Beantwoord

Prepaid actief houden vanuit buitenland

  • 7 May 2021
  • 6 reacties
  • 120 keer bekeken

Beste,

 

Ik woon in het buitenland en zou graag mijn nederlandse prepaidnummer actief houden. Echter lukt dit niet via apps/ mijnKPN. Zouden jullie me kunnen helpen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Bernd

icon

Beste antwoord door Misja20 7 May 2021, 11:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Om een prepaid nummer actief te houden moet je minimaal 1 keer per 6 maanden een betaalde handeling uitvoeren, dus of internet gebruiken, smsjes versturen of uitgaand bellen. Het kan ook middels een opwaardering.

Opwaarderen kan online via de kpn site: https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Als je niet online kan kopen, zou je iemand anders in nl een opwaardeerbonnetje voor je kunnen laten kopen, en dat je dan de opwaardeercode van die persoon doorkrijgt.

Beste Misja, 

 

Bedankt voor je supersnelle reactie! Als ik wil opwaarderen krijg ik een melding dat mijn nummer is opgeschort. Kan ik mijn nummer weer laten activeren?

 

Groeten,


Bernd

 

Reputatie 6
Badge +10

Hoi @Bernd Kanis en welkom op ons forum.

Oei, dat klinkt niet best. Kan het zijn dat het meer dan 6 maanden geleden is dat je jouw prepaid gebruikt hebt voor een betaalde handeling?
Als je jouw prepaid nummer even in je forumprofiel zou willen plaatsen dan kan ik het 1 en ander uitzoeken voor jou.

Hallo Nico, 

Dank voor je hulp! 

Dat kan zeker aangezien ik door corona niet naar Nederland heb kunnen reizen sinds augustus vorig jaar.

Heb m'n nummer toegevoegd.

Groeten, 

Bernd

 

Reputatie 6
Badge +10

Dankje @Bernd Kanis. Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en ik ben toch bang dat ik je slecht nieuws ga brengen. Wij hebben half december vorig jaar een SMS verzonden dat je toen al 5 maanden geen gebruik had gemaakt van je prepaid. Op 12 januari is er nog een SMS verzonden met dat je 6 maanden geen gebruik had gemaakt. Toen is de prepaid geblokkeerd en had je nog 3 maanden de tijd om op te waarderen zodat je prepaid/nummer weer actief gemaakt kon worden. 15 april jongstleden is je nummer definitief uit de lucht gegaan. Dus ik moet je helaas teleurstellen en ook vertellen dat jouw nummer niet meer terug te halen is.
 

Bedankt voor het duidelijke antwoord Nico. Ik was er al bang voor, aangezien ik buiten Nederland m'n simkaart niet gebruik.