Beantwoord

Prepaid activeren in België

  • 19 December 2019
  • 3 reacties
  • 341 keer bekeken

Heb via Bol.com even Nederland we prepaid gekregen voor mijn Gps tracker, die kan blijkbaar niet in België geactiveerd Worden

telnummer (...)

kunnnen Julie dit verhelpen.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Susan_ 20 December 2019, 14:41

Bekijk origineel

3 reacties

Nee. Dat is niet mogelijk.

De énige manier om een KPN prepaid te activeren is via het eigen KPN-netwerk. Als je daarmee verbinding hebt dan pleeg je een belletje (met verbinding) of je sms't of je gebruikt internet. In een telefoon dus eerst.
Dan is het, voor buiten Nederland, nog noodzakelijk om op te waarderen. Dat gaat alleen …. via een Nederlands IBAN nummer. Heb je een Nederlands bankrekeningnummer?

Verder kun je opwaarderen met een bonnetje wat je koopt in een supermarkt of rookwarenwinkel …. in Nederland.

Buiten Nederland is beltegoed niet te koop. Buiten Nederland (rest Europa) is een prepaid alleen bruikbaar met extra aangeschaft beltegoed. Het tegoed op de kaart bij aankoop werkt alleen in Nederland via het KPN-netwerk.

Waarom, als je in België woont, niet een Belgisch prepaidkaartje?

Reputatie 7
Badge +21

Hi, goedemiddag @Petervandenhoeck! Welkom op het Forum en bedankt voor je bericht.

Het is helaas niet mogelijk om zelf je simkaart te activeren in het buitenland. Ik heb wel een knopje in de systemen om dit te versnellen. Als je hem nu opnieuw opstart, zou het het moeten doen.

Daarnaast is de informatie van Peter hier wel belangrijk in wat betreft het opwaarderen en gebruik van je simkaart. Was het inderdaad niet handiger geweest om een Belgisch prepaid simkaart aan te schaffen? Of ben je maar even in België en ga je hem daarna in Nederland gebruiken? 

Ik hoor graag of het heeft geholpen en of je nu gebruik kan maken van je simkaart.

Reputatie 7
Badge +21

@Petervandenhoeck, ik heb geen reactie meer gehad. Kan je aangeven of je jouw simkaart inmiddels kan gebruiken? :slight_smile:

Reageer