Beantwoord

prepaid bundel 1 maand zonder beltegoed

  • 28 May 2019
  • 9 reacties
  • 1506 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
Beste, 2 weken geleden voor een kpn prepaid sim een bundel voor 1 maand aangeschaft (200Mb Internet + 30min bel / sms). Deze loopt op dit moment dus nog.

Beltegoed op deze sim staat echter op 0,00.

2 vragen:
  • was in Duitsland, internet werkte zeer slecht (g.maps werkte niet, internet zeer traag), bellen ging.
  • nu in NL, als ik probeer te bellen (naar Belgie) krijg ik een computer te horen die zegt dat ik het beltegoed moet opwaarderen > hoezo dan, ik heb toch nog een bundel?!
mvg HMP
icon

Beste antwoord door Joran 4 June 2019, 14:52

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Jouw bundel bestaat uit twee delen:

2oo mb internet en daarnaast een (beperkt) beltegoed.

Zo te lezen is jouw beltegoed op, maar heb je nog wel internet over.
Het beltegoed van de bundel is meer dan toereikend.
Het beltegoed op de kaart zelf staat op 0,00.

Zou het te maken kunnen hebben dat bellen vanuit Duitsland naar een NL-nummer in Duitsland prima ging omdat dat vanuit de bundel kon (dit valt wellicht onder standard tarief> dus bundel)

Echter voor het bellen vanuit Nederland naar Belgïe geldt een speciaal en duurder tarief, waardoor dit niet uit de bundel kan maar vanuit het standaardSIM-beltegoed moet, wat dus op is?!?
Reputatie 7
Badge +28
Die kans is groot, duidelijk is dat het zo niet werkt.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @HMP! Specifiek over Duitsland krijgen we veel klachten. Met uitzondering van steden is het bereik daar niet wat we gewend zijn in Nederland. We hebben daar helaas weinig invloed op. Je kunt handmatig een andere netwerk instellen om te kijken of dat beter internet biedt.

Ook bellen naar een EU land valt binnen de bundel. Zie ook Alle prepaid tarieven van KPN op een rijtje| KPN > KPN Prepaid Bundels. Daarom kijk ik graag even na hoe het zit met het verbruik. Kun je jouw profiel aanvullen met je 06-nummer en ter verificatie het simkaartnummer? Dat laatste mag je in het vakje "Persoonlijke opmerkingen" zetten. Die velden zijn alleen door jou en ons (webcare) inzichtelijk. Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd zoek ik dit verder uit.
oke. dank.
Reputatie 7
Badge +28
Dank daarvoor. Ik zie dat je nog steeds ruim voldoende belminuten hebt waardoor ik dit niet direct kan verklaren. Ging het wel om een vast of mobiel nummer in België? Een informatienummer kan meer kosten. Ik heb ondertussen navraag uitstaan bij de techneuten en laat het je weten zodra ik reactie heb.
Reputatie 7
Badge +28
Ik kreeg vrijwel direct reactie en mijn eerste antwoord blijkt niet te kloppen. De nieuwe roamingregels gelden alleen voor gebruik in het buitenland. Bellen van Nederland naar een EU land staat hier los van;
Gelden mijn nieuwe rechten ook wanneer ik thuis naar vrienden in het buitenland bel? Nee. Thuis telefoneren is geen roaming. De nieuwe rechten hebben betrekking op communicatie (bellen, sms’en, internetten) wanneer u roamt in de EU, dat wil zeggen wanneer u op reis bent in een ander EU-land. De tarieven voor telefoongesprekken vanuit uw thuisland naar een ander land, ook als dat een EU-land is, zijn niet gereguleerd.


Bellen van een Nederlands nummer naar een Nederlands nummer dat zich in een ander EU land bevindt valt wel binnen de bundel. Bellen vanuit Nederland naar een nummer in een ander EU land valt niet binnen de bundels. De "KPN prepaid Buitenland Tarieven" op de tarieven pagina is daarop van toepassing. Omdat je geen tegoed meer hebt kun je dus niet bellen naar een nummer in België.

Ik doe een verzoek of dit in de tekst kan worden opgenomen, dat kan wat mij betreft wat explicieter worden vermeld. Excuses voor de onduidelijkheid, ik hoop dat dit het opheldert.
Dank voor het antwoord en de bevestiging. Helemaal duidelijk zo.
Dat zei ik in een ander topic ook al. Met zo'n bundel kan je niet bellen v.u. Nederland naar een niet-Nederlands nummer, ook niet in de E.U. Daarvoor moet je gewoon beltegoed hebben. Binnen die bundels kun je alleen naar Nederlandse nummers bellen. Waar ze zich ook bevinden.
Voor internationaal bellen heb je sowieso standaard tegoed nodig.
https://forum.kpn.com/uitleg-over-het-forum-nieuws-3/ik-heb-een-bundel-gekopt-maar-het-werkt-niet-vor-gespreken-in-de-eu-474239#post773120

Reageer