Beantwoord

Overstap Telfort 15 prepaid naar KPN

  • 24 August 2019
  • 3 reacties
  • 244 keer bekeken

Ik was door sms geinformeerd over een overnam van telfort door KPN. Ik kreeg een internetbundel als welkom kado. 13 Augustus heb ik 20 euro beltegoed op de telefoon gezet. Gisteren 23 augustus was het op. Ik gebruik alleen de telefoon te bellen en dat is maar een paar keer per week. Normaal kan ik een paar maanden mee. Nu blijkt dat KPN prepaid werkt anders dan telfort 15. Constant hebben ze data gebruik afgenomen toen ik in mijn keuken zat te wifien en mijn eigen connectie happert. Dit was ik niet voor gewaarschuwd. Na twee uren op forum kijken en op internet kijken weet ik nu wat er is gebeurd. Mijn mobiel data zat niet op uit knop. Nu wel. Mijn vraag als ik nu weer beltegoed koop is het echt alleen voor bellen of gebeurd dit mij nog een keer?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 27 August 2019, 14:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @grog
In tegenstelling tot Telfort staat bij KPN prepaid het internet inderdaad standaard aan.
Dit gaat dan ten koste van het (bel)tegoed. Bij KPN prepaid kan je daarvoor beter een bundel aanschaffen.

Dit is onvoldoende duidelijk gemaakt/geworden bij veel Telfort gebruikers bij de overgang.
Zet daarom mobiele data uit op je telefoon als je het niet wil gebruiken. Pas ook op met autom. updates in de achtergrond. Dan zal het ongewenste gebruik niet meer (kunnen) gebeuren.

Een KPN moderator zal hier nog reageren, in eerdere gevallen werd dit uit coulance vergoed.
Bedankt Ruud voor je antwoord. Het is inderdaad zoals ik vreesde. Ik ga ook uitkijken voor autom. Updates in de achtergrond. En zal kijken naar bundels aanschaffen. Als ik ook coulance zal krijgen voor het niet met opzet gebruikt internet zou dat zeer welkom zijn.
Grog
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @grog, welkom! Wat balen dat je tegoed zo snel verdwenen is! Het klopt helemaal wat je zelf al geconstateerd hebt: bij KPN verbruik je ook mobiel internet zonder databundel. Wel heel erg jammer dat dit je 20 euro heeft gekost. We mochten dit een periode vergoeden uit coulance, echter is die periode helaas al even voorbij. Ik kan je hierin dus niet tegemoetkomen 😞. Kijk, zoals Ruud adviseert, naar eventuele internetbundels die we aanbieden en laat anders mooi je mobiel internet uitgeschakeld inderdaad:-). Excuses voor het ongemak!