Beantwoord

Prepaid app: automatisch opwaarderen niet mogelijk met data only prepaid

  • 24 April 2019
  • 21 reacties
  • 1239 keer bekeken

Kpn prepaid app blijft vragen Herhaal uw pincode bij de installatie. Precies hetzelfde als hierboven.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
**Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic
icon

Beste antwoord door Nadia 13 May 2019, 22:02

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Hah @DickDonar, dat is erg balen. Heb je ook geprobeerd de KPN Prepaid App te verwijderen en opnieuw installeren? Dat kan wel eens helpen. Dus; de app verwijderen, toestel opnieuw opstarten en opnieuw via de KPN Prepaid app installeren. Laat je hier weten wat de uitkomst is? 🙂
Gedaan in die volgorde. Na invoeren pincode en herhaal pincode blijft bericht: Herhaal uw pincode.
Ai! Dat is vreemd! Kun je misschien een screenshot maken want ik tast nu in het duister wat er misgaat en misschien dat een plaatje meer inzicht geeft.

1 Maak pincode aan
2 Herhaal uw pincode ter bevestiging
3 dan krijg ik scherm volgens screenshot met bolletjes al ingevuld. Verder of leegmaken en opnieuw invullen levert niets op.
Raar hoor. Ik snap het nog steeds niet, helaas 😞 In ieder geval bedankt voor het screenshot en je duidelijke uitleg.
Wat voor type telefoon heb jij ? Zou je het merk en type kunnen aangeven? Is de firmware helemaal up to date? Als het een android toestel is, welke versie van android is er momenteel geïnstalleerd?
Een iPad Air 4 jaar oud met iOs 12.2
Zelfde probleem was eerder gemeld:

KPN Prepaid app installatie blijft hangen

door deelnemer BSS op 30 november 2018
Daar kon ik de oplossing niet vinden.
In de MijnKPN app leidt automatisch opwaarderen tot deze foutmelding:

En op mijn laptop kreeg ik dezelfde melding al enige maanden:

Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens.

SIMkaart niet geschikt?
Reputatie 7
Bedankt voor de screenshots. Dat is een optie, je kunt online een vervangende prepaid simkaart aanvragen. Je betaalt 4,99 voor het omwisselen van je kaart, dit wordt van je beltegoed afgehouden. Ik ga eerst eens intern navragen of deze storing bekend is, misschien ligt de oorzaak ook wel ergens anders. Het koppelen van je prepaidnummer aan het MijnKPN prepaid account is wel goed gegaan?
Vervangende SIM-kaart lost niets op. KPN Prepais app opnieuw geinstalleerd: blijft hangen bij Herhaal uw pincode ter bevestiging. Zie hierboven. Ook automatisch opwaarderen geeft eerder genoemde melding.
Reputatie 7
Wil je jouw forumprofiel aanvullen met je gegevens; mobielnummer en naam? Dan kijk ik het voor je na 🙂
Done. Mijn mobielnummer staat bij Merk en type mobiele telefoon, in dit geval een Ipad
Reputatie 7
Thanks @DickDonar voor het aanvullen van je gegevens, ik zie nu wat er mis gaat of eigenlijk waardoor het niet wil lukken: je hebt een prepaid data only. Dit is een zeer specifieke prepaidkaart waar we niet veel (meer) van actief hebben. Hier ondersteunen we helaas geen automatisch opwaarderen op, sorry! Dat had je door de foutmelding niet kunnen zien, dit heb ik dan ook naar de technische dienst gestuurd om de melding aan te passen. Helaas wordt het voorlopig niet beschikbaar gesteld om van deze dienst gebruik te maken omdat we deze prepaidkaart niet meer uitgeven. Je kunt natuurlijk wel gewoon eenvoudig en snel online opwaarderen.
Bedankt Nadia. Er is wat duidelijk geworden, maar niet alles. Ik had een prepaid data only simkaart. Die is vervangen @ €4,99 door een 'prepaid data only simkaart' want het euvel blijft hetzelfde. En dat soort kaart geven jullie niet meer uit?? Maar ik krijg de oude meuk. Ligt het aan de fysieke nieuw kaart die ik heb? Zo ja, dan wil ik een nieuwe goede. En niet opnieuw betalen. Zo nee, ligt het aan een aan te passen instelling bij KPN? Kan je dat dan laten aanpassen.
Intussen waardeer ik online op. Gaat ook prima. De iPad gebruik ik vnl. met wifi.
En in de toekomst automatisch opwaarderen als ik beneden een door mij bepaald saldo kom. Dat was het plan voor gemak. En niet een soort periodiek incasso met vast bedrag en periode (allebei wel te wijzigen). T-mobile kan dat wel?
Ik wil wel de goedkoopste optie voor een kaart, ongebruikt beltegoed of sms heb ik niets aan als ik daar ook voor betaal.
Als het eenvoudig was had ik het zelf opgelost. Als het moeilijker was had jij het opgelost. Bij complexe is het techniek én marketing én...

