Prepaid Internet bundel kosten

• 1 november 2015
  • 3 reacties
  • 313 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Recentelijk heb ik gekeken naar andere (prepaid en simonly) providers. Voor mij valt T-Mobile (en alle bijbehorende MVNO's) af omdat zij alleen dekking met 4G bij mij thuis hebben. Toen hield ik alle KPN en Vodafone-netwerk providers over.

Toen hoeb ik naar vele MVNOs gekeken. Bij Telfort hadden ze mooie sim-only's maar daar kan ik (ineens) niet meer voor 0 belminuten en 0 sms'jes kiezen. Te duur dus.

Echter zag ik toen ik verder dan Telfort keek een goede (prepaid) deal bij Vodafone. Naar mijn idee is 'alles' rooskleuriger:

Provider

Bundel

Aantal MB’s

Prijs

Telecommunicatie standaard

Maximale snelheid

Prijs per MB

KPN Prepaid

Maandbundel 1GB

1000

€16,00

Maximaal HSPA

14,4Mbit/s

1,6 cent

KPN

Prepaid

Maandbundel 500MB

500

€12,00

Maximaal HSPA

14,4Mbit/s

2,4 cent

KPN Prepaid

Maandbundel 200MB

200

€7,00

Maximaal HSPA

14,4Mbit/s

3,5 cent

KPN Prepaid

Maandbundel 100MB

100

€4,00

Maximaal HSPA

14,4Mbit/s

4,0 cent

KPN Prepaid

Maandbundel 50MB

50

€2,50

Maximaal HSPA

14,4Mbit/s

5,0 cent

Vodafone YOU

YOU Small Bundel

200

€7,50

Maximaal HSPA

43,3Mbit/s

3,75 cent

Vodafone YOU

YOU Medium Bundel

500

€10,00

Maximaal HSPA

43,3Mbit/s

2,0 cent

Vodafone YOU

YOU Large Bundel

1000

€15,00

Maximaal HSPA

43,3Mbit/s

1,5 cent

Vodafone Prepaid

Online Only BloX

1000

€10,00

Maximaal HSPA

43,3Mbit/s

1 cent

De YOU bundels hebben zelfs nog SMS'jes en belminuten er bij in terwijl ze even duur (behalve Small) zijn als de KPN Maandbundels. De BloX bundel scheelt mij gewoon 6 euro (per maand).

De Maximale snelheid is hoger bij Vodafone, en bij beide (KPN en Vodafone) heb ik geen 4G(+). Over de service van zowel KPN als Vodafone ben ik slecht te spreken maar zolang mijn simkaart werkt is het goed.

Voor mij is er dus eigenlijk geen reden om mijn nummer niet te porteren naar Vodafone en daar mijn prepaid verder te gaan. Het enige nadeel is dat ik nog prepaid te goed heb, maar ik zou eventueel kunnen wachten met overstappen tot mijn tegoed op is.

Dus nu mijn vraag: Waarom is KPN duurder met haar bundels terwijl ze "slechter" zijn?

Ik snap dat jullie mij het liefst een sim-only (en voor thuis iTV) aan willen smeren maar dat IS duurder dan Vodafone Prepaid. Zelfs met Compleet betaal ik voor 1GB (2x 500MB) €15. Het enige voordeel is dat ik dan 4G(+) heb. Maar dan zit ik er ook direct 2 jaar aan vast

Robin

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Goed onderzoek, Robin! Ik kan natuurlijk op basis van dit ook niet echt een reden verzinnen waarom je niet met je prepaid kaart bij KPN zou moeten blijven, eigenlijk. Als je vaak gebruik maakt van deze bundels, dan is het zeker het overwegen waard. 

Ik heb het zelf ook even vergeleken en zie dat het bellen per minuut iets goedkoper is bij ons, net als het bellen naar de Voicemail. Tevens is het bestellen van een nieuwe simkaart meer dan de helft goedkoper bij ons. 

Het grootste verschil is dat je bij Vodafone verplicht elke 12 maanden moet opwaarderen. Bij ons dien je in ieder geval te bellen/sms'en of mobiel internet te gebruiken elk half jaar, maar je hoeft niet persé op te waarderen. 

Reputatie 7
Badge +30

Marcia_ schreef op 3 nov '15 om 11:52u

Goed onderzoek, Robin! Ik kan natuurlijk op basis van dit ook niet echt een reden verzinnen waarom je niet met je prepaid kaart bij KPN zou moeten blijven, eigenlijk. Als je vaak gebruik maakt van deze bundels, dan is het zeker het overwegen waard. (..)

Precies

(...) 

Ik heb het zelf ook even vergeleken en zie dat het bellen per minuut iets goedkoper is bij ons, net als het bellen naar de Voicemail. Tevens is het bestellen van een nieuwe simkaart meer dan de helft goedkoper bij ons. 

(...)

Maar zoals we bij Hi! zeiden:

https://

Die vervangende simkaart is mooi voor mensen die niet zuinig zijn op hun spullen of iets dergelijks, maar mijn sim werkt al jaren en is in tussen ook al bijgeknipt voor mijn nieuwe telefoon.

(...)

Het grootste verschil is dat je bij Vodafone verplicht elke 12 maanden moet opwaarderen. Bij ons dien je in ieder geval te bellen/sms'en of mobiel internet te gebruiken elk half jaar, maar je hoeft niet persé op te waarderen. 

Ja dit had ik door. Echter als ik deze bundel (bijna) elke maand gebruik moet ik ook meerdere keren per jaar opwaarderen (tenzij ik in 1x meer dan 120 euro opwaardeer)

Het is ook niet dat ik per se over wil stappen. Maar eigenlijk is mobiel internet erg duur en is de Onbeperkt Online bundel mega traag.

Er zijn ook geen plannen voor Sim-Only's met veel data en zonder SMS'jes? Of goedkopere prepaid bundels?:p

Robin

Reputatie 7
Badge +28
Ik weet nog niets van super geheime plannen over goedkopere Sim Only's 😉 , maar we krijgen vast wel weer t.z.t. een nieuwe propositie. Met betrekking tot prepaid denk ik eerlijk gezegd niet dat er in de nabije toekomst iets nieuws aankomt, omdat we de huidige bundels nog niet heel erg lang hebben en we toch meer gericht zijn op abonnementen, maar wie weet worden we daarin verrast!

Je weet het: houd de website in de gaten, daar komt informatie op, zodra het bekend is!

Reageer