Beantwoord

prepaid beheren via mijn kpn


Help:
ik heb nu nog maar 50 prepaid kaarten welke in een tracker zitten,en er eigenlijk ook niet meer uit moeten.
Nu wil ik ze beheren via mijn kpn,en zeker noodzakelijk is het tegoed uit kunnen uitlezen hoelang het tegoed nog geldig is.alsook op waarderen
Ik krijg er volgende maand nog 100 bij,maar zelfs tegoed is niet volledig uitleesbaar.
hoe kan ik dat uitlezen zonder de sim uit de tracker te halen.daar is mijn kpn toch voor (beheren)
icon

Beste antwoord door Jan de Beer 9 juli 2018, 08:31

ok ik heb inderdaad contact gehad met ioT en zij hebben nu een offerte aan ons doen toekomen.
ik moet de kosten nog even goed op een rijtje zetten hiervoor.
maar heb er vertrouwen in dat dit goed gaat komen.
Bedankt allen voor het meedenken.
groet van Terschelling Jan de Beer

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +23
Hoi Jan, welkom op het forum! Dat zijn nogal wat prepaid kaartjes zeg. Via MijnKPN zou je op z'n minst toch wel het beltegoed in moeten kunnen zien en bundels moeten kunnen activeren. Het is wel zo dat ze eerst gekoppeld moeten worden en dat gaan via een SMS met een verificatiecode. Daar is geen ontkomen aan (i.v.m. veiligheid). Dus ja, MijnKPN is voor het beheren van het tegoed en dat soort dingen maar het zal wel eerste gekoppeld moeten worden... Als je nog vragen hebt hierover dan hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +29
Niet helemaal waar, je kan niet zien hoe lang het tegoed nog geldig is
Hallo Paul idd je kan totaal niet zien tot welke datum het beltegoed geldig is
ik heb nu al 60 kaarten keurig aangemeld en met verivicatiecode en helaas alle keren weer na zelfde gegevens moeten invoeren bevestigd ook dan niet hoor.
ook komt er dan 7.50 euro beltegoed bij stattegoed waar kpn heel geheimzinnig over doet dus ook niet uitleesbaar in mijn kpn wel via smsje sturen maar dat doen trackers en routers niet.ook kregen we 1Gb data voor een maand geldig ook niet uitleesbaar in mijn kpn
Dit is toch echt nodig om te vweten hoeveel wedstrijden ik nog kan draaien met de trackers
gemiddelt verbruiken ze 1 Mb per wedstrijd,volgende punt is dan meteen dat ik op internet totaal niet kan vinden wat kpn rekent voor data via prepaid na telefoontje waar kpn ook lang moet zoeken hoorde ik iets van 18ct per Mb maar graag zie ik dat zwart op wit ergens staan
aangezien we ook nog ruim 10 cameras willen inzetten via 4G moeten we daar ook wel goede berekeningen kunnen maken.dus prijs per Mb over prepaid
overal waar ik via kpn zoek vind ik alleen oude lijsten op hun sitestaat j 2015
kom op kpn ga weer eens aan het bijwerken naar de maatstaven van 2018 er is weer een hoop veranderd.
groet Jan de Beer
Terschelling
Let op dit is geen aanval,maar een positief bedoelt commentaar zodat fouten door indutten eenvoudig worden opgelost.
Als niemand dat meld en alleen negatief praat kom je niet verder.
Hoop dat KPN meeleest, zich inleeft,gegevens controleert en daar dan zijn voordeel uithaalt
Reputatie 7
Badge +29
Afhankelijk van welk tarief je in MijnKPN hebt geselecteerd voor je prepaids is een van de tarievenlijsten van toepassing: https://www.kpn.com/prepaid/tarieven.htm
Volgensmij is Bel-SMS 2012 de standaard en die rekent 15cent per MB verrekend per kB

Verder, het verbruiken van internet zorgt er voor dat je prepaid weer 6 maand geldig is.
Reputatie 7
Badge +23
Geen zorgen, ik interpreteer dit niet als een aanval. Jij geeft aan wat je nodig hebt om optimaal gebruik te maken van onze diensten en daar is niets mis mee.

