Vraag

Prepaid geblokkeerd

  • 5 July 2021
  • 25 reacties
  • 449 keer bekeken

Badge

Mijn prepaid is net (vorige maand) geblokkeerd, ik ben een goede klant van KPN met een internet abbonnement van 58,59 per maand, mijn prepaid nummers zijn beide op mijn KPN geregistreerd.

Ik heb maar een paar sms van KPN ontvangen in November/December 2020 en geen emails.

En dit jaar geen een, ook niet bijvoorbeeld om week van te voren te waarschuwen dat ie gestopt zou worden.

Wat is het nut van je prepaid op mijn KPN te registreren?

Ik vind dat ik niet afdoende ben gewaarschuwd en ik wil mijn nummer hersteld!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Badge

Zou wel fijn zijn als er iemand van KPN zou reageren!

Reputatie 6
Badge +6

Je hebt een paar smsjes ontvangen en je hebt er niks mee gedaan? Dan ligt toch het probleem bij je zelf, je hebt niks gedaan met de informatie, daar kan kpn niks aan doen.

Aangezien de waarschuwing smsjes al van vorig jaar dateren, zullen je nummers definitief verlopen zijn, daar valt ook echt helemaal niks maar aan te doen.

Je zal dan echt een nieuw prepaid pakket moeten kopen, als je weer gebruik wilt maken van prepaid.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @rocapc, ik vrees dat ik er ook niet echt iets anders van kan maken.
Deze notificaties gaan alleen per sms maar worden maar je zou er wel een paar gehad moeten hebben voordat het nummer na 9 maanden komt te vervallen. Voor die tijd word hij ook al geblokkeerd.
Als het nummer slechts geblokkeerd is is deze nog te herstellen maar als hij eenmaal vervallen is (na dus 9 maanden) is dit nummer helaas niet meer te redden.

Badge

Het is vast wel te redden alleen weigeren jullie dat!

 

Badge

Ja ik heb er twee gehad die ik niet gezien heb sinds ik niet de hele dag naar die telefoon zit te staren, en daar na 9 maanden niet meer. En ik had ze wel gezien als ik ze per email had ontvangen, wat heeft het anders voor nut om het nummer op mijn KPN te registreren?

Kun je nog wel gebeld worden op het nummer?

Dan kan je door beltegoed (!) te storten het weer heractiveren. Dit kan in deze situatie alleen middels een bonnetje, bv verkrijgbaar bij de balie van de supermarkt.

Kan je ook niet meer gebeld worden?

Dan is het nummer helaas vervallen. Het is dan ook niet meer terug te halen.

Badge

Nee is helemaal weg en dat een paar dagen nadat ik tegoed wilde toevoegen. het gaat me voornamelijk om het nummer, KPN zegt die is nog wel beschikbaar als ik een abbonnement neem. Dus als dat kan zou die ook terug te halen zijn.

Reputatie 6
Badge +6

Nee is helemaal weg en dat een paar dagen nadat ik tegoed wilde toevoegen. het gaat me voornamelijk om het nummer, KPN zegt die is nog wel beschikbaar als ik een abbonnement neem. Dus als dat kan zou die ook terug te halen zijn.


Ho wacht!

Als dat waar is neem ik wel mijn worden terug. Als een nummer met een abonnement terug te halen is, dan kan dat ook met Prepaid natuurlijk, dus dat is inderdaad wel erg vreemd. Lijkt mij meer op het pushen naar een abonnement.

 

Maar goed, als kpn dat blijft pushen en het nummer is echt belangrijk voor je, wat je dan zou kunnen doen is een maandelijks opzegbaar abbonement nemen bij kpn, wanneer je die hebt ontvangen zeg je vervolgens direct weer op, waardoor je simkaart weer word overgezet naar een Prepaid simkaart.

Zo heb je dus je nummer weer terug en blijf je prepaid.

Je bent wel wat kosten kwijt, zoals het maandabbo, aansluitkosten hoef je denk ik niet te betalen omdat je van prepaid komt.

Goedkoopste abbo (zonder andere internet diensten) is 16,50 euro, dus ja, weet niet of dat nummer jou dat waard is natuurlijk.

 

Badge

Tja dat zou ik inderdaad doen als ik zeker wist dat ik het daarna weer kon meenemen naar een prepaid.

