Beantwoord

Prepaid kaart kan niet worden geactiveerd vanuit Tanzania

  • 29 March 2021
  • 5 reacties
  • 86 keer bekeken

Beste KPN,

Mijn vrouw en ik hebben voordat we op reis gingen naar Tanzania, 2 prepaid simkaarten gekocht.
We zijn in Nederland vergeten deze te activeren en kunnen dit vanuit Tanzania niet meer doen.

Kunnen jullie dit voor ons regelen? We hebben ook gekozen voor nummerbehoud. Hebben nu tot 5 juli nog een contract bij een andere provider. Wordt deze op 6 juli dan automatisch over gezet? Weten niet meer precies hoe we dit hebben aangevraagd.
 

Alvast bedankt.

 

Nicolaas

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 31 March 2021, 10:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @NicoHum, als je nog een contract bij een andere provider hebt, kunnen we jullie nummer pas na afloop van dat contract overnemen. Jullie zouden dan nu ook nog gewoon bereikbaar moeten zijn via die andere provider, is dat wel het geval?

Zou je beide mobiele nummers en beide simkaartnummers in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren en een seintje willen geven als je dat heb gedaan? Dan kan ik in ieder geval even kijken hoe het bij ons in de systemen staat!

Beste Maja,

 

de gegevens zijn ingevuld.

Alvast bedankt.

 

Groeten Nicolaas

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de gegevens @NicoHum, ik heb beide simkaarten laten activeren! 

Voor de zekerheid stuur ik je ook nog even de tarieven voor prepaid in het buitenland.
 

Ik ben in Tanzania

Je bent in Tanzania en belt of sms't naar iemand in Nederland of een land in de tariefregio 'Overige landen buiten de EU'.

  • Internet: € 2,50 / MB

  • Bellen: € 2,55 / min

  • Gebeld worden: € 2,04 / min

  • Sms versturen: € 0,77 / sms

 

Bedankt onze simkaarten zijn geactiveerd!

Dank daarvoor.

 

Wat betreft onze bereikbaarheid, dat is lastig. Wij kunnen zelf nu niet naar Nederland bellen.

Dat hoeft ook niet, maar dat houd ook in dat we onze voicemail niet kunnen beluisteren.

En dat is wel vervelend.

 

Zou je ons daar misschien meer over kunnen vertellen?

Welke lokale provider we zelf het beste kunnen gebruiken bijvoorbeeld..

 

Mvg, Nicolaas

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

De voicemail beluisteren vanuit het buitenland is eigenlijk ook bellen vanuit het buitenland.
 

Voicemail in het buitenland

Voicemail mobiel buitenland is beveiligd met een toegangscode. Om toegang te krijgen tot je mailbox vanuit het buitenland, toets je je persoonlijke toegangscode in. Door de extra beveiliging, voorkom je misbruik door anderen. Je toegangscode heb je ingesteld tijdens de eerste keer dat je naar je voicemail belde en bestaat uit minimaal 4 en maximaal 10 cijfers.

Toegangscode aanvragen

Als je vanuit het buitenland voicemail belt (1233 of +31 6 12001233), krijg je de vraag om een toegangscode. Heb je de toegangscode nog niet of ben je deze vergeten, dan los je dat als volgt op:

  1. Bel met voicemail.
  2. Er wordt om je toegangscode gevraagd.
  3. Toets alleen # om je toegangscode per sms aan te vragen.
  4. Je ontvangt je toegangscode per sms.

KPN adviseert de toegangscode voor voicemail zo veilig mogelijk te maken door een cijfercombinatie te kiezen die alleen jij kent en niet te voor de hand liggend is (zoals bijvoorbeeld de cijfers van je geboortedatum).

Vanuit het buitenland kan voicemail alleen uit en aangezet worden door middel van een sms 'UIT' of 'AAN' naar 1233.

 

 

Welk netwerk te kiezen is op afstand wat lastig te zeggen, in het buitenland kan het bereik bijvoorbeeld ook heel er uiteenlopen. In sommige gevallen zien we ook gebeuren dat een bepaald netwerk de hierboven genoemde sms niet accepteert, dat is vaak op te lossen door even een ander netwerk te proberen.