Vraag

Prepaid beltegoed verdwenen

• 18 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 2048 keer bekeken

Er stond € 15 ongeveer op mijn beltegoed. Helemaal niet gebeld, krijg een SMS dat mijn beltegoed ineens €0 is. Hoe kan dit?? Ik vind dit diefstal!

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

7 reacties

Reputatie 7
Heb je toevallig "mobiele gegevens" aan staan?
Zo ja, dan zou het maar zo kunnen dat jouw telefoon gebruik heeft gemaakt van Internet om bijvoorbeeld apps te updaten.

Zet "mobiele gegevens" uit!
Nee , stond niet aan! Bovendien: bel tegoed is toch om te bellen, niet om zgn. apps te updaten??
Reputatie 1
@TonS1953 Nee, het is een prepaid tegoed.
Je kunt het tegoed gebruiken om te bellen, sms'en, te internetten en bundels te activeren.
Het lijkt erop dat jij je mobiele data en roaming nog aan hebt staan zoals @wjb zegt.
Als jij tegen mij zegt welke mobiel jij hebt stuur ik je de handleiding om mobiele data en roaming uit zetten.
Dan zou je prepaid tegoed niet meer terug moeten lopen.

Groetjes,
Mexx
De handleiding heb ik zelf ook. Bedankt voor de reactie.
Reputatie 1
Graag gedaan !
Reputatie 7
Als het dan niet de instelling "mobiele gegevens" is ...
Heb je ook op https://www.payinfo.nl gekeken of er wellicht een sms betaaldienst actief is op jouw telefoonnummer?
Je kunt daar ook direct het telefoonnummer blokkeren voor betaaldiensten.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Ton, wat een onaangename verrassing! Goed om te zien dat er al zoveel tips zijn gegeven in dit topic. Als je vraag nog niet is beantwoord zoek ik uit waar het beltegoed aan is opgegaan. Kun je daarvoor jouw gegevens sturen in reactie op mijn privébericht?

Reageer