Beantwoord

Prepaid heeft een nieuwe app!

• 1 maart 2018
  • 26 reacties
  • 3254 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1885 reacties
Goed nieuws voor alle Prepaid klanten van KPN.

Er is nu een nieuwe app beschikbaar die speciaal is ontwikkeld voor Prepaid. Met de Prepaid app bekijk je gemakkelijk je verbruik en kosten, zie je hoelang je bundel nog geldig is, ontvang je een gratis bundel na elke opwaardering en nog veel meer!

De app is vanaf nu beschikbaar voor Prepaid gebruikers met een Android of een iOS telefoon,

Wil je weten wat er allemaal nog meer mogelijk is. Of wil je direct de Prepaid app downloaden? Kijk dan op www.kpn.com/prepaidapp
icon

Beste antwoord door Stein 21 augustus 2018, 11:29

Bedankt voor je uitgebreide test! Ik heb het weer doorgestuurd naar de ontwikkelaars en wacht hun reactie af! To be continued..
Hoi Susan,

Ik heb vanochtend de app opnieuw geïnstalleerd, geverifieerd met de SMS-code, de app lijkt nu wel te werken! (Ook automatisch opwaarderen)

Ik vermoed dat de ontwikkelaars het probleem hebben gevonden? 😊

Bedankt voor de hulp!
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Saskia, welkom op het Forum!

De KPN Prepaid app is aan een mobiel nummer gebonden, je kan dus niet 2 prepaid nummers aan deze app koppelen. Deze en meer informatie kan je vinden op de pagina van de nieuwe KPN Prepaid App, onder het kopje 'Kan ik meerdere Prepaid nummers in de KPN Prepaid App beheren?'.
Ik heb de prepaid app net gedownload om het prepaid tegoed van de belhorloges van mijn kinderen te monitoren zodat het niet opeens op is. Ik zie echter geen optie om 2 nummers aan de app toe te voegen. Of mis ik iets??
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Stein! Dat is een hele goeie vraag, waar ik niet direct het antwoord op kan vinden. Ik ga voor je op zoek of dit een reden heeft, of toch een foutje is! Je hoor van me 😉
Hoi!

Nog even een vraag.

Waarom is het bij onder andere de bundel Onbeperkt/zorgeloos online enkel mogelijk om te betalen met beltegoed, en niet zoals bij andere bundels rechtstreeks met bijv. iDEAL?

Mvg,
Stein
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Stein,

Oh kijk! Eindelijk goed nieuws! Ik heb nog geen reactie gehad van de ontwikkelaars maar ze waren er wel mee bezig dus het kan goed zijn dat ze inderdaad iets hebben opgelost voor je. Top om te lezen in ieder geval, veel plezier met de goed werkende app! En uiteraard graag gedaan tot zover 🙂
Bedankt voor je uitgebreide test! Ik heb het weer doorgestuurd naar de ontwikkelaars en wacht hun reactie af! To be continued..
Hoi Susan,

Ik heb vanochtend de app opnieuw geïnstalleerd, geverifieerd met de SMS-code, de app lijkt nu wel te werken! (Ook automatisch opwaarderen)

Ik vermoed dat de ontwikkelaars het probleem hebben gevonden? 😊

Bedankt voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Stein, ik heb inmiddels antwoord! Er is gekeken naar jouw 06-nummer en ze zien inderdaad meerdere pogingen die mislukt zijn. Ze vragen om het volgende uit de voeren:

Activeren van de KPN app:
1. Controleer of de simkaart correct is geplaatst en controleer of deze actief is
2. Verwijder de KPN prepaid app
3. Download de KPN prepaid app en installeer deze
4. Voer het juiste nummer in tijdens de registratie. Vul vervolgens (binnen een uur) de activatie code in die u via sms heeft ontvangen en activeer de app

Als bovenstaande stappen mislukken zou je dan een screenshot willen maken van de melding die je dan krijgt? Lukt het wel met bovenstaande stappen kan je deel 2 uitvoeren:

Automatisch opwaarderen instellen:
1. ga naar ‘instellingen’ en klik op optie ‘Automatisch betalen’
2. selecteer de gewenste betaalmethode (IDEAL of Credit Card) en voltooi de validatie betaling ten behoeve van de registratie
3. Navigeer vervolgens naar menu ‘overzicht’ en klik op ‘opwaarderen’. Hierna verschijnt optie ‘Automatisch opwaarderen’
4. Selecteer optie ‘Automatisch opwaarderen’ en configureer automatisch opwaarderen

Wil je feedback geven op het moment dat het niet lukt (met screenshot) maar ook als het wél gelukt is? :)

Hoi Susan,

Bedankt voor je antwoord helaas is het probleem niet verholpen, ik loop nog steeds tegen hetzelfde punt aan.

