Beantwoord

prepaid internetbundel werkt niet

• 13 februari 2016
  • 21 reacties
  • 2384 keer bekeken

Badge
Donderdag met de klantendienst gebeld.

Twee personen hebben geprobeerd mijn prepaid internetbundel werkend te krijgen.

Dit lukte niet, maar na overleg met de technische dienst blijkt dat de codering in het KPN netwerk voor mij niet goed staat ingesteld.

Dit zou uiterlijk vandaag zijn opgelost.

Ik kan echter nog steeds geen gebruik maken van het internet.

* Admin: titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden

icon

Beste antwoord door rene_nl 28 oktober 2016, 10:33

Vervolg:
Maandag, Woensdag en Donderdag weer contact gehad met de service desk. De eerste twee contacten een soort van herhaling. "Opdracht tot aanpassen staat in systeem, maar heeft status suspended. Dat wordt normaliter door een collega binnen één werkdag opgelost en dan zou de instelling aangepast moeten zijn".
Ook donderdag een zelfde reactie echter bij ruggespraak kwam er nog een optie boven water (geen idee wat), maar "collega zei probeer dat eens en ja toen ging de opdracht tot aanpassing wel goed door het systeem; nu niet meer suspended maar uitgevoerd".
En ja hoor mijn 06-nummer kan nu gebruik maken van mobiel data.
Ik blij, en ik hoop dat die oplossende actie gedeeld wordt met de service desk collega's om voortaan sneller resultaat te hebben.
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Dat hele verhaal met coderingen vind ik een beetje apart. Heb je wel je APN instellingen goed staan? En datagebruik aan staan natuurlijk.

Robin
Badge
RobinFlikkema schreef op 13 feb '16 om 10:59u
Dat hele verhaal met coderingen vind ik een beetje apart. Heb je wel je APN instellingen goed staan? En datagebruik aan staan natuurlijk.

Robin 
APN instellingen m.b.v. twee medewerkers goed ingesteld.

De laatste mevrouw van de helpdesk die ik sprak, zei me dat alles goed stond en dat ze het ook niet begreep. Ze heeft toen contact gehad met uw technische dienst en die vertelde haar dat het te maken had met de codering van het KPN netwerk.

Het lukte hun niet het op te lossen, maar er werd mij verzekerd dat het uiterlijk zaterdag opgelost zou zijn.

Margaret

Reputatie 7
Badge +27
Doet je internet het inmiddels al, Margaret?

Badge

Erik_ schreef op 14 feb '16 om 13:10u

Doet je internet het inmiddels al, Margaret?

Nee, nog steeds geen internet via prepaid.

Gisteren 4x gebeld met de helpdesk.

Alles zou gewoon moeten werken, nadat de eerste persoon nog een instelling bij hun had gewijzigd, zei hij.

Ik kreeg van anderen het advies om mijn sim in een ander toestel te doen, naar een KPN winkel te gaan of een nieuwe simkaart te kopen á € 9,15.

Het eerste heb ik gedaan bij een buurman en daar werkt alles precies hetzelfde als in mijn toestel, dus geen internet via de databundel.

Zijn sim in mijn toestel gedaan en daar werkt wel alles mee.

Margaret

P.S. Er verschijnt steeds: Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. 

U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice.

Reputatie 7
Badge +27
He, wat naar. Heb je, voor je deze bundel had, al wel eens verbinding gemaakt met internet met dit toestel en deze simkaart? Welk toestel heb je eigenlijk? Dan kijk ik dit verder voor je na.

Badge
Erik_ schreef op 15 feb '16 om 09:57u
He, wat naar. Heb je, voor je deze bundel had, al wel eens verbinding gemaakt met internet met dit toestel en deze simkaart? Welk toestel heb je eigenlijk? Dan kijk ik dit verder voor je na.

Het toestel, een IPhone 5, 5 februari j.l. gekocht.

Hiervoor een nieuwe nano sim prepaid met behoud van mijn oude telefoonnummer ontvangen op 9 februari j.l.

Alles werkte goed, maar internet uiteraard via wifi.

Eén á twee weken later via MijnKpn me aangemeld voor onbeperkt online voor 1 maand á € 7,50.

Toen ik vorige week de internet bundel zonder wifi ging uitproberen, stuitte ik op het probleem.

Reputatie 7
Badge +30
Heb je wel Roaming en EUInternet uit staan? Gebruik je portalmmm als APN?
Badge
RobinFlikkema schreef op 15 feb '16 om 11:22u
Heb je wel Roaming en EUInternet uit staan? Gebruik je portalmmm als APN? 
Beiden staan uit en idd. op portalmmm.nl

Reputatie 7
Badge +27
Ik bedenk me net iets. Heb je de telefoon misschien vastgezet op 4G? Internetten met een prepaid bundel kan namelijk alleen via 3G. Als je toestel vaststaat op 4G, dan kan hij voor internet geen verbinding maken.

Je kunt dit controleren door te gaan naar Instellingen en dan Mobiel netwerk. Je ziet dan een optie Gesprekken en data. Als je daar op klikt kun je dit instellen op 3G.

Badge
Erik_ schreef op 15 feb '16 om 13:23u
Ik bedenk me net iets. Heb je de telefoon misschien vastgezet op 4G? Internetten met een prepaid bundel kan namelijk alleen via 3G. Als je toestel vaststaat op 4G, dan kan hij voor internet geen verbinding maken.

Je kunt dit controleren door te gaan naar Instellingen en dan Mobiel netwerk. Je ziet dan een optie Gesprekken en data. Als je daar op klikt kun je dit instellen op 3G.

3G had ik ook al geprobeerd.

Net de herstel netwerkinstellingen uitgevoerd, toestel weer opgestart en alles gecontroleerd.

