Beantwoord

Prepaid aansluiting buiten gebruik gesteld

  • 15 januari 2016
  • 5 reacties
  • 897 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
LS,

we hebben een prepaid aansluiting die we alleen gebruiken om TAN codes te ontvangen. Sinds eergisteren lukt dat niet meer.

De dag ervoor werkte alles nog gewoon. We hebben geen waarschuwings-SMSje ontvangen. Beltegoed opvragen werkte ook niet meer. Het nummer met een andere telefoon opbellen lukte ook niet meer.

 

1244 meldde dat de aansluiting  om administratieve redenen buiten gebruik was gesteld en dat ik contact op moest nemen met de provider.    

Met klantenservice gesproken en het bleek dat de aansluiting was opgeheven wegens inactiviteit. Ik moet nu een nieuw Prepaidkaartje kopen en krijg dan een ander telefoonnummer.

Ik ben inderdaad vergeten met het toestel te bellen. Stom.

Nu zit ik wel met een groot probleem. Voor allerlei zaken zoals bankieren en DIGID moet je tegenwoordig TAN codes gebruiken. Die kan ik niet meer ontvangen met een andere prepaid-aansluiting. Deze telefoonnummers wijzigen blijkt ook heel moeilijk. 

Zouden jullie ervoor kunnen zorgen dat de aansluiting weer hersteld wordt of dat ik een nieuwe prepaid kaart kan kopen met mijn oude nummer?

Ik begrijp dat jullie dat niet hoeven te doen, maar jullie zouden ons daarmee wel uit de brand helpen.

Bedankt.

icon

Beste antwoord door Marcia_ 18 januari 2016, 12:56

Bedankt voor het sturen van je gegevens, Henk. Ik zie inderdaad dat het nummer volledig is opgeheven. Helaas betekent dit bij prepaid dat ik hem niet meer terug kan halen. Het nummer is echt uit de lucht nu :( 

Ik heb even nagevraagd en het is zo dat sms'jes 72 uur worden aangeboden en daarna uit onze 'centrale' worden gehaald. Als je dus langer dan 3 dagen je toestel niet aan hebt staan, is het goed mogelijk dat je deze gemist hebt.

Het enige wat je kunt doen, is een nieuwe kaart kopen met een nieuw nummer en deze aanmelden bij ING etc. Succes!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

gnl schreef op 15 jan '16 om 09:58u

LS,

we hebben een prepaid aansluiting die we alleen gebruiken om TAN codes te ontvangen. Sinds eergisteren lukt dat niet meer.

De dag ervoor werkte alles nog gewoon. We hebben geen waarschuwings-SMSje ontvangen. Beltegoed opvragen werkte ook niet meer. Het nummer met een andere telefoon opbellen lukte ook niet meer.

 

1244 meldde dat de aansluiting  om administratieve redenen buiten gebruik was gesteld en dat ik contact op moest nemen met de provider.    

Met klantenservice gesproken en het bleek dat de aansluiting was opgeheven wegens inactiviteit. Ik moet nu een nieuw Prepaidkaartje kopen en krijg dan een ander telefoonnummer.

Ik ben inderdaad vergeten met het toestel te bellen. Stom.

Nu zit ik wel met een groot probleem. Voor allerlei zaken zoals bankieren en DIGID moet je tegenwoordig TAN codes gebruiken. Die kan ik niet meer ontvangen met een andere prepaid-aansluiting. Deze telefoonnummers wijzigen blijkt ook heel moeilijk. 

Zouden jullie ervoor kunnen zorgen dat de aansluiting weer hersteld wordt of dat ik een nieuwe prepaid kaart kan kopen met mijn oude nummer?

Ik begrijp dat jullie dat niet hoeven te doen, maar jullie zouden ons daarmee wel uit de brand helpen.

Bedankt.



Hoelang heb je niet gebeld/sms't dan? Want eerst kom je in een fase waar je de prepaid aansluting door opwaarderen weer actief kan maken. Daarna wordt hij helemaal geblokkeerd, en eigenlijk is het onmogelijk om dat nummer dan nog terug tekrijgen.

Robin

Robin, dank voor je reactie.

Uit eerdere reacties op dit forum had ik begrepen dat, mits de blokkade recent is, het nummer soms nog wel behouden kan blijven.

Vandaar mijn verzoek aan één van de Webcare specialisten.

Reputatie 7
Als je niet steeds binnen 6 maanden ermee belt (verbinding moet tot stand komen) of sms't dan wordt ie 6 maanden na laatste gesprek/sms geblokkeerd. Je hebt dan nog 1 maand om op te waarderen. Daarna vervalt het nummer. Of het nog teruggehaald kan worden heb ik navraag over lopen. Ik weet bijna zeker dat verlopen ook echt verlopen is helaas.

Ook belangrijk: het gesprek of sms dient plaats te vinden via het eigen KPN netwerk. In Nederland dus.

19:53 u. Ik vind alleen topics waarin vervallen ook echt vervallen is. Ik denk dat je een nieuw nummer moet kopen (nadeel van prepaid). En dan toch bij ING e.d. het gaan wijzigen.

Reputatie 7
Badge +29
Welkom ,

Eigenlijk geeft Robin al helemaal het juiste antwoord: eerst wordt je een soort geblokkeerd en die blokkade kan je dan opheffen door op te waarderen, daarna wordt je nummer helemaal opgeheven. Als dat laatste is gebeurd, dan kunnen we je het nummer niet meer teruggeven.

Wat ik uit jouw verhaal op kan maken, is dat laatste inderdaad het geval, maar natuurlijk wil ik dit wel voor je controleren. Stuur je mij een reactie op mijn privébericht? Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +29
Bedankt voor het sturen van je gegevens, Henk. Ik zie inderdaad dat het nummer volledig is opgeheven. Helaas betekent dit bij prepaid dat ik hem niet meer terug kan halen. Het nummer is echt uit de lucht nu :( 

Ik heb even nagevraagd en het is zo dat sms'jes 72 uur worden aangeboden en daarna uit onze 'centrale' worden gehaald. Als je dus langer dan 3 dagen je toestel niet aan hebt staan, is het goed mogelijk dat je deze gemist hebt.

Het enige wat je kunt doen, is een nieuwe kaart kopen met een nieuw nummer en deze aanmelden bij ING etc. Succes!

Reageer