"Why make anything simple and efficient when it can be complex and wonderfull"
Niet van Darwin. have a nice day!

Hallo.
ik had dit probleem ook.
bleef hangen op de pincode.
Uit eindelijk heb ik het data nummer prepaid, product koppelen, aan toegevoegd .
Zo kan je wel alles met je prepaid nummer,
de prepaid app werkt niet!

Beste 510,

Zover was ik al. Met de prepaid data only simkaart is de combinatie automatisch opwaarderen niet mogelijk.
Niet met de Prepaid app, en ook niet met de MijnKPN app.
Maar de iPad kan wel naar de mobiele data.
Reputatie 7
Hey @DickDonar, het aanvragen van een nieuwe simkaart geeft helaas niet de mogelijkheid om automatisch opwaarderen aan te kunnen zetten. De belemmering zit 'm in de software erachter. Helaas is de klantgroep te klein om deze functionaliteit toe te voegen aan de dienst. De prepaid vorm: data only is al enige tijd niet meer te verkrijgen. Maar wanneer de huidige gebruiker van prepaid data only een nieuwe simkaart nodig heeft, door defect / diefstal etc. is het wel mogelijk deze online aan te vragen.

Ik snap volkomen dat automatisch opwaarderen een slimme service is die jou veel zorg uit handen neemt. Met automatisch opwaarderen laat je op een vaste dag een vast bedrag aan prepaid tegoed bijschrijven. Mocht je daarvoor geïnteresseerd zijn dan is het een idee om 'over te stappen' naar de nieuwe KPN prepaid propositie. Dat is (standaardtarief) 1 ct per MB goedkoper, kun je voordelige prepaid internetbundels aanzetten, is gebruik in het buitenland (EU, Andorra en Zwitserland ) wel mogelijk en tegen hetzelfde tarief als in Nederland én je kunt automatisch opwaarderen :)

Je kunt het hier aanvragen. Je ontvangt (weer) een nieuwe simkaart + telefoonnummer. Ik kan het helaas niet op afstand omzetten, anders had ik dat (met jouw toestemming) direct gedaan. Maar, ik wil je wel € 4,99 vergoeden in de vorm van extra prepaidtegoed die je kwijt bent voor het opnieuw aanvragen van de simkaart. Is dat een goed idee? 🙂
Bedankt Nadia. Even gekeken naar de bundels maar die passen mij ook niet. Die € 4,99 zie ik graag komen.

Ik gebruik mijn iPad 99% met wifi. Maar what if geen wifi en mijn mobiel saldo is op, hoe kan ik dan online opwaarderen? Nu heb ik bijna altijd als ik de iPad bij me heb ook mijn iPhone bij me met abonnement van de baas. Dus een hotspot of MijnKPN met dit prepaidnummer gekoppeld. Maar ik moet ook langs MijnING.
Maar what if de iPhone niet bij me. Hoe werkt dat dan? Je begrijpt, ik wil zekerheid in het leven, haha.
Prettige dag verder en met een antwoord sluiten we dit af.
Reputatie 7
Hah @DickDonar, juist. Ik snap de situatie: what if.... Ik regel het dat je de 4,99 aan prepaidtegoed bijgeschreven krijgt 🙂

Mocht je wel eens van gedachten veranderen, je weet ons te vinden 😉 Ik wens jou ook een hele fijne dag, bedankt voor je bericht!

Reageer