Beantwoord

Oude simkaart doet het niet meer

  • 24 March 2020
  • 2 reacties
  • 397 keer bekeken

Beste medewerkers van KPN. 
ik heb een oude simkaart en die wil ik weer gaan gebruiken. Maar als ik m in een toestel stop, kan ik er niet naar toe bellen. De simkaart is niet geactiveerd? 
mij heb m in 2018 voor het laatst gebruikt met een prepaid abonnement. 
kunt u mij helpen om deze kaart weer te activeren? 

icon

Beste antwoord door Susan_ 24 March 2020, 19:47

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @Anjakwajing, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Een prepaid simkaart dien je 1 keer in de 6 maanden op te waarderen, een sms mee versturen of mee te bellen. Dit zodat wij een melding krijgen dat het simkaartje nog in gebruik is. Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je prepaid-tegoed  weer vrij te maken en je simkaart weer te gebruiken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen. Heb je dit niet gedaan? Dan is het nummer uiteindelijk na 9 maanden uit de lucht gehaald. Dit kunnen we helaas niet herstellen.. 

De enige optie is om een nieuwe prepaid simkaart aan te vragen.

Reputatie 7
Badge +21

@Anjakwajing, ik heb geen reactie meer gehad. Kan ik er vanuit gaan dat jouw vraag beantwoordis? 

Reageer