Beantwoord

Oude simkaart (nokia) over te zetten?

  • 6 May 2020
  • 1 reactie
  • 884 keer bekeken

Mijn vader heeft nog een oude pre-paid telefoon, en wil graag zijn nummer houden als hij overgaat naar een smartphone. Nu heb ik gekeken naar de sim. De rechter is de mijne, Samsung. De linker komt uit de oude Nokia. Is dat op eoa manier over te zetten, werkt dat ?

 

icon

Beste antwoord door PeterG 6 May 2020, 17:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Simmaat oude Nokia is ‘standaard’. Die van jouw is Nano. Sommige smartphones hebben (nog) de tussenmaat micro.

Toevallig ben ik ook van een oude Nokia (2700c) overgegaan naar een smartphone 21 april j.l.

Aangezien je vader prepaid heeft zal ie toch een smartphone gewoon moeten kopen (zonder lening en dus in een fysieke winkel). Ik heb dat onlangs in de plaatselijke telefoonwinkel gedaan. Die hebben met een speciale tang direct mijn standaard sim in nano sim geknipt met een speciale tang. Doe dat vooral niet zelf!

Je kunt, ook voor prepaid, ook een nieuwe sim aanvragen. Bij prepaid zit je dan wel een week zonder aansluiting en er zijn kosten aan verbonden. Dat kan via https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/aanvragen.htm .

Dus als je vader dat in de winkel vraagt dan doen ze dat vast wel.

Maar: noteer wel even het simkaartnummer van je vaders sim! Dat staat in de rand die eraf geknipt gaat worden en bij omzetten naar bv abonnement is dat nodig.