Aanmelden van de KPN prepaid app gaat prima, ik krijg een code doorgestuurd om deze in te stellen, echter nadat ik deze code heb ingevoerd lijkt er niets te werken: beltegoed is foutief, en kan bijv. automatisch opwaarderen niet inschakelen.

Ik heb een schermopname gemaakt, nadat ik de app opnieuw heb geïnstalleerd. De YouTube link van deze schermopname vind je op mijn profiel onder opmerkingen.

Als ik de app op andere apparaten installeer stuit ik op precies dezelfde problemen.

Bellen, sms’en, internetten en gek genoeg de MijnKPN app werken prima.

Mvg,
Stein
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Stein, ik heb inmiddels antwoord! Er is gekeken naar jouw 06-nummer en ze zien inderdaad meerdere pogingen die mislukt zijn. Ze vragen om het volgende uit de voeren:

Activeren van de KPN app:
1. Controleer of de simkaart correct is geplaatst en controleer of deze actief is
2. Verwijder de KPN prepaid app
3. Download de KPN prepaid app en installeer deze
4. Voer het juiste nummer in tijdens de registratie. Vul vervolgens (binnen een uur) de activatie code in die u via sms heeft ontvangen en activeer de app

Als bovenstaande stappen mislukken zou je dan een screenshot willen maken van de melding die je dan krijgt? Lukt het wel met bovenstaande stappen kan je deel 2 uitvoeren:

Automatisch opwaarderen instellen:
1. ga naar ‘instellingen’ en klik op optie ‘Automatisch betalen’
2. selecteer de gewenste betaalmethode (IDEAL of Credit Card) en voltooi de validatie betaling ten behoeve van de registratie
3. Navigeer vervolgens naar menu ‘overzicht’ en klik op ‘opwaarderen’. Hierna verschijnt optie ‘Automatisch opwaarderen’
4. Selecteer optie ‘Automatisch opwaarderen’ en configureer automatisch opwaarderen

Wil je feedback geven op het moment dat het niet lukt (met screenshot) maar ook als het wél gelukt is? 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb helaas nog geen antwoord van achterliggende afdeling, ik zal er nog even achteraan gaan! Je hoort van me 🙂
@Stein, ze zouden graag jouw prepaid nummer willen ontvangen om te kijken of zij het voor jou persoonlijk kunnen achterhalen en oplossen! Wil je deze toevoegen in jouw Forum profiel in het kopje 'Klantnummer mobiel' of 'Persoonlijke opmerkingen'? Alvast bedankt!
Gedaan!
Reputatie 7
Badge +20
@Stein, ze zouden graag jouw prepaid nummer willen ontvangen om te kijken of zij het voor jou persoonlijk kunnen achterhalen en oplossen! Wil je deze toevoegen in jouw Forum profiel in het kopje 'Klantnummer mobiel' of 'Persoonlijke opmerkingen'? Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
De simkaart zou in principe niet van belang moeten zijn hierin, lijkt me. Ik heb de vraag neergelegd bij de ontwikkelaars van de KPN Prepaid App, ik verwacht begin volgende week antwoord hierop. Zodra ik die heb, zal ik het delen. Hopelijk hebben zij nog opties of mogelijkheden hierin, zodat je een goed werkende app krijgt!
Goedemorgen Stein, bedankt voor je bericht!

Wat raar dat hij bij jou nog niet optimaal lijkt te werken! En al helemaal op het moment dat je hem onlangs nog opnieuw geïnstalleerd hebt. Het nummer is wel goed gekoppeld verder? Zou je kunnen aangeven welk toestel je gebruikt en of die voorzien is van de laatste update?

Hoi Susan,

Ik heb toevallig voordat ik het bericht plaatste mijn nummer opnieuw gekoppeld aan mijn account. Daarnaast heb ik de app opnieuw geïnstalleerd op mijn iPhone (6s plus - iOS 11.4.1) tevens lijkt de app ook niet te werken op mijn iPad Air.

De MijnKPN app werkt daarentegen volledig.

Kan het eraan liggen dat mijn Prepaid simkaart origineel van Hi is, en ik deze in het verleden heb laten overzetten?

Mvg,
Stein
Reputatie 7
Badge +20
@Stein, ik heb geen reactie meer gehad. Kan ik je hier nog verder bij helpen?

@JohnnieBeGood, bedankt voor jouw bericht! Je zou met € 10,00 inderdaad gewoon de bundel van € 8,99 kunnen aanschaffen. Als ik bij jouw 06-nummer kijk zie ik dat het inmiddels ook gelukt is (7 augustus in de avond). Klopt dit? Of kan ik je hier nog bij helpen?

