Beantwoord

Prepaid kaart vervangen en nu is het tegoed een stuk lager

  • 16 April 2020
  • 10 reacties
  • 359 keer bekeken

Dag,

 

Ik heb een prepaid kaart overgenomen van mijn overleden vader. Ik wil deze gebruiken voor mijn alarminstallatie. Er stond gisteren 15,80 op (gecheckt). Omdat het een grote sim-kaart is heb ik een kleinere aangevraagd en meteen de app prepaid geinstalleerd op mijn eigen telefoon.

Nu ineens zegt de app dat mijn beltegoed is gezakt naar 8 euro. Dat zegt ook mijnkpn. Kan ik ook ergens zien waarom dit bedrag zo naar beneden is gedaan? In de app zou je het verbruik moeten kunnen inzien, maar daar staat niets in, behalve 2 oude telefoongesprekken. Ook in mijnkpn kan ik niets terugvinden over het verbruik

Kan iemand licht schijnen op deze situatie??

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door RBxx 16 April 2020, 23:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Nog een bij vraag: er staat dat mijn beltegoed loopt tot 5 september 2020. Hoe kan dit???? Zitten hier eindtermijnen aan? Staat helemaal nergens op de site, mijnkpn ed….

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @peter00099 ,

Een deel van het gebruikte beltegoed (€4,99) zijn de kosten van de nieuwe simkaart Zie hierDe rest kan ik niet zo verklaren,  misschien ongemerkt internet gebruik.

De eindtermijn schuift 6 maanden voor je uit. Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (zelf bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Ik denk dat de simkaart begin maart voor het laatst actief gebruikt is.

Dank voor je antwoord @RBxx . Maar is het echt zo dat ik er niet achter kan komen waar de rest aan is opgegaan? Je kunt nergens je (internet)verbruik inzien??

Reputatie 7
Badge +21

@peter00099  Ik heb geen ervaring met KPN Prepaid en app, maar de beschrijving suggereert idd dat het mogelijk is om je verbruik te zien. Een KPN moderator zal je verder moeten helpen. Die reageert hier vanzelf.

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @peter00099!

Ik zie dat @RBxx je al van aardig wat uitleg heeft voorzien, ik zal de rest voor m'n rekening nemen!

In de Prepaid app hoor je je verbruik te kunnen zien als het nummer is gekoppeld, als dit voor jou niet goed inzichtelijk is kijk ik het echter graag na in onze systemen. Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele telefoonnummer én het simkaartnummer van de nieuwe simkaart, in het opmerkingenveld noteren :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

Ik ben er achter gekomen dat het een tijdje duurt voordat er verbruiksgegevens te zien zijn in de app. Dat gebeurde pas na 2 dagen, vandaar. Dat werkt dus nu goed.


Nu wil ik met mijn prepaid (die in een alarminstallatie zit) het internetten uitschakelen. Dit kan niet via de app en ook niet via het account. Enig idee hoe ik dit wel moet doen??

Reputatie 6
Badge +6

Ik ben er achter gekomen dat het een tijdje duurt voordat er verbruiksgegevens te zien zijn in de app. Dat gebeurde pas na 2 dagen, vandaar. Dat werkt dus nu goed.


Nu wil ik met mijn prepaid (die in een alarminstallatie zit) het internetten uitschakelen. Dit kan niet via de app en ook niet via het account. Enig idee hoe ik dit wel moet doen??

Ja, dat kan een moderator volledig voor je uitschakelen…. dus even wachten tot ze reageren

Reputatie 7
Badge +21

Ik ben er achter gekomen dat het een tijdje duurt voordat er verbruiksgegevens te zien zijn in de app. Dat gebeurde pas na 2 dagen, vandaar. Dat werkt dus nu goed.

Mooi @peter00099 , dan weet je nu ook waar je bovenstaand onbekend verbruik voor gebruikt is?

Nu wil ik met mijn prepaid (die in een alarminstallatie zit) het internetten uitschakelen. Dit kan niet via de app en ook niet via het account. Enig idee hoe ik dit wel moet doen??

Dat gaat het snelst door in de netwerkinstellingen “Mobiel datagebruik” uit te schakelen. Maar ‘kent’ je alarminstallatie dat internet eigenlijk wel? :thinking:

Reputatie 7
Badge +20

Hi @peter00099, net als @RBxx ben ik benieuwd hoe je alarminstallatie verbinding maakt met het internet? Zo lang je alarmsysteem niet geschikt is voor mobiele data, zal daar ook geen beltegoed voor verbruikt kunnen worden :slight_smile:

Als je graag wil dat ik data uitschakel voor je nummer, zou je het betreffende telefoonnummer én het simkaartnummer in het opmerkingenveld in je profiel willen noteren?