Beantwoord

prepaid buiten gebruik

  • 14 August 2020
  • 8 reacties
  • 179 keer bekeken

Ik heb dus een prepaid. Ik ben in januari nog in Nederland geweest en heb toen mijn nummer gebruikt. Ik heb alleen niet opgeschreven of ik in juli of augustus moest sms’en voor nummerbehoud. Nu heb ik mijn beltegoed opgewaardeerd maar wil het sms’en niet. 
saldo opgevraagd en ik krijg dit terug:

Beste klant. Uw tegoed bedraagt 0,00 euro en is houdbaar tot 14 feb 2021.
Uw starttegoed bedraagt 2,34 euro.
Uw KPN Bel/sms bundel bevat nog 60,00 min/sms en vervalt op 14 sep 2020.
Voor meer informatie: mijn.kpn.com. Groet, KPN
 

wat betekend dit? 
heb ik mijn nummer nog? Ik wil echt mij nummer behouden!! 
mij zou graag met KPN willen spreken/app/mail. Ik kan dus niet bellen want zit buiten Europa. 
 

hopelijk kan iemand mij helpen. 
alvast bedankt. 
 

liefs

danielle 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door PeterG 14 August 2020, 13:01

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Danielle Wever ,

Omdat jij op 14 augustus 2020 kennelijk iets gedaan hebt, is jouw nummer nu weer veilig gesteld tot 14 februari 2021. De voorwaarde voor het behouden van jouw nummer is om jouw toestel elke zes maanden te gebruiken voor een telefoontje,Sms of opwaarderen. 
 

Het lijkt erop dat dit nu wel weer voor elkaar is.
 

Hoe het komt dat jouw tegoed nu al weer op 0,00 staat is een andere vraag. Wellicht opgegaan aan mobiel internet?
 

Of jij hebt niet opgewaardeerd, maar een bundel gekocht die precies een maand geldig is. Ik vermoed dat je dit laatste gedaan hebt. Want die bundel vervalt op 14 september 2020. 

Maar daaronder staat dat ik nog 60 bel/Sms mij heb. Sms’en lukt niet dus vandaag zal ik nog eens tegoed opwaarderen en dit proberen. 

Reputatie 7
Badge +28

Maar heb je al geprobeerd om te bellen? 

 

Klopt dat je niet kunt bellen en sms-en. Aangezien je buiten de E.U. zit. Daar geldt alleen het standaard BELTEGOED. En dat is 0,00 euro.

Uw tegoed bedraagt 0,00 euro en is houdbaar tot 14 feb 2021.

Je moet dus vóór 14 feb. ‘21 OPWAARDEREN met BELTEGOED om je nummer te behouden.

 

Uw KPN Bel/sms bundel bevat nog 60,00 min/sms en vervalt op 14 sep 2020.

Bundels zijn alleen in de E.U. te gebruiken.

 

Waarom zo weinig BELTEGOED, nou ja GEEN, als je buiten de E.U. bent...

 

Reputatie 7
Badge +28

Maar daaronder staat dat ik nog 60 bel/Sms mij heb. Sms’en lukt niet dus vandaag zal ik nog eens tegoed opwaarderen en dit proberen. 

@Danielle Wever 

Heb je al online kunnen opwaarderen?

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Let op : Niet weer voor een bundel kiezen, maar wel voor beltegoed opwaarderen…. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Danielle Wever Heb je inmiddels duidelijkheid gekregen? Laat het gerust weten als je nog hulp nodig hebt. 

Bedankt allemaal,
Als ik het goed begrijp hoef ik nu dus niets te doen en is mijn nummer safe tot 14 feb 2021.
ik heb met mijn bundel denk ik dan toch mijn moeder kunnen smsen de dag erna, zij heeft deze ontvangen.

Ik gebruik mijn KPN kaart alleen als ik in NL ben, heb voor hier op het eiland een lokale chipkaart.
mijn whatsapp heb ik dus wel op mijn Nederlandse nummer vandaar dat ik die graag behoud en ik dat dus handig vind voor wanneer ik wel in NL ben.

Voor de volgende keer met beltegoed opwaarderen zou ik erop letten om geen bundel te kopen maar echt beltegoed. 

 

Bedankt allemaal voor de duidelijke uitleg en gelukkig zit ik nog veilig met mijn nummerbehoud!

Als ik het goed begrijp hoef ik nu dus niets te doen en is mijn nummer safe tot 14 feb 2021.

Daar lijkt het wel op. Maar als het mijn nummer was en ik zat buiten de EU zou ik er wat beltegoed op zetten. Er is namelijk wel beltegoed nodig om ook van bundels gebruik te maken. Met alleen bundeltegoed blijft ie ook niet geldig.

Er moet altijd beltegoed staan, ook al koop je steeds direct bundels via de site.

Voorwaarden geldigheid prepaid:
Wat beltegoed (dat is wat anders dan bundeltegoed)
Steeds actief gebruik binnen 180 dagen van laatste gebruik (zelf bellen met verbinding, sms sturen, internet gebruiken via 4G)

Reageer