Reputatie 6
Badge +6

Tja dat zou ik inderdaad doen als ik zeker wist dat ik het daarna weer kon meenemen naar een prepaid.


Dat is sowieso mogelijk, er zijn zat klanten die van een abonnement terugschakelen naar Prepaid.

Maar als je gaat bestellen, wees er wel zeker van dat je echt je nummer krijgt! En als je zou willen laat hier weten of het gelukt is!

Ik ben er namelijk erg benieuwd naar, door kpn werd namelijk altijd gezegd als een nummer eenmaal afgesloten is, dan is dat niet meer terug te draaien, dan is het natuurlijk erg opmerkelijk dat een abonnement opeens wel wonderen kan doen.

 

 

Met abonnement ben ik i.i.g. véél goedkoper uit. Het is m'n enige in gebruik zijnde nummer namelijk.

Met Prepaid zou ik ongeveer op € 70 tot € 90 per maand uit komen met het huidige gebruik. Met m'n abo een kleine € 16 en met onbeperkt bellen/sms kan ik ook nog eens zoveel en lang bellen als ik wil zonder extra kosten.

En het nummer verloopt nooit (zolang er afgeschreven kan worden).

FF een jaartje abonnement, (en mijn advies) met onbeperkt bellen/sms, en je wilt niet anders meer. 

Badge

Ik bel zelf echter niet zoveel, en dat is ook waarom het hier fout ging mede dankzij te weing waarschuwingen. Prepaid is voor mij goedkoper.

Badge
@ Misja20  Ik ga het gewoon proberen, net besteld met nummerbehoud en ja hoor ik heb mijn nummer terug :). Nu nog zien of ik het kan houden als ik na een paar maanden weer naar prepaid ga.

als ik na een paar maanden weer naar prepaid ga.

Wat is de minimum looptijd die je hebt genomen?

1 maand, 1 jaar of 2 jaar. (staat standaard op 2 jaar, dus….)

Reputatie 6
Badge +6

als ik na een paar maanden weer naar prepaid ga.

Wat is de minimum looptijd die je hebt genomen?

1 maand, 1 jaar of 2 jaar. (staat standaard op 2 jaar, dus….)

Mocht ie per ongeluk 1 of 2 jaar genomen hebben is er nog niks aan de hand, je mag altijd binnen 14 dagen na bestelling opzeggen. Wettelijk verplichting voor elke provider.

Badge

Ze hebben mijn bestelling geannuleerd, net een email ontvangen zonder  vermelding waarom.

Badge

Gebeld en weer besteld en na 10 minuten weer geannuleerd!

Thomas, kpn moderator, schreef:

Als het nummer slechts geblokkeerd is is deze nog te herstellen maar als hij eenmaal vervallen is (na dus 9 maanden) is dit nummer helaas niet meer te redden.

Niemand heeft ook maar ergens in dit topic vermeld dat een vervallen opgeheven prepaidnummer terug te halen is met abonnement. Volgens mij kan dat ook helemaal niet.

Heel vervelend, maar je zult m.i. toch aan een nieuw nummer moeten. Via prepaid of abonnement.

Badge

Als ik de KPN bel en ze me daar helpen om opnieuw de bestelling te doen met nummer behoud moet het toch werken, de dame die me hielp kon de annuleringen niet zien, ze zei wacht het even een paar dagen af wat er gebeurt. Hiervoor ook al meerdere malen met ze gebeld en ze vertellen me telkensdat het kan met abbonnement.

Badge

Weer gebeld en order gaat door, was een systeem fout. We zullen zien…

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond @rocapc is het inmiddels nog gelukt met de order?

Badge

Nee verder niets gehoord en ook nog geen simkaart ontvangen ga ze morgen nog maar eens bellen.

Nee is helemaal weg en dat een paar dagen nadat ik tegoed wilde toevoegen. het gaat me voornamelijk om het nummer, KPN zegt die is nog wel beschikbaar als ik een abbonnement neem. Dus als dat kan zou die ook terug te halen zijn.


Ho wacht!

Als dat waar is neem ik wel mijn worden terug. Als een nummer met een abonnement terug te halen is, dan kan dat ook met Prepaid natuurlijk, dus dat is inderdaad wel erg vreemd. Lijkt mij meer op het pushen naar een abonnement.

