Vraag

overzetten gegevens simkaart lukt niet

  • 8 April 2021
  • 6 reacties
  • 202 keer bekeken

Hallo, ik heb een oude(re) telefoon, een Samsung S-III. Android 4.1.2. Jaja. Da’s omdat ik m alleen voor telefoneren en sms-en gebruik, niet voor internet. Hij is klein, ook makkelijk.

Maar de instructies voor het overzetten van de gegevens op mijn sim kaart lijken niet op te gaan voor deze telefoon, en dat moet ik toch echt doen aangezien KPN wil dat er een beter beveiligde, nieuwe SIM kaart ingaat. 

Kan iemand me hellepuh?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo en welkom op het forum @Phil12. Dat is best een oudje! Maar als dit toestel jouw bevalt, dan zou ik die lekker houden. Ik ga er vanuit dat je al je contacten op de huidige simkaart staan? Dan als je ze overzet naar het toestel zelf, kun je zonder dat je dingen verliest de nieuwe simkaart gaan gebruiken. Op onze website is er een uitleg voor jouw toestel hoe je gegevens van simkaart naar toestel overzet en vice versa: https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/samsung/i9300-galaxy-s-iii/topic/contacten-en-data/contacten-kopieren-van-sim-naar-toestel/1

Hoor graag van je of je hier mee uit de voeten kunt. 

Ik zal het proberen… 

Sorry, daar heb nik niks aan. Maar goed, internet brengt soelaas (hoop ik). Er zijn instructies voor mijn ouwetje. Ik denk dat ze nou onder Mijn Bestanden staan op de SD card.

 

Is het nou zo dat als ik de nieuwe SIM card activeer, en het lukt niet mijn contacten  hierop te zetten, ik ze kwijt ben… en ook niet meer terug kan naar mijn ouwe SIM card? 

Reputatie 7
Badge +19

De instructie die ik postte is om gegevens van de simkaart op je toestel te zetten, zodat ze altijd in het geheugen van je toestel staan. De instructie heb ik erbij gezocht op basis van het type dat jij doorgaf. 
Als je daarna je nieuwe simkaart activeert en die in je toestel stopt heb je nog altijd alle bestanden/contacten op je telefoon staan. Daarna kun je ze dan weer mocht je dat willen op je nieuwe simkaart zetten. 

Eenmaal de nieuwe geactiveerd zal de huidige niet meer werken, dat klopt. 


Als je daarna je nieuwe simkaart activeert en die in je toestel stopt heb je nog altijd alle bestanden/contacten op je telefoon staan. Daarna kun je ze dan weer mocht je dat willen op je nieuwe simkaart zetten. 
Eenmaal de nieuwe geactiveerd zal de huidige niet meer werken, dat klopt. 

 

Ik zie dat onder Mijn  Bestanden op mijn Samsung staat dat de contacten op een SDCard staan. Betekent dat dus op de telefoon zelf? Waarna, als ik de nieuwe SIM er in duw, de contacten weer te raadplegen zijn zoals voorheen?

Reputatie 7
Badge +19

De SD kaart is het extra geheugen dat bij de telefoon hoort, hierdoor staan de gegeven dus niet op de telefoon zelf maar op het extra geheugen. Je kunt hierdoor wel zonder probleem de nieuwe simkaart er in duwen. De gegevens staan namelijk niet op de oude simkaart.