Robin geeft al de link waar je de tarieven kan vinden. Het is dus inderdaad standaard 15 cent per MB. Ik weet niet of ik het helemaal correct lees in jouw bericht maar prepaid gaat alleen via 3G, en vooralsnog niet via 4G. De geldigheid kan je niet helaas niet zien maar zolang er binnen 6 maanden elke keer verbruik is maakt het niet zoveel uit.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb om wat voor wedstrijden het gaat met de trackers en hoe vaak die wedstrijden zijn. Ik kan gaan gokken maar dan sta ik waarschijnlijk voor paal. 🙂 Ik zal de suggestie van de houdbaarheid van het beltegoed natuurlijk doorgeven.
ok bedankt vast voor die info begrijp dus dat die tarieven nog kloppen
Ik ging er van uit dat dat ongeveer zou zijn en vertrouwde ze niet als huidig
omdat er toch duidelijk 2012 staat
en de andere tabellen 2015
misschien tip om dat te veranderen,iemand die serieus aan het doorrekenen is durft daar toch niet op te bouwen
Nog een tip lijkt me als je een nummer toevoegt aan mijn KPN wat ik 60 keer gedaan heb vind ik het na 1 keer wel genoeg om elke keer weer :
voornaam
achternaam
adres
email
telefoonnr etc.... in te moeten vullen.
Het is toch al mijn kpn waar alles al voor ingevult is,en je bent dan al ingelogt
en bij nakijken tegoed zie je geen andere verwijzingen,dus nutteloos(.misschien aanpassen0
Dan nog (een wens eigenlijk) is om het prepaid tegoed van de aangemelde nr's te kunnen delen in 1 groot verbruik zodat je in een keer kan opwaarderen voor alle geregistreerde nummers.
ook makkelijk voor grote gezinnen met meerdere kinderen.maar zeker voor mijn doeleinde ipv 150 x opwaarderen volgend jaar 1 x voor de hele partij
Die wedstrijd waar het voor bestemd is een van de grootste roeiwedstrijden van Nederland
Harlingen Terschelling 1x per jaar ,voor de cameras zullen we dus abbonnement nemen.4G is echt nodig ,trackers draaien op 3G dus geen probleem
groet Jan
Als er een zakelijk abonnement bestaat waar ik 150 kaartjes aan kan koppelen en alles op een hoop kan gebruiken wil ik die ook wel nemen,dan zou ik er geen omkijken meer naar hebben.
Is het al snel waard
Dan hoor ik dat graag,wij zijn nu de eersten in Nederlanddie track en trace met KPN gebruiken ,maar bij succes volgen er echt nog heel veel meer
Ook andere wedstrijden hebben al belangstelling getoond,alsook andere sporten
ben benieuwd of jullie nog wat hebben gedaan met de laatste vragen
voor mijn toepassing is dat toch wel belangrijk
en hoeveel prepaid kaarten kun je nu maximaal op 1 account van mijn kpn aanmelden?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag Jan, ik neem het stokje even van Paul over!
Wat betreft je vragen, gaat het dan om de wens om de aangemelde nummers allemaal tegelijkertijd van beltegoed te voorzien en hoeveel nummers er in MijnKPN gekoppeld kunnen worden? Wat betreft het samen opwaarderen, die optie is er helaas niet met prepaid. Wél heb ik even bij onze collega's van de zakelijke markt zitten buurten, daar wordt een Groep-Sim aangeboden. Daarbij krijg je maximaal 3 simkaarten, en kan je op al deze simkaarten gebruik maken van dezelfde internetbundel.

Op dit moment kan je maximaal 6 mobiele nummers koppelen in de MijnKPN omgeving.

