Beantwoord

Overstap vanaf rabomobiel prepaid en beltegoed

• 9 maart 2014
  • 24 reacties
  • 11303 keer bekeken

Ik heb gebruik gemaakt van de overstap van rabomobiel prepaid naar KPN. Ik heb een SMS ontvangen met de volgende tekst: "Welkom, u belt nu met het KPN Bonustarief. Uw beltegoed (...) Ontvang 7,50 extra na registratie op www.kpn.com/beltegoed"

Als ik me op genoemde link wil registreren en mijn telefoon nummer invoer krijg ik de melding "Mobielnummer bestaat niet". 

Ook valt het me op dat mijn toestel (iPhone4s) als provider nog steeds Rabomobiel weergeeft.

icon

Beste antwoord door Menno 10 maart 2014, 11:29

Bedankt voor de gegevens. Ik heb je een privé-bericht teruggestuurd. Ik ga er vanuit dat het hiermee is opgelost:)

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Hoi peter,

op de rabomobiel website staat veel uitleg over de overstap naar KPN. Het kan enkele uren duren. De overstap vindt automatisch in de nacht plaats. dus als het goed is heb je vandaag of morgen weer een complete verbinding, maar dan bij KPN.

misschien moet je het toestel ook opnieuw instellen, kijk hier bij toestelhulp.

De overstap was al op 4 maart. Ik heb alle stappen gevolgd, en ook een bevestigings sms ontvangen. Ook mijn toestel heb ik opnieuw gestart.

Reputatie 5
Badge +6
Hallo Peter,

Zou je mij in een privébericht het mobiele nummer willen sturen? Ik zal dit verder voor je uitzoeken!

Reputatie 5
Badge +6
Bedankt voor de gegevens. Ik heb je een privé-bericht teruggestuurd. Ik ga er vanuit dat het hiermee is opgelost:)

Mijn vrouw is volgerns instrructies overgestapt van Rabomobiel ( prepaid) naar KPN. Op display wordt medegedeeld dat toestr=el is aangemeld voor migratie. Opwaarderen via "opwaarderen" of "beltegoed" lukt niet omdat of simkaartnummer niet goed zou zijn of dat er sprake in van een technisch probleem.

Ik heb op 3 maart al een e-mail gestuurd naar KPN, maar wacht nog steeds op antwoord

Reputatie 5
Badge +6
Beste Gupo, 

zou je mij in een privébericht het mobiele nummer willen toesturen? Lukt in in zijn geheel niet om op te waarderen of heeft dit alleen betrekking op het eenmalige extra beltegoed?

Het betreffende telefoonnummer is 06****** en de daarbij behorende simkaart heeft als nummer

8931084*******

Een paar jaar gelden   heeft mijn vrouw als sporadisch gebruikster ( alleen bijna noodgevallen) gekozen voor Rabomobiel en het beltegoed wordt regelmatig  (online) via rabomobiel op peil gehouden.

In die zin is er dus geen sprake van " eenmalig " ( als ik het goed begrepen heb.

vervolg..... tot heden alleen geprobeerd om "online"op te waarderen v ia KPN/beltgegoed en KPN opwaarderen.

Reputatie 5
Badge +6
Bedankt voor de gegevens. Je hebt deze trouwens openbaar geplaatst. Ik wil je aanraden je mobiele nummer en simkaartnummer te verwijderen. Ìk heb het nummer bekeken en deze is op dit moment nog niet overgezet naar KPN toe. Heb je de wel de stappen doorlopen die op de website van Rabomobiel staan omschreven? Je zult helaas nu nog niet via KPN kunnen opwaarderen.

Het werken medt KPN forum is voor mij een zoekplaatje, maat toch uw reactie gevonden.

Ik heb de schriftelijke "overstapinstructies"gevolgd met als resultaat dat op display de meddedeling verschijnt dat het toestel is aangemeld bij KPN voor migratie. Het is mij gelukt ooit telefonisch te vernemen dat dit wel staat geregistreerd maar degene die werkelijk weet hoe het zit bleek na een half uur wachten nog niet bereikbaar.

Als a-technische leek is mijn vraag.. wat heb ik fout gedaan om ïn de" openbaarheid" te komen en als ik de simkaart verwijder, wat en hoe dan verder?

Gupo

Reputatie 6
Badge +2
Wat voor melding komt er als je weer *123#beltoets  indrukt?

