Beantwoord

Prepaid activeren in het buitenland

  • 16 December 2021
  • 21 reacties
  • 159 keer bekeken

Hallo,

Als tijdelijke ‘digitale nomade’ heb ik een onhandige tijd gekozen voor een dergelijk avontuur en ben ik nu gestrand vanwege de pandemie waar ik mij niet kan vaccineren en ook geen simkaart kan kopen. Om beter contact te hebben met het thuisfront heeft mijn broer mij een simkaart gestuurd, maar deze is niet geactiveerd, zo dit alsnog geregeld kunnen worden? Dat zou heel fijn zijn. 

Ik heb in andere discussies gekeken en zag dat ik mijn nr en puk code in het opmerkingsveld van mijn profiel zou moeten plaatsen, maar ik vind dat opmerkingsveld niet, kan iemand aangeven waar ik dat kan vinden? 

Hartelijk dank!

Rob

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 22 December 2021, 15:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @STPIOC. Welkom op het KPN Forum. Wat een vervelende situatie. Ik zal voor jou uitzoeken of het mogelijk is om jouw simkaart op afstand te activeren. Wil je daarvoor het mobiele nummer en jouw simkaart nummer achterlaten in het ‘Persoonlijke opmerkingen’ veld van jouw KPN Forum profiel? Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan zoek ik het verder voor je uit.:slight_smile:

Hallo Vikash, sorry voor de vertraging, kon in eerste instantie het simkaartnr. niet achterhalen maar uiteindelijk toch gevonden. Bedankt voor de hulp en beste wensen!

Reputatie 7
Badge +21

Geen probleem hoor. Ik heb zojuist op de activatieknop geklikt. Het kan even duren voordat jouw simkaart is geactiveerd is, maximaal 5 werkdagen. 

Mijn hartelijke dank Vikash, een life saver. Prettige kerst en het beste voor 2022!

Reputatie 7
Badge +21

@STPIOC Graag gedaan. Ik wens jouw ook een prettige kerst en een gezond 2022.

Hallo Vikash, 

Ik vrees dat het nog steeds niet gelukt is om de SIM kaart te activeren, ik kan er in ieder geval niets mee doen hier en als mensen mij opbellen krijgen ze een ingesprek toon. 

Is er nog een additionele stap die ik moet ondernemen? 

Met vriendelijke groet!

 

Reputatie 7
Badge +21

Wat vreemd dat het niet werkt. Ik heb zojuist jouw mobiele nummer opgezocht in onze systemen. Het mobiele nummer is inmiddels actief en zou moeten werken. Heb je het simkaartje al een in een ander toestel getest?

Hallo Vikash,

Nogmaals bedankt. In een oude telefoon lijkt eea te werken, een netwerk wordt in ieder geval herkent al gaat bellen of SMS-en nog niet maar vermoedelijk moet ik het saldo opwaarderen (ik neem aan dat de $7.50 cadeaute goed inmiddels is verlopen). 

Hartelijk dank!

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed om te lezen dat het nu wel werkt. Graag gedaan! Als je in de toekomst nog andere vragen hebt dan horen we dat graag van je!

Hallo Vikash,

Sorry, daar ben ik nog een keer maar eea blijkt toch wat moeilijker te zijn dan gedacht. Heb de KPN prepaid app gedownload om de telefoon van saldo te voorzien maar de activeringscode wordt naar de telefoon gestuurd maar komt niet aan. Hetzelfde probleem krijg ik via SMS opwaarderen. Enige suggestie? 

Nogmaals hartelijk dank!

STP

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb aan deze kant nog een instelling veranderd. Zou je het nog eens willen proberen. Mocht het nog steeds niet werken, dan zet ik het intern door om verder uit te laten zoeken, 

Hallo Vikash,

Een en ander werkt nu, fantastisch, mijn hartelijke dank!

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan!:blush:

Hallo Vikash,

Ik vrees dat het succes maar van korte duur was. Schakelde mijn telefoon uit en bij inschakelen krijg ik geen balkjes meer de afgelopen paar dagen en daar lijkt geen verandering meer in te komen. Kijkend onder netwerk in settings krijg ik “Phone not allowed.” Kan dat iets aan jullie kant zijn?

Vrgr!

Reputatie 7
Badge +21

Dat is vreemd. Werkt deze simkaart wel in een ander toestel?

Hallo Vikash,

Uiteindelijk heb ik een Argentijns nummer gekregen zodat ik de KPN chip (zie relaas hierboven) niet echt meer nodig had, maar nu is het volgende probleem ontstaan:

  1. De door mijn broer aangeschafte KPN chip is verlopen omdat ik hem simpel niet gebruikte.
  2. Op zich geen ramp, maar deze chip zat tevens in een nieuwe iPhone en die maakt geen contact meer met een netwerk hier, ik dacht dat dit simpelweg kwam omdat de KPN chip verlopen was,
  3. Maar nu ik mijn Argentijnse lijn wil overzetten naar de iPhone blijkt de iPhone ook niet met de Argentijnse chip te werken. 
  4. Ben er uiteindelijk maar mee naar Apple gegaan, en die vertelden mij na een computercheck binnen 1 minuut dat de iPhone op een lijst met verloren/gestolen telefoons staat, heel vervelend want hij is noch verloren, nog gestolen, maar ze zeiden dat dit kwam door het aflopen van de KPN chip en dat zij niets konden doen en dat ik me tot KPN moet wenden. 
  5. Mijn broer heeft gelukkig nog de originele aankoop bon (zie hieronder), ik hoop dat de telefoon van die lijst af kan zodat ik hem kan gebruiken. Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @STPIOC. Welkom terug. Ik heb het even voor je nagekeken in onze systemen. Het mobiele nummer dat eindigt op 66 staat niet als gestolen of vermist in onze systemen. Ik verwacht toch dat het probleem in het toestel zelf zit en dat je hiervoor bij Apple moet zijn. Ik zou je anders graag verder willen helpen hierin. 

Hallo Vikash, mijn hartelijke dank. Curieus, het is juist Apple die me vertelden dat het toestel op zo'n lijst staat en ik was erbij toen ze dat checkten (het was het eerste wat ze deden). De Argentijnse chip werkt wel op mijn oude toestel, dus daar kan het ook niet aan liggen. Curieus! 

Reputatie 7
Badge +21

Zoals ik al eerder aangaf zou ik je heel graag verder willen helpen hierin. Alleen ik heb helaas niet de mogelijkheid om het toestel van die lijst te halen. Het enige wat ik kan doen is controleren of het prepaid simkaart als vermist of gestolen is opgegeven en daarnaast zie ik dat het toestel niet bij KPN is aangeschaft. 

Hallo Vikash, 

Ik ben er eindelijk achter wat er gebeurt is. Apple Argentinië gaf aan dat de telefoon op de blokkeerlijst komt op twee manieren:

  1. of de telefoon is gestolen,
  2. òf het nummer van de chip is niet meer in gebruik

Aangezien de telefoon niet is gestolen is kennelijk de prepaid chip en het daaraan verbonden mobiele nummer gecanceled (naar alle waarschijnlijkheid vanwege inactiviteit). Is dit te controleren? En zo ja, is er nog iets aan te doen?

Bij voorbaat hartelijk dank!

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb het voor je nagekeken. Ik heb een poging gedaan om het mobiele nummer alsnog te activeren, helaas is dit mij niet gelukt. Ik kan dit nog intern doorzetten om verder uit te laten zoeken, wellicht dat mijn collega's dit nog kunnen herstellen. Ik stuur je een privébericht, zou je daarop willen reageren?