Wat betreft de pin, als je eenmalig een keer hebt aangegeven om automatisch op te waarderen of wel eens per SMS opwaardeert. Je pincode wordt als laatste getoond in het betaalkenmerk!
Ik heb nog €10 tegoed en kan het zien in mijn KPN Prepaid App. Nu kijk ik via KPN Prepaid app, welke bundel ik kan kiezen. Nu heb ik een keuze gemaakt voor Onbeperkt Online, €8,99. Nu vraag de app voor betaling via het beltegoed. Als ik deze kiest vraag het mijn aan voer pin !!! "Welke Pin"
Desnoods update het website met een * en uitleg om welke pin het gaat.
Het is nu onduidelijk. Want als ik via sms aanvraag met *143# dan kost het bundel weer €10 ipv € 8,99
Met vriendelijke groet, Johnnie
Hier mijn 06********

*Admin: 06-nummer verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Stein, bedankt voor je bericht!

Wat raar dat hij bij jou nog niet optimaal lijkt te werken! En al helemaal op het moment dat je hem onlangs nog opnieuw geïnstalleerd hebt. Het nummer is wel goed gekoppeld verder? Zou je kunnen aangeven welk toestel je gebruikt en of die voorzien is van de laatste update?
Zou iemand mij kunnen helpen? De Prepaid app lijkt voor mij nog steeds niet te werken (zie bovenstaand bericht). Tevens is het voor mij ook niet mogelijk automatisch opwaarderen in te schakelen.

Mvg,
Stein
Ik heb een tijdje geleden de KPN Prepaid app (voor iPhone) geïnstalleerd. De eerste keer dat ik de app installeerde leek deze al niet te werken: beltegoed staat op € 0,00 terwijl de MijnKPN app wel het juiste bedrag aangeeft...
Het inloggen d.m.v. code via SMS werkt echter wel.

Ik heb de app al meerdere keren opnieuw geinstalleerd, maar het lijkt niet te werken
Reputatie 7
Badge +21
@Grace_: de app zou wel moeten onthouden waar je was als je even wisselt naar een andere app en weer terugkomt! Zat de prepaid app nog wel in het geheugen van je telefoon toen je terugschakelde vanaf de sms app? Wat voor toestel heb je precies?

@Midsomer: de code moet via sms om te kunnen verifiëren dat de eigenaar van het 06 nummer inlogt. De app is hiernaast alleen voor voice gebruik, niet voor data only. De beschikbare bundels zijn ook alleen te bestellen voor voice gebruikers.

Ook is het goed om te weten dat op dit moment alleen de 1GB en de 100Mb bundel worden ondersteund in de KPN Prepaid App. In een toekomstige release zullen de andere prepaid bundels toegevoegd worden! Als er geen bundel actief is worden in het overzicht ook geen MB's of minuten weergegeven. Bij [Historie] is het verbruik via het beltegoed zichtbaar.
Ik zie in de nieuwe app voor prepaid gebruikers op mijn telefoon bij het overzicht alleen mijn beltegoed en niet hoeveel minuten en MB's ik nog in mijn bundel heb. Daarvoor moet ik weer naar de app "mijn KPN". Dus tot op heden vind ik het helemaal niet zo'n geweldige app.

Terugkomend op een KPN simkaart in een iPad, het is niet mogelijk om een SMS te versturen naar een iPad. Waarom kan de activatiecode niet op een andere manier worden verzonden? Per e-mail bijv.
Grace, dank je wel voor je reactie maar het gaat om de simkaart in mijn iPad
De SMS wordt naar het gekoppelde nummer gestuurd van je mobiel (neem ik aan). Kun je dan niet gewoon de activatie code die je per SMS binnenkrijgt op je mobiel overtypen op je ipad?
Mooie app maar kan de activatiecode ook op een andere manier verzonden worden. Op mijn iPad kan ik geen sms’jes ontvangen.
Mijn eerste indruk van de app is heel positief! Overzichtelijke layout, duidelijk, snel, en EINDELIJK kan ik zien waar mijn beltegoed nu precies aan opgaat!!!!!! Heel fijn!
De enige minpuntjes die ik tot nu toe heb, zijn dat ie wat langzaam opstart (maar het stoort niet heel erg) en nadat ik naar mijn SMS was gegaan om de activatiecode te kopiëren, was de knp app weer vergeten wat ik had gedaan, en moest ik opnieuw beginnen met mn telefoonnummer invoeren, en werd me een nieuwe activatie code gestuurd... Dat is wel een beetje gek...

Reageer