Reputatie 5
Badge +6
Hallo Gupo,

Het mobiele nummer is afgelopen nacht alsnog overgezet naar KPN. Je kunt nu dus de aansluiting ook opwaarderen via KPN. Ik heb je gegevens uit een eerdere post inmiddels laten aanpassen zodat deze niet meer op dit forum vermeld staan. 

het bericht luidde: u bent al aangemeld. Maar ......... 10 minuten geleden ging het belletje van de mobiel rinkelen en volgde op het display de mededeling : "belt nu met KPN enz.

Bedankt!. Tien minuten  gelede kwam er op de mobiel van mijn vrouw het bericht binnen: "u belt nu met KPN. Het beltegoed bedraagt .... enz.

"Probleem ??" lijkt dus opgelost.

Reputatie 5
Badge +6
Goed dat het nu is opgelost. Welkom bij KPN!:)

Hallo Menno,

Ik heb precies hetzelfde probleem als Peter. Na mijn overstap van Rabo Mobiel naar KPN heb ik alle stappen gevolgd en heb ik ook bevestiging van KPN gehad, zowel over de overstap als over mijn registratie. Als ik de 7,50 extra beltegoed aan probeer te vragen, krijg ik echter bericht dat de combinatie van mijn sim-kaartnummer en mijn mobiele nummer niet bestaat. Ook geeft mijn mobiel inderdaad Rabo Mobiel nog als provider aan. Omdat ik zag dat je Peter naar zijn mobiele nummer vroeg, zal ik je ook een privébericht met mijn nummer sturen. Als je dit op kunt lossen: heel graag!

Alvast bedankt!

Marieke

Reputatie 5
Badge +6
Hallo Marieke, 

Ik heb inderdaad een privé-bericht ontvangen met je gegevens. Ik zal dit verder voor je oppakken.  Je nummer is vandaag overgezet naar ons toe, dat heb ik voor je nagekeken. Hierover is ook een bevestiging gestuurd. Het kan zijn dat je nog steeds Rabo Mobiel in je display ziet staan omdat de simkaart het merk Rabo Mobiel draagt. Het nummer is echter wel helemaal overgezet. 

Mijn eerder gesignaleerde probleem is in zoverre opgelost dat ik online heb kunnen opwaarderen.

Maar pogingen om  dit met telf. nummer en nummer simkaart te doen lukken niet. De door RABO gesuggereerde extra's zal ik maar afschrijvern.  Heb wel weer een e-mail gestuurd, maar of daar een oplssing van komt, betwijfel ik. Mijn eerdere mail van een weke geleden is nog seeds niet bveantwoord.

Gupo

Na het lezen van jullie laatste berichtgen en mijn antwoord heb ik het nogmaals geprobeerd.

En...........???? zowaar. De combinatrie nummer telf en simkaart klikt en het beltergoerd is ondewrweg.

Bij mij is het nu inderdaad ook gelukt!

Hallo Menno

Ook ik heb vorige week mijn Rabo Mobiel prepaid omgezet naar KPN prepaid. Toen ik het extra beltegoed wilde aanvragen bleek ook mijn simkaartnummer niet overeen te komen met mijn telefoonnummer. Na een telefoontje naar de helpdesk, is het extra beltegoed toch nog bijgeschreven en werd mij verteld dat mijn mobiel nummer nu een KPN nummer is.

Ik kan inderdaad normaal telefoneren en berichten versturen.

Mijn mobiel geeft echter nog steeds het netwerk Rabo Mobiel aan, in plaats van KPN.

Ik weet niet of dit in de toekomst nog problemen gaat opleveren? Zeker omdat ik, als ik op netwerk ga zoeken, ook Rabo Mobiel gevonden wordt en niet KPN. 

Sammy

Reputatie 6
Badge +2
Beltegoed *101#

Bonus/extra beltegoed *107#

Voor zover ik weet is de tekst RABOMOBIEL gekoppeld aan de simkaart. Ook na de overstgap naar KPN blijft dit dus zo.

Kun je mij vertellen waarom het overstappen van rabo pre naar KPN totaal niet lukt ?

ik heb 3 dagen geleden de opgegeven code *123# doorgebeld en dat werd vervolgens geaccepteerd.

Volgens de handleiding zou ik daarna een sms terug moeten krijgen.

Nooit gekregen .

Tot gisteren kon ik nog gewoon  bellen, maar vandaag blijkt mijn nummer opeens geblokkeerd te zijn.

Mooi is dat op mijn verjaardag.

Reageer