Helpt niet. Ook geen 3G bovenin mijn scherm te zien.

Ik zie alleen bij persoonlijke hotspot configureren dat ik contact moet opnemen met KPN om deze account te activeren, maar denk dat, dat er niets mee te maken heeft.

Reputatie 7
Badge +27
:(

Misschien een stomme vraag, maar heb je verder wel bereik om te bellen? Want anders ga ik toch denken dat het aan de simkaart ligt.

De hotspot heeft er inderdaad niets mee te maken.

Badge
Erik_ schreef op 15 feb '16 om 15:29u
Smiley Verdrietig

Misschien een stomme vraag, maar heb je verder wel bereik om te bellen? Want anders ga ik toch denken dat het aan de simkaart ligt.

De hotspot heeft er inderdaad niets mee te maken.

Voor de zekerheid dit weer geprobeerd en bellen ermee gaat prima. :)

Reputatie 7
Badge +27
Dan denk ik dat het toch aan de simkaart ligt, Margaret. Ik stel voor dat je via deze link een nieuwe simkaart aanvraagt. Dit kost € 9,15, dat wordt van je beltegoed afgeschreven. Laat me even weten als je dit gedaan hebt, dan vergoed ik die kosten voor je.

Badge
Erik_ schreef op 16 feb '16 om 16:50u
Dan denk ik dat het toch aan de simkaart ligt, Margaret. Ik stel voor dat je via deze link een nieuwe simkaart aanvraagt. Dit kost € 9,15, dat wordt van je beltegoed afgeschreven. Laat me even weten als je dit gedaan hebt, dan vergoed ik die kosten voor je.

Ben net naar een KPN winkel geweest.

Alle instellingen stonden goed, maar er stond wel een dubbele internetbundel in MijnKPN app, die waarschijnlijk de oorzaak zou zijn.

Om dit te wijzigen moest ik de klantenservice bellen en die heeft het gewijzigd.

Was ten einde raad 😞  want er was nog steeds geen verbinding.

Kort hierop werd ik gebeld door iemand van de KPN.

En nu komt het..... Zie ook mijn eerste post..... Er is een foute codering in het netwerk geconstateerd en deze is nu hersteld volgens hem.

En, ja hoor internet zonder wifi werkt eindelijk.

Ik ben nu erg blij 🙂 en bedank iedereen die op dit forum met mij heeft meegedacht.

Ik ervaar een soortgelijk probleem als hier beschreven. Heb een prepaid sim-kaart die tot nu toe in heel simpele internet loze toestellen zat, nu in een smart phone zitten. Belt en sms-t prima, wifi gaat ook goed. Maar mobiel ineternet (wifi uit) doet het niet. De APN instellingen zoals op KPN site aangegeven ingesteld/gecontroleerd. Toestel telkens na aanpassing opnieuw opgestart. Geen effect.
Een andere sim-kaart in het toestel geprobeerd en die werkt zonder problemen. Zou ik ook last kunnen hebben van een "foute codering in het netwerk"?
Vandaag met service desk gebeld. Medewerkerster heeft 06-nummer nagekeken. Het bleek dat in het KPN systeem ingesteld was om geen data toe te staan. Die instelling is aangepast. Helaas zonder effect. Probleem ligt aan KPN zijde. Kost enkele dagen om dat op te lossen. Advies a.s. maandag nog eens contact opnemen met service desk. Bij mijn 06-nummer is een notitie gemaakt over het issue.
Wordt vervolgd.
Reputatie 7
Badge +24
Hallo Rene! Wat balen dat het nu niet lukt om met je bundel te internetten 😞. Ik denk dat het handig is om af en toe je toestel te herstarten, het netwerk en de instellingen hiervan laden dan opnieuw in. Zo ook de instelling voor data. Laat je me weten wanneer het is opgelost of dat je nog hulp van mijn kant kan gebruiken?
Vervolg:
Maandag, Woensdag en Donderdag weer contact gehad met de service desk. De eerste twee contacten een soort van herhaling. "Opdracht tot aanpassen staat in systeem, maar heeft status suspended. Dat wordt normaliter door een collega binnen één werkdag opgelost en dan zou de instelling aangepast moeten zijn".
Ook donderdag een zelfde reactie echter bij ruggespraak kwam er nog een optie boven water (geen idee wat), maar "collega zei probeer dat eens en ja toen ging de opdracht tot aanpassing wel goed door het systeem; nu niet meer suspended maar uitgevoerd".
En ja hoor mijn 06-nummer kan nu gebruik maken van mobiel data.
Ik blij, en ik hoop dat die oplossende actie gedeeld wordt met de service desk collega's om voortaan sneller resultaat te hebben.
Reputatie 7
Badge +24
Hallo Rene, wat fijn dat je dit hier deelt! "suspended" kom ik zo nu en dan ook tegen, dus ik weet waar je het over hebt. Ik ben blij dat je nu kunt internetten! Excuses dat dat toch een tijdje geduurd heeft. Als er verder iets is, laat je me dat dan weten?
Badge
Help!! Vorig jaar heb ik dit topic geopend. Het probleem werd toen opgelost. Zie boven!
Onlangs heb ik weer eens voor één maand onbeperkt online genomen.
Deze is geldig t/m 29 juni.
Vandaag 3 juni het internet geprobeerd, maar het werkte weer niet.
Klantenservice gebeld. Alles staat goed.
Is weer iets voor de technische dienst, die pas dinsdag bereikbaar is.
ik hoop dat dit probleem snel wordt verholpen.
Badge
Mijn Internet werkt weer, nadat ik via Instellingen en Mobiel netwerk, Safari op AAN heb gezet.
Dom, dom, dom, maar misschien toch nuttig om te weten. 🙂

Reageer