Beantwoord

Prepaid Kaart onverwacht geblokkeerd

  • 16 October 2023
  • 1 reactie
  • 58 keer bekeken

Hi,

Ik zit op dit moment in het buitenland voor werk en heb mijn simkaart omgezet naar een prepaidkaart. Het is erg brlangrijk dat ik toegang heb tot dat nummer. Nu lijkt mijn simkaart niet langer actief te zijn. Ik ben hierover niet gecontacteerd of op de hoogte gesteld. Het is gewoon plots gestopt met werken. Ik probeer de klanten service te bereiken maar ik kan niet gebeld worden op mijn Nederlands nummer omdat die dus nu niet meer werkt. En chatten kan blijkbaar ook niet dus ik hoop dat ik hier nu geholpen kan worden en ASAP toegang heb tot mijn nummer. 
 

 

icon

Beste antwoord door GeSp 16 October 2023, 16:17

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @FerryHilverink 

 

Heeft die simkaart eerder wel gewerkt op die plek, anders zou je nog handmatig een andere provider kunnen kiezen om te kijken of de kaart dan wel verbinding maakt.

Hoe lang geleden heb je de prepaid simkaart gebruikt om zelf te bellen, SMSen of te internetten?
Als dat meer dan 9 maanden geleden is dan is je nummer nu vervallen, je zou daar na 5,5 maand en net voor ingang van de 6de maand een SMS over gekregen moeten hebben, om die te ontvangen moet het toestel natuurlijk wel aanstaan:


Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder. Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt? Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, dan wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

Bron: https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid.htm

Reageer