Prepaid erg traag

  • 9 March 2019
  • 9 reacties
  • 161 keer bekeken

Hallo, heb sinds 2 dagen een prepaid sim.
Mijn internet 7.64 kbs download en 3.68 kbs upload is erg traag.
Een webpagina downloaden gaat zelfs met moeite. Had ik dit van te voren geweten had ik de aankoop nooit gedaan. Nu snap ik wel waarom het onbeperkt internet betreft.
Hen alle stappen om internet te verbeteren al genomen. Gebruik een s6 als telefoon met een schone installatie. Is er kans op verbetering of kan ik beter overstappen?
Gr Johan

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hoi,

Ik zou je adviseren om de browser Opera Mini te downloaden. Dan kan je in combinatie met deze onbeperkte internet bundel een stuk sneller web pagina's bekijken.

De standaard browser van je telefoon kan je beter niet gebruiken met deze bundel.

Opera Mini is speciaal gemaakt voor trage internet verbindingen.

Als je deze app hebt gedownload zal je een optie zie om data besparingen in te schakelen, deze kan je dan beter op "extreme" zetten.

Tevens zal je ook een optie zien om de foto kwaliteit lager te zetten, deze kan je beter op low zetten.

Als het goed is kan je nu wel een stuk sneller web paginas bezoeken.
Bedankt voor je tip. MISJA20 Maar heb zojuist even alles gelezen over prepaid. Ben er helaas ingetrapt onbeperkt internet... (met super sloom internet) vond jou opmerking over verhoging naar 256kbs en een ander comment een goeie tip echter blijft die reactie ook stil.
Had van een KPN wel iets meer verwacht..
Reputatie 6
Badge +6
Bedankt voor je tip. MISJA20 Maar heb zojuist even alles gelezen over prepaid. Ben er helaas ingetrapt onbeperkt internet... (met super sloom internet) vond jou opmerking over verhoging naar 256kbs en een ander comment een goeie tip echter blijft die reactie ook stil.
Had van een KPN wel iets meer verwacht..

Nou ja, niemand is natuurlijk ergens ingetrapt want het staat er natuurlijk wel duidelijk bij dat het om 128kbps gaat, dus van misleiding is geen sprake van.

Dat neemt inderdaad niet weg, dat zoals je zelf hebt gelezen, ik ook van mening ben dat het wel iets sneller mag, want sloom of niet je moet er wel iets mee kunnen natuurlijk.

Van wat ik begrepen heb van een Kpn moderator is mijn voorstel momenteel nog in behandeling, dus wie weet dat het word aangepast of niet.

Intussen zou je dus gebruik kunnen maken van mijn tip in deze topic, het browsen gaat dan echt al een stuk sneller.
7 kbs is in ieder geval veel te sloom. Opera voor internetpagina is een goeie oplossing maar hoe te handelen met Facebook Twitter Instagram? Met ingetrapt bedoel ik dat ik heb gekeken naar onbeperkt internet. "Beperkt internet onbeperkt" was een betere omschrijving geweest. 🙂
Reputatie 6
Badge +6
7 kbs is in ieder geval veel te sloom. Opera voor internetpagina is een goeie oplossing maar hoe te handelen met Facebook Twitter Instagram? Met ingetrapt bedoel ik dat ik heb gekeken naar onbeperkt internet. "Beperkt internet onbeperkt" was een betere omschrijving geweest. :)
Kans is klein dat je echt maar 7 kb haalt, je speedtest laat dat alleen zien, omdat android smartphones op de achtergrond vaak uit zich zelf data versturen, zonder dat je daarvoor zelf iets voor hebt gedaan, uiteraard zie je dat dan dus wel terug in een lagere speed test, dat heb ik hier in andere topic ook uitgelegd.

Instagram met deze bundel gebruiken, dat gaat hem niet worden. Twitter zou je in principe als je niet een heel groot aantal accounts volgt en dus geen ladingen tweets achter elkaar binnen krijgt wel kunnen gebruiken, zij het misschien met zo nu en dan een error.

Voor Facebook kan je dan weer in de playstore een app downloaden genaamd 'Facebook Lite' (app is gewoon van facebook zelf) je hebt niet alle functies die je in de volledige versie hebt, maar het werkt prima, aangezien ze die app special hebben gemaakt voor zeer slome 2G verbindingen.

P.S. Ook twitter heeft een light version in de playstore, speciaal gemaakt voor slome 2g/3g connections. Even zoeken in de playstore op Twitter 'Lite'
Hoi, ik vind je oplossingen super hoor. Maar anno 2019 je apps moeten aanpassen aan je internetsnelheid is geen goede reclame. Gelukkig is het prepaid voor 31 dagen. Dus voor mij en ik denk vele anderen is dit geen goeie optie. Als je dan ook nog kijkt naar de hoge belkosten is deze prepaid sim veel te duur en van slechte kwaliteit. Jammer...
Reputatie 7
Badge +24
Hi Johan, welkom op ons forum. @Misja heeft eigenlijk alles goed uitgelegd, daar sluit ik mij ook bij aan. Deze bundel is bedoeld voor lichte pagina's maar vooral voor bereikbaarheid met chat applicaties zoals Whatsapp. Anno 2019, sja... Het is maar net hoe je dat interpreteert, anno 2019 zou ik zelf ook geen prepaid nemen maar een abonnement. Prepaid zie ik vooral voor mensen die weinig bellen en bereikbaar willen zijn via chatapplicaties/e-mail. Er zijn genoeg prijsvriendelijke providers voor abonnementen, in de KPN familie Simyo bijvoorbeeld. Daarbuiten Simpel als voorbeeld.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Hoi,
Anno 2019 lijkt me prepaid helemaal zo gek nog niet. Waarom per se een abonnement? Vergeet niet de BKR notering die er dan bij komt. Het is toch niet zo moeilijk om van te voren duidelijk aan te geven dat deze vorm van prepaid een waardeloos aanbod Is? De oplossingen die worden aangegeven zijn prima hoor. Maar dat gaat toch nergens over, thuis kan ik weer verder op de Wi-Fi en dus weer normaal internet gebruiken. Kortom deze vorm van prepaid is gewoon geldklopperij.
Gr Johan
Reputatie 7
Badge +24
Geldklopperij, daar denk ik anders over maar dankjewel voor je eerlijke mening. Bij een mobiele abonnement krijg je overigens geen BKR notering. Dit krijg je alleen als je een toestel op afbetaling erbij neemt, zie hier.
Gr, Alex