Zijn er nog andere vragen onbeantwoord op dit moment? 🙂
Hallo Susan
ja eigenlijk wel ik constateer dan echt een groot verschil
omdat ik gewoon door ging met aanmelden en kreeg er 47 gekoppeld op 1 account
staan er ook allen in als ik daarop inlog
de andere 13 reeds aangemelde kaarten zitten in een tweede account
maar dan nog steeds mis ik nu de datum hoelang het beltegoed geldig is.
en de toegevoegde 7.50 euro die je na aanmelden krijgt wat ik ook gedaan heb kan ik ook niet uitlezen.
voor test heb ik er een in een telefoon gestopt en via sms opgevraagd
Dan geeft ie het wel
Ik zou het toch heel graag op mijn kpn kunnen uitlezen omdat ik de trackers niet meer open wil halen.
vriendelijke groet van Terschelling
Jan de Beer
Reputatie 7
Hallo Jan. Na ieder gebruik van internet, bellen of sms-en, zijn de kaarten weer 6 maanden geldig. Als de trackers (wat zijn dat eigenlijk; 'k heb géén idee 😉 ) ZÉLF contact nemen via internet en dat steeds binnen 6 maanden doen zijn de kaarten feitelijk oneindig geldig totdat het beltegoed te laag wordt natuurlijk.
ok peter zover was ik ook al om dat te gaan doen.
Maar nog steeds wil ik dan kunnen controleren of de darum wel is opgeschoven
Technisch kunnen jullie dat makkelijk,het staat al in een database,omdat het via sms wel opvraagbaar is
Als je die posities ook koppelt aan mijn kpn gegevens per nummer dan vorderen we al een heel eind
Is ook voor andere gebruikers zeker een meerwaarde.
Het gaat ook om veiligheid door die trackers kunnen we vanaf elke olocatie met internet zien waar de sloep zich bevindt,ook hulpdiensten
Ook zit er een sos knop op, moet je da n wel op kunnen bouwen
Dus kan niet zitten met hij doet het toch noiet lang genoeg omdat datum toch net niet goed ging
Kunnen jullie dat niet in de software gewoon ff aanpassen.
Ben heel benieuwd dan krijgt KPN toch echt wel een pluspuntje
groet Jan de Beer
Terschelling
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Jan, bedankt voor je bericht.
Oh, de 6 koppelingen is voornamelijk abonnementen.. Ik zal het eens navragen of dit voor prepaid anders is!

Het beltegoed is onbeperkt geldig, de enige voorwaarde is dat je er één keer 6 maanden gebruik van moet maken. Dat betekend, dat het beltegoed gebruikt moet worden, voor internet, een sms of een telefonisch gesprek (niet met een gratis servicenummer zoals die van KPN). Volgens mij is dat geen probleem aangezien de trackers wel in gebruik zijn. De hoogte van het beltegoed kan je via SMS opvragen of inderdaad in MijnKPN bekijken. In de MijnKPN app onder beltegoed (€), kan je vinden wat het huidige tegoed is én tot wanneer dit geldig is.

Het extra tegoed, die € 7,50 na aanmelding, kan je als bonustegoed vinden en opvragen door SALDO te sms'en naar 1266 of door te 'bellen' met *107#. Dit tegoed kan je gebruiken om te bellen, sms'en of internetten. Je kan hier alleen geen bundel van kopen. Om ervoor te zorgen dat ze nooit zonder beltegoed komen te zitten kan je ook automatisch opwaarderen inschakelen. Hiervoor dient het nummer wel eenmalig in MijnKPN geregistreerd te worden.
Hallo Susan bedankt voor je reactie echter we komen zo niet echt verder
De simkaarten zitte in positie bepalers genaamd trackers die zenden data uit over 3G netwerk
worden gebruikt voor wedstrijden.nu nog 1 x per jaar,maar dat gaat waarschijnlijk veranderen in meerdere keren per jaar
Ze moeten er eigenlijk niet meer uitgehaald hoeven worden,is veel werk en voor 150 stuks niet haalbaar.dus geen optie.
De tracker kan niet bellen of smsen heeft ook geen display etc... dus willen we de gegevens die we kunnen opvragen via sms naar 1266 gewoon kunnen zien op de al aangemelde nummers.
Ze zijn dus al voledig aangemeld op mijn KPN
maar we kunnen daar zelfs de geldigheids datum niet uitlezen.
Help ons door jullie mijn kpn beheerders ICT opdracht te geven dit aan te passen
Is heel makkelijk te doen.
Gewoon alle gegevens die je via die saldo sms ontvangt uitleesbaar maken op mijn KPN.
groet Jan de Beer
Reputatie 7
Badge +19
Dat begrijp ik, maar ik ben benieuwd hoe het eruit ziet in jouw MijnKPN omgeving.. De geldigheid en hoogte van het tegoed is namelijk opgesplitst en zou je moeten vinden onder het kopje 'Beltegoed €'. Kan je dit nog controleren en misschien een screenshot sturen?
ziet er hetzelde uit als bij jouw zie bijlage
Alleen ik moet het via de pc doen onder Windows
dus niet met een app.
Omdat we het voor een vereniging gebruiken en meerdere mensen er mee moeten werken
De datum geldigheid is niet uit te lezen
ook de extra bonus van 7.50 euro staat er zo niet bij
dat is toch echt wel nodig om het te kunnen beheren
julllie zeggen zelf:
Je regelt het met MijnKPN
Met MijnKPN regel je alles rondom je abonnementen bij KPN zelf. Gebruik de MijnKPN app of pak je laptop erbij als je alles op een groter scherm wilt zien.

