Beantwoord

Prepaid bundels zijn wel erg duur

  • 1 July 2019
  • 7 reacties
  • 491 keer bekeken

Gedwongen over van Telfort Prepaid naar KPN Prepaid. Bij Telfort kostte een SMS-bundel EUR 3,- voor 100 SMS, oftewel 3 cent per SMS. Zonder bundel was dat 8 cent per SMS.

Bij KPN betaal ik voor een bundel EUR 4,99 voor 60 SMS, Dat is 8,3 cent per SMS.

Ik ben bij KPN dus gruwelijk veel duurder uit dan bij Telfort. Bovendien gaan mijn belminuten ook nog van mijn bundel af, en niet van het beltegoed wat er ook nog staat.

Waarom heeft KPN geen bundels met ALLEEN SMS-jes???
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 July 2019, 17:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, en welkom bij KPN, muziekboot! KPN heeft een andere insteek dan Telfort, meer gericht op allround en datagebruik. En dat betekent ook dat wij andere bundels hebben. Voornamelijk data, of data in combinatie met bellen/sms. En, zoals je gemerkt hebt, maar één bundel met alleen bellen/sms. Dat is de keuze die wij hierin maken.
Dat was niet wat toegezegd is bij overgang van Telfort naar KPN. Er zou in essentie niets veranderen; KPN zou dezelfde bundels aanbieden als Telfort.
Volgens mij tijd om te zoeken naar een provider waar Prepaid klanten wél als volwaardige klanten worden behandeld...
Als we alle communicatie op dit gebied letterlijk mogen nemen dan is inderdaad niet alles hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +30
We bieden niet dezelfde bundels aan. Dat is ook nooit zo geweest, anders hadden we ook nooit een aparte Telfort Prepaid hoeven hebben. Wel is het basis tariefplan (wat je betaalt per minuut/sms/MB buiten een bundel om) gelijk tussen KPN en Telfort. Dus, zonder bundels, ben je bij ons voor je verbruik niet duurder uit. Alle Telfort Prepaidklanten die een bundel actief hadden zijn daarin omgezet naar de dichtstbijzijnde KPN-bundel. Dat is ook hoe we dat gecommuniceerd hebben.
Huh? Hoe bedoel je: "anders hadden we ook nooit een aparte Telfort Prepaid hoeven hebben. "

Telfort was toch een apart bedrijf dat door KPN is overgenomen?
Reputatie 7
Badge +30
Dat klopt. Maar, als wij hadden gewild dat Telfort en KPN eenzelfde aanbod hadden qua bundels, dan hadden we dat gelijk toen al wel kunnen regelen.
Welkom op het forum, en welkom bij KPN, muziekboot! KPN heeft een andere insteek dan Telfort, meer gericht op allround en datagebruik. En dat betekent ook dat wij andere bundels hebben. Voornamelijk data, of data in combinatie met bellen/sms. En, zoals je gemerkt hebt, maar één bundel met alleen bellen/sms. Dat is de keuze die wij hierin maken.
Nou ja, om nou te gaan zeggen dat de bundels zijn ingericht op datagebruik....

Als we eventjes wat vergelijkingen gaan maken en dan pak ik express een VodafoneZiggo erbij, omdat dat net zoals KPN een provider is die zich vooral richten op compleet pakketten, dus dat kan dan niet meer als excuus worden gebruikt.

Nou daar gaan we:

KPN 3.99 euro voor 100MB per maand >>>> Vodafone 5 euro voor 500MB per maand.

KPN: 10 euro - 1 GB per maand >>>> Vodafone - 9 euro - 2GB per maand.

Daarnaast bied VodafoneZiggo nog enkele veel grotere prepaid data bundels aan, maar dat kunnen we niet vergelijk, omdat KPN in 2019 nog steeds geen grotere prepaid data bundels heeft, de onbeperkt online bundel even niet meegerekent want dat is door de langzame snelheid moeilijk te verglijken.

Daarnaast heeft Vodafone ook nog een dag bundel. 3 euro voor 10GB! En KPN 2 euro voor 1 GB

Ik schrijf deze post echt niet om KPN te bashen, maar bepaalde prijzen zijn echt niet meer van deze tijd.