 

Maar goed, als kpn dat blijft pushen en het nummer is echt belangrijk voor je, wat je dan zou kunnen doen is een maandelijks opzegbaar abbonement nemen bij kpn, wanneer je die hebt ontvangen zeg je vervolgens direct weer op, waardoor je simkaart weer word overgezet naar een Prepaid simkaart.

Zo heb je dus je nummer weer terug en blijf je prepaid.

Je bent wel wat kosten kwijt, zoals het maandabbo, aansluitkosten hoef je denk ik niet te betalen omdat je van prepaid komt.

Goedkoopste abbo (zonder andere internet diensten) is 16,50 euro, dus ja, weet niet of dat nummer jou dat waard is natuurlijk.

 


Zou kunnen dat als je een abonnement afsluit (Ik hoop dat het je lukt @rocapc ) dat je dan het nummer kunt terug krijgen als de nog in quarantaine staat, dit gebeurt namelijk altijd bij een uit gebruik raakt nummer, dit is een afkoelingsperiode omdat anders jou contacten nog zouden kunnen bellen en een wild vreemde die oproepen krijgt.

Bij pre-paid is dit niet mogelijk omdat er geen nummerbehoud mogelijk is bij niet in gebruik zijnde nummers, je krijgt een simkaart en je zou het nummer kunnen overzetten van een bestaande en lopende nummer maar niet van een verdwenen nummer.

 

@Misja20 Ook dien je wel aansluitkosten te betalen, je komt niet van pre-paid af, je probeert een nummer terug te krijgen wat hopelijk gaat lukken, blijft een nieuwe aansluiting.

 

Reputatie 6
Badge +6

Nee is helemaal weg en dat een paar dagen nadat ik tegoed wilde toevoegen. het gaat me voornamelijk om het nummer, KPN zegt die is nog wel beschikbaar als ik een abbonnement neem. Dus als dat kan zou die ook terug te halen zijn.


Ho wacht!

Als dat waar is neem ik wel mijn worden terug. Als een nummer met een abonnement terug te halen is, dan kan dat ook met Prepaid natuurlijk, dus dat is inderdaad wel erg vreemd. Lijkt mij meer op het pushen naar een abonnement.

 

Maar goed, als kpn dat blijft pushen en het nummer is echt belangrijk voor je, wat je dan zou kunnen doen is een maandelijks opzegbaar abbonement nemen bij kpn, wanneer je die hebt ontvangen zeg je vervolgens direct weer op, waardoor je simkaart weer word overgezet naar een Prepaid simkaart.

Zo heb je dus je nummer weer terug en blijf je prepaid.

Je bent wel wat kosten kwijt, zoals het maandabbo, aansluitkosten hoef je denk ik niet te betalen omdat je van prepaid komt.

Goedkoopste abbo (zonder andere internet diensten) is 16,50 euro, dus ja, weet niet of dat nummer jou dat waard is natuurlijk.

 


Zou kunnen dat als je een abonnement afsluit (Ik hoop dat het je lukt @rocapc ) dat je dan het nummer kunt terug krijgen als de nog in quarantaine staat, dit gebeurt namelijk altijd bij een uit gebruik raakt nummer, dit is een afkoelingsperiode omdat anders jou contacten nog zouden kunnen bellen en een wild vreemde die oproepen krijgt.

Bij pre-paid is dit niet mogelijk omdat er geen nummerbehoud mogelijk is bij niet in gebruik zijnde nummers, je krijgt een simkaart en je zou het nummer kunnen overzetten van een bestaande en lopende nummer maar niet van een verdwenen nummer.

 

@Misja20Ook dien je wel aansluitkosten te betalen, je komt niet van pre-paid af, je probeert een nummer terug te krijgen wat hopelijk gaat lukken, blijft een nieuwe aansluiting.

 

En als het een abonnement is, dan kan een "verdwenen’ nummer wel overgezet worden? Klinkt als onzin natuurlijk, als een nummer echt verdwenen is, dan is het weg voor zowel prepaid als abonnement.

 

Desnoods kan de prepaid klant een nieuwe prepaid sim kopen, en daar het 'verdwenen nummer’ opzetten.

 

Laten we elkaar niet voor de gek houden, we weten heel goed waarom het wel kan bij een abbo en waarom het niet zo kunnen bij een prepaid, hoeven we niet geheimzinnig over te doen.

@rocapc Is het gelukt?