Overal en altijd toegang tot je abonnement
Altijd inzicht in je mobiele verbruik, je facturen en gegevens
Beschikbaar voor Android, iPhone en MijnKPN voor je laptop

Helaas toch niet echt,laat jullie beheerders van mijn KPN gewoon de nodige gegevens koppelen in het systeem zodat ze voor klant uitleesbaar zijn op een windows PC in mijn KPN.dan is het opgelost.
groet Jan
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor de foto, ik ga het doorzetten naar de ontwikkelaars om te kijken of dit een fout is of met een reden (nog) niet kan. Zodra ik antwoord heb zal ik dit aan je doorgeven!
Had je al contact gehad met TD?
want ik wil binnenkort nog 100 stuks aanmelden.
groet Jan
Reputatie 7
Badge +19
Hallo!
Ja en nee, ik heb reactie ontvangen maar deze reactie was niet compleet. Ik heb nog geen antwoord gekregen op waarom bepaalde dingen niet inzichtelijk zijn via de website versie van MijnKPN. Zoals geldigheid tegoed en extra beltegoed overzicht.
Wel hebben zij aangeraden om eens te kijken naar deze zakelijke optie.
Wanneer ik antwoord heb op de andere vraag laat ik het weten!
Reputatie 7
Badge +27
Dag Jan, we hebben zojuist een reactie gekregen op Susans laatste vraag of de geldigheid aan de MijnKPN website kan worden toegevoegd:

Dit gaat vooralsnog niet wijzigen. Prepaid klanten wordt aanbevolen de prepaid app te gebruiken.


Het lijkt er op dat we via Prepaid aansluitingen niet kunnen voldoen aan jouw wensen. Ik denk dat een IoT oplossing (hierboven gelinkt) een beter alternatief kan bieden. Je kunt onderaan de pagina vrijblijvend contact opnemen om de mogelijkheden te bespreken.
nog nieuw probleem al een twee maanden
nadat ik 47 kaarten keurig had aangemeld engeregistreerd in 1 account
geef bij inloggen al twee maanden tijdelijk niet bereikbaar.
maar dat is niet tijdelijk
kunnen jullie dat nazien voor ons
gaat om account:
***@gmail.com
met zelfde wachtwoord als ik voor deze gebruik
1 nummer daarvan is:06***
ik zou ze graag weer kunnen zien,zodat ik door te gebruiken kan zien wat jullie computers er mee doen
groet Jan de Beer

Admin: Privégegevens weggehaald
Reputatie 7
Badge +27
Dag Jan, ik begin me af te vragen of de MijnKPN omgeving hierop is berekend. Ik heb je vraag doorgezet naar de producteigenaren en hoop je snel wat meer duidelijkheid te kunnen geven.
ok ik ben wel heel benieuwd omdat het toch 47x10 euro is wat ik zo moet beheren.
en omdat mijn kpn wel invulling toestond,mag ik toch ook aannemen dat ik dat daarna jarenlang kan gebruiken.
Ze waren na invullen en aanmelden voor extra tegoed gewoon na uitloggen en daarna opnieuw inloggen wel zichtbaar.heb ik ook nog uitgeprint voor als ze zeggen dat dat niet kan
maar verdwenen na paar weken opeens van de radar.
foutmelding:is tijdelijk niet beschikbaar.
maar dat is nu al meer dan een maand
Hoe lossen we dit op ?
poertioneren in kleinere hoeveelheden?
Dan moeten jullie dat uitvoeren,want ik kan er niet meer bij komen
groet Jan

Reageer