Beantwoord

Prepaid data bundel activeren

  • 16 January 2019
  • 10 reacties
  • 560 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een Sim kaart met databundel gekocht.
deze in mijn iPad gedaan en op vakantie gegaan.
wanneer ik data wil gebruiken krijg ik de melding “je hebt geen abonnement op een mobieledataservice”
hoe/waar kan ik een abonnement op een mobieledataservice activeren
icon

Beste antwoord door Susan_ 25 January 2019, 19:06

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Kees1106, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat de simkaart niet werkt, dan kijk ik graag met je mee wat er aan de hand is. Allereerst is het belangrijk om na te gaan of het een prepaid simkaart is, en welke bundel je erbij hebt aangeschaft. Je hebt wel een bundel aangeschaft, dus ik ga er vanuit dat je de simkaart in Nederland hebt geactiveerd. Dan is het verstandig om even naar de instellingen van je iPad te kijken. Dit kan via onze toestelhulp! Kijk hierbij ook naar handmatig netwerk selecteren en probeer uit op 3G wel werkt.

Heeft dit niet het gewenste resultaat, ontvang ik graag het 06-nummer (bij pers. opmerkingen in het Forum profiel) en in welk land je jouw vakantie aan het vieren bent!
Reputatie 1
Susan,
Dank voor je reactie.
Ik heb de SIM kaart niet geactiveerd in Nederland. Heb de gekochte SIM meteen in mijn iPad gedaan.
Zal deze uit mijn iPad halen, in mijn telefoon stoppen en een gesprek in Nederland maken en dan weer terug plaatsen in mijn iPad, Hoop dat dit de oplossing is want dit is nu de derde keer dat ik een prepaid SIM kaart heb aangeschaft zonder er gebruik van hebben kunnen maken.
Reputatie 7
Badge +21
Helaas, dan kan je er inderdaad geen gebruik van maken 😞 Ik hoop dat het je alsnog lukt, en de volgende keer er wél gebruik van kan maken! Je kan deze prepaid simkaart ook behouden, je hoeft niet steeds een nieuwe te kopen. Je moet er dan alleen op letten dat je er 1 keer in de 6 maanden mee belt of opwaardeert, om hem actief te houden.

Mocht je hier nog meer vragen over hebben dan hoor ik het graag!
Reputatie 1
Ik heb de SIM in mijn telefoontoestel gedaan en een gesprek opgebouwd.
Dit heeft niet geholpen. Geen data beschikbaar.
Hoe kan ik op een prepaid kaart een databundel actief maken
Reputatie 7
Badge +21
@Kees1106, wanneer de simkaart geactiveerd is kan je een databundel aanschaffen. Dit kan op het moment wanneer je genoeg tegoed voor die bundel hebt. De prepaid bundels kan je via MijnKPN aanvragen, of via de code die bij de bundel staat. Kon je wel bellen? Anders ontvang ik graag het 06-nummer (kan je toevoegen aan je Forum profiel bij persoonlijke opmerkingen) zodat ik het een en ander kan nakijken voor je.
Reputatie 1
Ik heb het prepaid 06 nummer toegevoegd aan mijn profiel
Reputatie 7
Badge +21
@Kees1106, dankjewel! Ik zie nog geen bundel actief. Daarnaast zie ik ook nog geen tegoed, wat je wel nodig hebt om een bundel aan te schaffen. Dus je dient eerst te opwaarderen, waarna je een prepaid bundel kan aanschaffen (via een code of MijnKPN).

Ik kan ook een bundel aanvragen voor je, maar je dient sowieso eerst op te waarderen (en dan aan te geven welke bundel je graag wil activeren).
Reputatie 1
Susan,. Er zijn bij aanschaf van de SIM en met een opwaardering data bundels aanwezig geweest. Ik heb deze nooit kunnen gebruiken omdat ze niet geactiveerd waren.
Op dit moment heb ik geen noodzaak om de SIM op te waarderen. Telefonie deel gebruik ik helemaal niet en een data bundel tijdens vakanties alleen in een iPad.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Kees, een bundel is helaas maar beperkt actief. Daar kan je dus na enige tijd geen gebruik meer van maken, een nieuwe bundel kan je aanschaffen op het moment dat je jouw prepaid kaart weer gaat gebruiken!

Let er wel op: je dient één keer in de 6 maanden op te waarderen of de simkaart gebruiken (bellen) om hem geactiveerd te houden.
Reputatie 1
Susan, dank voor je bemiddeling. Bij aanschaf van een nieuwe Sim of opwaardering huidige zal ik eerst een telefoongesprek opbouwen zodat de databundel actief wordt.

Reageer