Hi,
Gister mijn nieuwe mobiel ontvangen. Ik wisselen van sim kaart, en zet ik de mobiel aan.
Wifi ingesteld, en Google ging mijn apps overzetten.
Ging ik na kwartier kijken, en zag ik dat de mobiel niet de wifi prefeert maar mijn prepaid beltegoed. Ik heb mijn gegevensgebruik altijd uit staan, omdat ik natuurlijk niet met prepaid voor internet wilt gebruiken (en alleen wifi gebruikt). Nu was de mobiel dus nog net aan, en had ik de kans nog niet gehad om gegevensgebruik uit te zetten. Na een kwartier de gegevensgebruik uitgezet op mijn nieuwe mobiel, maar toen was er al 66,17 mb overgezet. Dat is een aardig duur grapje, ik moest hierna meteen opwaarderen, want hij heeft al mijn prepaid tegemoet opgemaakt.
Ik kan niet zien hoeveel dit mij gekost heeft exact, want ik kan ook niet de kosten zien in mijnkpn? Is er een mogelijkheid om te zien welke telefoongesprekken, smsjes en internet handelingen hebben gekost? Is ook handig voor mijn declaraties.
Hoe dan ook, is het mogelijk dat jullie mij enigszins tegemoet komen?
Nu heb ik ook nog wat verder gekeken bij mijnkpn, en kwam ik er ook achter dat ik al drie jaar op een duur prepaid basis tarief (uit 2012) zat en niet op het prepaid bonus tarief. Ik was helaas niet op de hoogte dat het bestond of dat je dat zelf in moest instellen. Dus ik heb flink meer betaald voor telefoongesprekken en smsjes, en ook nooit een de bonus ontvangen. Ik snap dat ik dit zelf in moest instellen, maar alles is goedkoper bij het bonus tarief, dus je zou ook kunnen zeggen waarom dit niet automatisch word verandert voor de klant.
Alvast bedankt, en goede zondag!
- Tom