-paid telefoon vraag om beveiligingscode

  • 20 May 2021
  • 2 reacties
  • 714 keer bekeken

Ik heb een oude Nokia telefoon, Model 1600, Type RH-64, die ineens vraagt om een beveiligingscode. Via de site van KPN Prepaid kwam ik erachter dat dat waarschijnlijk gebeurt is, omdat ik meer dan 6 maanden niet met het toestel heb gebeld (ik sms wel, en waardeer op als het tegoed op is, maar dat telt schijnbaar niet). Heb daarom mijn prepaid tegoed opgeladen, maar nog steeds vraagt het toestel om een beveiligingscode. Heb de Puk code geprobeerd, maar dat werkt ookniet.

Nieuwe SIM kaart besteld en geactiveerd, helpt ook niet. Stom natuurlijk, nu is mijn oude SIM kaart niet meer geldig en daar staan de contacten op.

Wie kan mij in de goede richting helpen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @radelozeRdeGroot, Welkom op ons KPN Forum! Bedankt voor je vraag. Wat balen dat je er niet uitkomt wat betreft de beveiligingscode. De beveiligingscode die je toestel vraagt heeft hoogstwaarschijnlijk niets met de simkaart te maken. Waarschijnlijk vraagt jouw toestel ook om die code als er niet eens een simkaart in het toestel zit. Ik lees overal dat Nokia een eigen beveiligingscode heeft ingesteld. Dit moet 12345(6) zijn, afhankelijk van het aantal nummer dat je kunt/moet invullen. Niet een hele goede beveiliging als je het mij vraagt, haha. Heb je dit al eens geprobeerd? Ik ben benieuwd en denk graag nog even met je mee als dit niets oplevert :). 

Kun je trouwens, voor de zekerheid, je pre-paid gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 06-nummer en simkaartnummer is voldoende. Dan controleer ik even hoe het staat met een eventuele simblokkade! 

Dank je wel Lisa! Mij is net hetzelfde gebeurd met mijn oude Nokia, 12345 was inderdaad de beveiligingscode, gelukkig!