Beantwoord

Prepaid 1 GB onbeperkt houdbaar. Voorwaarde is minimaal 1 x in de 6 maanden gebruiken.

  • 17 January 2021
  • 9 reacties
  • 638 keer bekeken

Ik heb een Prepaid simkaart met 1 GB besteld welke onbeperkt houdbaar zou moeten zijn. Voorwaarde was minimaal 1 x in de 6 maanden gebruiken. Ik ben echter na nog geen maand mijn bundel al weer kwijt. Nog niets van gebruikt.

Ik zag op internet dat die mogelijkheid er niet meer is en wordt bij de nieuwe simkaart aangegeven dat de bundel slechts 31 dagen beschikbaar is. Die had ik echter niet besteld. Het gaat niet over het grote geld maar wil wel graag hebben wat ik heb besteld. 

Het blijkt bijna onmogelijk om je probleem bij KPN kenbaar te maken. Telefonisch blijkt ook niet mogelijk omdat de verbinding dan weer wordt verbroken en door wordt verwezen naar de website.

Ik broed al geruime tijd om mijn volledige “Alles-in-een-pakket” op te zeggen. Het wordt dan ZIGGO die als enige de glasvezel-infrastructuur van KPN niet gebruikt. De prijs maakt mij dan niet meer uit.

Eerder ben ik ook al mijn digitenne ongevraagd kwijtgeraakt welke ik op de camping gebruikte.

Jammer KPN, de kwaliteit is goed, het ontbreekt alleen nog aan de klantvriendelijkheid. Die kun je niet winnen met alles proberen digitaal op te lossen!!!

icon

Beste antwoord door RBxx 17 January 2021, 17:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als ik op deze pagina kijk:

https://shop.kpn.com/mobiel/prepaid/

Dan zie ik staan:

"31 dagen lang de 1GB bundel"

Dat zult u gekocht hebben. 

Dat staat er nu!!. Toen ik de prepaid simkaart kocht was dat nog niet zo. Dit is in december veranderd. Ook de bijgeleverde documentatie geeft aan dat het tegoed onbeperkt houdbaar zolang je dan wel 1 x in de 6 maanden belt, sms't, mobiel internet  of opwaardeert. 

Het heeft trouwens ook 3 weken geduurd alvorens ik de prepaidkaart binnen had. Was al vreemd op zich.

Bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +21

Nee @AdriJP  

Je haalt twee dingen door elkaar. Bundels zoals de 1GB hebben een beperkte geldigheid.

Het beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je minstens 1x in de 6 maanden er iets van gebruikt of opwaardeert.

Reputatie 7
Badge +24

Dat staat er nu!!. Toen ik de prepaid simkaart kocht was dat nog niet zo. Dit is in december veranderd. Ook de bijgeleverde documentatie geeft aan dat het tegoed onbeperkt houdbaar zolang je dan wel 1 x in de 6 maanden belt, sms't, mobiel internet  of opwaardeert. 

Het heeft trouwens ook 3 weken geduurd alvorens ik de prepaidkaart binnen had. Was al vreemd op zich.

Bedankt voor je reactie.

Kunt u een schermafdruk of foto plaatsen van die bijgeleverde documentatie?

Bij de simkaart die ik heb besteld zat geen belbundel. Het was alleen een 1 Gb databundel. Volgens mij heeft mobiel internet volledig te maken met een databundel.

Reputatie 7
Badge +21

Nogmaals wil ik het verschil aangeven tussen Beltegoed en Bundels.

Iedere prepaid kaart heeft een beltegoed. Een nieuwe kaart krijgt standaard € 2,50 en na registratie via extra beltegoed prepaid komt daar nog € 7,50 bij. Dit beltegoed is onbeperkt houdbaar zolang je hier 1x per 6 maanden gebruik van maakt.

Bundels (zowel bel- als data-bundels) hebben altijd een beperkte looptijd (meestal 31 dagen), zie prepaid bundels.

Dit is al ‘heel’ lang zo en is niet opeens in december veranderd.

We hebben met meerdere mensen zitten kijken op de site naar een prepaid simkaart met de bundel van 1Gb. Op dat moment stond daar niet bij dat het slechts 31 dagen geldig zou zijn. Vandaar dat wij voor deze optie hebben gekozen. De mensen die bij mij waren zouden thuis ook zo’n kaart bestellen. Die kwamen er echter een paar dagen later achter dat die niet meer beschikbaar was. Daar stond nu wel bij dat de bundel een looptijd had van 31 dagen.

Als het echt zo is dat dit altijd zo geweest is vermoed ik dat er een fout gemaakt is bij de KPN met het inrichten van de site. Anders kan ik het ook niet verklaren. Het gaat niet over het grote geld maar ben wel bijzonder geïrriteerd dat die mogelijkheden niet worden bekeken. Ik heb zelf in de ICT gewerkt bij een Bank en weet maar al te goed dat er wel degelijk fouten worden gemaakt in de ICT. 

Hoe vaak komt het voor dat dit soort situaties zich voordoen en vaak gaat het over veel meer geld. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Omarm fouten, corrigeer ze en leer ervan.

Reputatie 7
Badge +20

Het kan uiteraard zijn dat er tijdelijk een foutje op de site heeft gestaan, heb je hier wellicht een screenshot van zodat ik dit aan kan kaarten bij de website beheerders?

Jammer genoeg komt het steeds meer voor dat je voor de zekerheid screenshots zou moeten maken om je bestelling te bewijzen. Dit gaat mij te ver. Het is een tendens waar je als klant niets mee kunt. Het komt slechts zelden voor dat je gelijk krijgt. Zie m.n. de programma's Kassa en Radar. Dat is hier niet het geval maar geeft wel aan dat de mensen gedwongen worden waakzamer te zijn bij het doen van aankopen. Eigenlijk ben ik best tevreden over de KPN. Wat me wel irriteert is deze voorliggende situatie en heb onlangs mijn digitenne zonder reden kwijtgeraakt omdat de apparatuur verouderd was en maar een nieuw abonnement moest afsluiten. Dus heb je als klant geen keus, je hebt het maar te accepteren. Bij elke abonnementswijziging zit er wel een addertje onder het gras.