Beantwoord

Prepaid beltegoed verdwenen

  • 23 June 2021
  • 8 reacties
  • 1195 keer bekeken

Bij het activeren van een nieuwe telefoon was ineens al mijn beltegoed verdwenen, en ik krijg een melding over mobiel data verbruik, terwijl ik geen data bundel heb en geen toestemming heb gegeven om zomaar data te activeren vanuit mijn prepaid bundel.
Daarnaast, 10 euro 56 voor 70.83mb aan data is ronduit diefstal te noemen.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit zomaar kan?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 29 June 2021, 10:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Data staat automatisch aan, ook als je geen data bundel hebt, dan betaal je dus per mb en dan kan het idd snel gaan.

 

Dit kan je voorkomen door op je smartphone 'mobiele gegevens’ uit te schakelen, dan heb je dit niet meer!

Reputatie 7
Badge +21

Mogelijk kom je ‘bij’ Telfort vandaan @DannyGraves .
Daar stond “mobiele data” standaard uit en moest je daarvoor een databundel aanschaffen. Bij KPN staat data echter standaard aan en wordt jouw beltegoed gebruikt als er geen databundel is.

Zet in je telefoon het mobiele datagebruik uit zoals @Misja20 al aangeeft.

Mogelijk kom je ‘bij’ Telfort vandaan @DannyGraves .

In een keer goed.
Neemt niet weg dat het raar is dat Data standaard aan staat (en naar nu blijkt ook niet uitgezet kan worden!), en dat ik voor 70.83mb meer dan 10 euro kwijt ben, en geen verdere data in een bundel heb of wat dan ook…
Zelfs in de V.S. en het V.K. durven ze niet zulke schandelijk hoge prijzen te verbinden aan zo weinig dataverkeer.
Dat ik de data uit moest zetten had ik zelf ook al door, nadeel van de nieuwere telefoons is dat ook daar blijkbaar data standaard aan staat :rage:

Reputatie 7
Badge +30

Ha @DannyGraves, welkom! Ontzettend jammer dit, zeg! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt: op de meeste smartphones staat mobiele data tegenwoordig aan. En wij hebben daar vanuit KPN geen blokkade op staan. Advies is dus inderdaad om mobiele data uit te schakelen op je toestel als je dit niet wilt gebruiken!

Ha @DannyGraves, welkom! Ontzettend jammer dit, zeg! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt: op de meeste smartphones staat mobiele data tegenwoordig aan. En wij hebben daar vanuit KPN geen blokkade op staan. Advies is dus inderdaad om mobiele data uit te schakelen op je toestel als je dit niet wilt gebruiken!


Dus, even voor de duidelijkheid; omdat ik de kans niet had om data uit te zetten, ben ik meer dan tien euro kwijt aan beltegoed, waar normaal gesproken een bundel data van 100mb hooguit vier euro kost?
Zo ja, prima, dan stap ik dus over naar een andere provider, want dit gaat echt nergens over.

Reputatie 7
Badge +30

Klopt helemaal. Maar omdat jij dit inderdaad niet kon weten als oud-Telfort klant, ga ik 10 euro crediteren. Wil je jouw 06-nummer in je profiel zetten en me even laten weten dat je dit gedaan hebt? 

Nette geste, en dat word gewaardeerd, maarrrrr…
Het feit dat het KPN op management/bestuurs niveau op zo'n rare manier omgaat met wat bij een hoop andere providers gescheiden bundels zijn, betekend toch dat ik ga overstappen; pure principe zaak.
Ik ga er voor het gemak van uit dat dit inhoud dat het aanbod van de creditering daarmee vervalt (zo werkt het immers bij de meeste providers); zo niet, dan staat m'n huidige nummer inmiddels in m'n profiel.

Reputatie 7
Badge +30

In dit geval zie ik het als twee losstaande dingen. Als je niet over was gestapt, had ik het ook gecrediteerd. En ga dat bij dezen gewoon alsnog doen. De 10 euro staat er meteen als extra beltegoed bij. Mochten we, nu of in de toekomst, toch nog iets voor je kunnen betekenen, weet je ons te vinden!