Beantwoord

prepaid - applewatch series 3 - applepay

  • 14 April 2020
  • 5 reacties
  • 87 keer bekeken

Als ik een applewatch series 3 koop,

kan ik die dan gebruiken

in combinatie met een kpn-prepaid card,

ALS

ik die wil gebruiken om contactloos te betalen via die applewatch

bij de supermarkt

bijv. met de wallet/applepay/ING-app ?

 

 

icon

Beste antwoord door Remco van KPN 16 April 2020, 15:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +13

@Graduzz Welkom op het KPN Forum! Op dit moment beschikt de Apple Watch alleen over een eSIM. Je kan daar dan dus geen fysieke simkaart in plaatsen 😞 . Op dit moment biedt KPN daar nog geen ondersteuning op. Ik zou je willen adviseren om je te abonneren op dit topic. Dan kun je de laatste ontwikkelingen blijven volgen. Mocht je nog vragen hebben dan beantwoord ik die graag! 

Ik heb een AppleWatch series 5.

zit ook geen eSim in.

kan er wel contactloos mee betalen, - ongescht de hoogte van het bedrag - 

met mijn ING card app die ook met ApplePay gekoppeld is. 
 

Dat lukt ook met de ING card die via een iPhone met prepaid card gebruikt wordt.   

Dus als met een ing-card contactloos te betalen is, zou dat met een Series 3 en de prepaid-kaarten ook moeten kunnen. Toch ? 

Maar voor ik zo’n 3 koop wil ik dat wel even zeker weten. Op de applesite zelf maken ze geen onderscheid. Maar de support daar kan me die zelerheid/info niet geven. 

Reputatie 7
Badge +13

Ik zou je dan willen adviseren om even te kijken op de ondersteuningspagina van de ING daar staat dat Apple Watch vanaf Serie 1 en 2, Apple Watch (1e generatie) ondersteund wordt. Ook op de pagina van Apple  staat dit vermeld. Je kan alleen niet de watch voorzien van een eigen simkaart. Je kan voor de zekerheid het ook altijd even bij de ING navragen :-) . 

ING - dame Ingrid had het antwoord. Kun je applepay installeren op je prepaid-apple-telefoon dan kan het ook op de de series 3 applewatch.. Om buitenshuis te betalen met die applewatch hoef je je iphone dan niet bij je te hebben. 
Mijn hartelijke dank voor de gevonden LINKS naar Apple en Ing. 👍🏼😷😄

Reputatie 7
Badge +13

Top! Ik ben blij dat het gelukt is 🙂 . Als ik nog iets voor je kan doen dan help ik graag. Ik wens je een fijne dag verder!

Reageer