Beantwoord

Prepaid beltegoed verdwijnt ineens

• 19 januari 2016
  • 11 reacties
  • 591 keer bekeken

Voor de zesde keer op rij vliegt mijn prepaidtegoed er door heen. Mijn Iphone is al door verschillende mensen nagekeken op internetverbindingen en daar waar ik ze nodeloos gebruikte zijn deze uitgezet, zoals de site HERE (routeplanner). Nu draait niets meer op de achtergrond mee. Check, check dubbel check door derden.

Elke dag controleer ik mijn tegoed van € 21,10 vanaf het moment van opwaarderen vorige week. Nadat ik zojuist weer een ongewenste informatie via  berichten heb ontvangen (en meteen verwijderd zonder gegevens even op te schrijven) van een of ander gamecenter ben ik saldo gaan controleren en zie dat saldo nu ineens staat op € 8,79. Kostte dit bericht mij € 12,49? Ter informatie: ik speel alleen WordFeud op mijn telefoon.

De frustratie zit nu hoog en ik wil erg graag van deze ongewenste situatie af.  Het bericht dat vermoedelijk mijn saldo leeg haalt, heb ik verwijderd. Is er en manier waarop ik terug kan zien waar dit bericht vandaan komt? Of wat kan ik anderzins doen om van dit probleem af te komen.

Bvd.

icon

Beste antwoord door Bonita1 19 januari 2016, 13:48

robin, ik heb meteen de site bezocht en mijn nummer laten blokkeren voor alle betaalde sms-diensten. En nu maar duimen dat ik van die grijpgrage digitale handen af ben. Tot zover bedankt voor de tip.

Bonita

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Kan je kijken of je op http://www.payinfo.nl/ een abbonement hebt lopen? Dit is waarschijnlijk de oorzaak(Je kan het daar ook opheffen).

Reputatie 7
Badge +30

Bonita1 schreef op 19 jan '16 om 12:09u

Voor de zesde keer op rij vliegt mijn prepaidtegoed er door heen. Mijn Iphone is al door verschillende mensen nagekeken op internetverbindingen en daar waar ik ze nodeloos gebruikte zijn deze uitgezet, zoals de site HERE (routeplanner). Nu draait niets meer op de achtergrond mee. Check, check dubbel check door derden.

Elke dag controleer ik mijn tegoed van € 21,10 vanaf het moment van opwaarderen vorige week. Nadat ik zojuist weer een ongewenste informatie via  berichten heb ontvangen (en meteen verwijderd zonder gegevens even op te schrijven) van een of ander gamecenter ben ik saldo gaan controleren en zie dat saldo nu ineens staat op € 8,79. Kostte dit bericht mij € 12,49? Ter informatie: ik speel alleen WordFeud op mijn telefoon.

De frustratie zit nu hoog en ik wil erg graag van deze ongewenste situatie af.  Het bericht dat vermoedelijk mijn saldo leeg haalt, heb ik verwijderd. Is er en manier waarop ik terug kan zien waar dit bericht vandaan komt? Of wat kan ik anderzins doen om van dit probleem af te komen.

Bvd.

Van welk nummer krijg je die berichten dan?

Robin

RobinFlikkema schreef op 19 jan '16 om 12:36u
Bonita1 schreef op 19 jan '16 om 12:09uVoor de zesde keer op rij vliegt mijn prepaidtegoed er door heen. Mijn Iphone is al door verschillende mensen nagekeken op internetverbindingen en daar waar ik ze nodeloos gebruikte zijn deze uitgezet, zoals de site HERE (routeplanner). Nu draait niets meer op de achtergrond mee. Check, check dubbel check door derden.

Bvd.

Robin

Ja dat is 'm nu juist. Het bericht heb ik weggegooid en het is geen nummer maar een tekst met daarin een lang internetadres waarop je kunt doorklikken (nog nooit gedaan)

Reputatie 7
Badge +30

Bonita1 schreef op 19 jan '16 om 13:07u

RobinFlikkema schreef op 19 jan '16 om 12:36u

Bonita1 schreef op 19 jan '16 om 12:09u

Bvd.

Robin

Ja dat is 'm nu juist. Het bericht heb ik weggegooid en het is geen nummer maar een tekst met daarin een lang internetadres waarop je kunt doorklikken (nog nooit gedaan)

Is het een SMS? Want dat kan het best zijn dat het een SMS dienst is, en die kosten inderdaad geld. Zodra je het telefoonnummer weet (meestal 4 cijferig) kan je deze afmelden op PayInfo.nl

Op dit moment kan je al wel SMS diensten blokkeren op PayInfo.nl

Robin

De mogelijkheid 'Stuur als sms' staat niet geactiveerd. Dan neem ik aan dat ik dan ook geen sms'jes kan ontvangen. (Of ben ik nu blond 🙂 ) iMessage is wel geactiveerd. Ik ga in ieder geval kijken op de site van Payinfo.nl. Dank

Bonita

robin, ik heb meteen de site bezocht en mijn nummer laten blokkeren voor alle betaalde sms-diensten. En nu maar duimen dat ik van die grijpgrage digitale handen af ben. Tot zover bedankt voor de tip.

Bonita

Reputatie 7
Badge +16
Dat lijkt mij een goed idee. Verder kan je ook contact opnemen met KPN voor een specificatie. Hiermee krijg je meer zekerheid met betrekking tot de kosten.

Reputatie 7
Badge +30

SjorsK schreef op 19 jan '16 om 14:20u

Dat lijkt mij een goed idee. Verder kan je ook contact opnemen met KPN voor een specificatie. Hiermee krijg je meer zekerheid met betrekking tot de kosten.

Eigenlijk had ik verwacht dat WebCare ( ) binnenkort wel reageerde hiervoor

Robin

RobinFlikkema schreef op 19 jan '16 om 14:23u
SjorsK schreef op 19 jan '16 om 14:20uDat lijkt mij een goed idee. Verder kan je ook contact opnemen met KPN voor een specificatie. Hiermee krijg je meer zekerheid met betrekking tot de kosten.

Eigenlijk had ik verwacht dat WebCare ( @Marcia_) binnenkort wel reageerde hiervoor

Robin

Zojuist heb ik de KPN gebeld. Daar hebben ze kunnen achterhalen dat smsdienst 7090 systematisch van 15 november € 3 per (niet verstuurde of ontvangen) sms van mijn saldo haalde. Ik dank jullie allemaal hartelijk voor de tips.

met vriendelijke groet, Bonita

Reputatie 7
Badge +30

Bonita1 schreef op 19 jan '16 om 15:00u

RobinFlikkema schreef op 19 jan '16 om 14:23u

SjorsK schreef op 19 jan '16 om 14:20u

Eigenlijk had ik verwacht dat WebCare ( @Marcia_) binnenkort wel reageerde hiervoor

Robin

Zojuist heb ik de KPN gebeld. Daar hebben ze kunnen achterhalen dat smsdienst 7090 systematisch van 15 november € 3 per (niet verstuurde of ontvangen) sms van mijn saldo haalde. Ik dank jullie allemaal hartelijk voor de tips.

met vriendelijke groet, Bonita

Voor de zekerheid kan je op PayInfo nog naar Opzeggen en Inzien gaan, rechts 7090 intypen en dan op opzeggen(?) klikken

Reputatie 7
Badge +24
; goed om te lezen dat het duidelijk is waar het door kwam! Ook nog welkom op het forum. Leuk dat je ons hier hebt gevonden! 

en ; bedankt voor het meedenken! 

Reageer