Beantwoord

prepaid bellen vanuit Australie

  • 27 February 2020
  • 10 reacties
  • 120 keer bekeken

Ik heb een normaal prepaidtelefoon maar kan op vakantie in Australie niet bellen.

Is volgens de locale provider niet mogelijk met deze service?

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 28 February 2020, 08:58

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @hkwvi Dat is gek inderdaad. Je krijgt helemaal geen verbinding? Kun je eens proberen of het wel lukt als je een ander provider selecteert? 

Ik neem aan dat er voldoende beltegoed op staat? Diensten in Australië kunnen namelijk alleen via het beltegoed. Bundels zijn daar niet geldig met prepaid.

Dit zijn de prepaid tarieven als je in Australië bent. Zorg dus zeker voor enkele tientjes beltegoed op je telefoon.

  • Internet: € 2,50 / MB
  • Bellen: € 2,55 / min
  • Gebeld worden: € 2,04 / min
  • Sms versturen: € 0,77 / sms (per 160 tekens)
  • Sms ontvangen:  gratis

We  hebben hier 3 verscillende netwerken geprobeerd en roaming aan en uitgezet, helaas telkens de melding dat het via deze service niiet mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +24

We  hebben hier 3 verscillende netwerken geprobeerd en roaming aan en uitgezet, helaas telkens de melding dat het via deze service niiet mogelijk is.

Heb je wel zoals Peter aangeeft genoeg tegoed? 

Mijn tegoed €55 en bij mijn vrouw nog ruim €85 zou toch ruim voldoende moeten zijn dacht ik.

Met zulke tarieven

  • Bellen: € 2,55 / min
  • Gebeld worden: € 2,04 / min

Zou ik blij zijn dat het niet werkt, snel op zoek naar een alternatief.

Reputatie 7
Badge +21

Dat is inderdaad voldoende. Zou je willen controleren of (data) roaming aan staan. Meestal staat dit standaard uit. Vaak vind je dit in je instellingen onder (mobiel) netwerk. Als je er niet uitkomt, dan kan je op deze pagina jouw toestel selecteren en een handleiding terugvinden. Verder ben ik benieuwd of je het simkaartje al eens in een ander toestel hebt getest?

Met zulke tarieven

  • Bellen: € 2,55 / min
  • Gebeld worden: € 2,04 / min

Zou ik blij zijn dat het niet werkt, snel op zoek naar een alternatief.

Het is waarschijnlijk voordeliger om een lokale sim te kopen. Heb je daar al naar geïnformeerd?

Hmm, zouden de telefoons wel de (frequenties van die) netwerken ondersteunen?

Ik weet dat je op Schiphol toestellen kunt huren voor gebruik in de V.S. i.v.m. frequenties.

Wat zou het bellen van uit nederland (met kpn oa) kosten naar deze telefoon, werkt dat wel overigens ?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @hkwvi Ik was nog even nieuwsgierig naar de stand van zaken. Kun je inmiddels wel weer van je aansluiting gebruik maken? 

Reageer