Oude telefoon met nieuwe simkaart stuurt uit zich zelf een sms'je.

  • 4 March 2019
  • 2 reacties
  • 161 keer bekeken

Hallo,
Wij hebben in een oude telefoon Samsung Galaxy j3 2016 een nieuwe simkaart geplaatst.
Op 2-3-2019 gekocht bij een KPN winkel en op 3-3-2019 geactiveerd.
Nu is er vanaf dit toestel vanmorgen om 05.48 uur een sms'je verstuurd naar onze dochter, terwijl wij op bed lagen en er verder niemand bij het toestel kan komen. Dit sms'je is terug te vinden op het toestel met de nieuwe simkaart en op het toestel van onze dochter.
Gebeld met KPN en zij zeggen dat dit niet kan.
Ik weet 100% zeker dat niemand vanmorgen om 05.48 uur dat toestel in de handen heeft gehad.
Het bericht wordt ook niet herkend door degene van wie de telefoon oorspronkelijk was.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Groetjes,
Marlies

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Marlies, welkom op het forum. Nee, ik kan niet zo snel bedenken hoe dit kan. Ik kan alleen aan spoofing denken waarbij iemand als het ware het nummer kloont, dit kan echter haast niet omdat je zelf het bericht ook kunt zien als verzonden op je toestel. Dit kan dus alleen wanneer iemand toegang heeft gehad tot je toestel. Uit nieuwsgierigheid, wat stond er precies in het verzonden sms'je?
Dank voor je reactie.
Het berichtje was:
Hallo alles over het werk maar GEEN belletje gehoord d'oeï

Ook een berichtje waar ik niets van snap.
Jammer dat je niet weet wat dit kan zijn.
Hopelijk heeft iemand anders een idee?