Beantwoord

Prepaid bundel werkt niet

  • 23 July 2019
  • 7 reacties
  • 1174 keer bekeken

Ik heb een prepaid bundel gekocht. Ik ben nu met vakantie naar helaas wekt internet alleen als ik wifi verbinding heb. Daar heb ik deze bundel niet voor aangeschaft. Roaming staat aan. Meerdere netwerken staat aan. Maar wat ik ook probeer niets helpt. Iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door Susan_ 28 July 2019, 09:20

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Jabro, bedankt voor je bericht!

Ik begrijp uit je reactie dat je helaas geen verbinding kan krijgen met internet in het buitenland. Kan je aangeven in welk land je zit? Daarnaast ben ik benieuwd welk toestel je gebruikt. Ik ga er vanuit dat je al eerder prepaid hebt gehad en het simkaartje al geactiveerd was. Je kan een simkaart namelijk alleen in Nederland activeren.

Heb je verder bij instellingen nog een optie om 4G uit te schakelen en alleen 2G/3G aan te zetten? Verder kan je testen om niet automatisch een netwerk te selecteren, maar handmatig. Niet elk netwerk heeft de beste dekking op elke plek!

Wil je verder jouw Forum profiel aanvullen met het mobiele nummer (bij persoonlijke opmerkingen)?
Ik weet niet zeker of het net goed gegaan was daarom nog even opnieuw. Ik ben momenteel in Noorwegen. Vanaf vertrek uit Beek Nederland naar Kiel Duitsland kon ik pas bij Hamburg internet gebruiken. Vanaf de boot in Goteborg in Zweden alleen als ik Wifi had. Ik ga nog naar Finland en via Zweden, Duitsland terug naar Nederland. Ik heb een Samsung galaxy prime. Ik zie geen 4G staan maar steeds een R. Als ik een netwerk zoek in de bus blijft deze steeds maar zoeken.
Nog even een aanvulling. Ik heb al eens eerder een bundeltje gekocht via de app maar bleef toen in Nederland. Dit is voor het eerst dat ik een bundel in het buitenland gebruik. De simkaart heb ik al jaren dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Jammer genoeg nog geen reactie gekregen op mijn aanvullingen waar het aan ligt dat de bundel niet werkt. Bij de 2 netwerken die beschikbaar zijn werkt internet niet zonder wifi. Weer een dag voorbij 😥😢.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Jabro, deze reacties kwamen helaas niet in mijn rijtje te staan waardoor ik hem over het hoofd heb gezien. Mijn excuses, want nu heb je lang moeten wachten! 😞

De landen die je noemt, daar kan je wel de prepaid bundels gebruiken. Dus daar zou het niet aan moeten liggen! Omdat ik nog niet uit je bericht kan halen of je ook bij je instellingen hebt gekeken, zou je (indien mogelijk) deze stappen willen nagaan om te kijken of internet goed staat ingesteld voor in het buitenland? Probeer handmatig een netwerk te selecteren.. Ik zie namelijk geen blokkade of iets dergelijks op jouw mobiele nummer.

In de bus, wat ik opvat als onderweg zijn, kan het zijn dat hij teveel moet schakelen tussen zendmasten. Dus test dit het liefst als je ergens verblijft of stilstaat.

Heb je, tot slot, misschien een ander toestel om je simkaart in te testen? Dan kunnen we het probleem nog beter lokaliseren (is het misschien de simkaart of kan het alsnog iets in het toestel zijn).
Bedankt voor de reactie. Ik ben verder in het toestel gaan zoeken en zag Namen toegangspunten staan. Ik heb KPN Internet portalmmm.nl aangeklikt. Hoera internet werkt nu want ik had WIFI expres even uitgezet. Ik hoop nu dat het onderweg gebruikt kan worden. Toch nog 2 vraagjes. Moet ik als we weer in Nederland zijn weer op KPN 4G zetten?
Moet ik reageren via de puntjes bij jullie reactie of gewoon zoals ik het nu heb gedaan. In ieder geval bedankt voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +21
@Jabro, hartstikke fijn dat je nu internet hebt! In principe werken beide APN Instellingen. Maar werkt het straks in Nederland toch opeens niet meer, dan weet je wat je moet wijzigen 😉 Wat bedoel je precies met reageren via de puntjes? Reageren in dit topic kan gewoon op de manier zoals je het hierboven hebt gedaan, je hoeft geen nieuw topic aan te maken!

Reageer