Beantwoord

Prepaid kan niet meer opgewaardeerd

  • 2 January 2020
  • 7 reacties
  • 212 keer bekeken

Mijn man heeft een (tamelijk ouderwetse) mobiele telefoon met KPN prepaid, bij een andere provider doet de telefoon het niet.

De telefoon is alleen voor noodgevallen, dus wordt ie niet veel gebruikt. Mijn man heeft onlangs geprobeerd te bellen, gelukkig niet in een noodsituatie, maar kreeg toen te horen dat zijn telefoon geblokkeerd is omdat hij hem een half jaar niet heeft gebruikt. Er zou nog 90 dagen de gelegenheid zijn om het telefoontegoed op te waarderen om de blokkering op te heffen.

We hebben ondertussen verschillende pogingen ondernomen om op te waarderen, maar raken in een loop: om het opwaarderen te doen lukken is het nodig om een bericht van de telefoon te versturen - maar hé, die is geblokkeerd…

Vanavond dan maar de klantenservice gebeld. Ga voor dit euvel naar de website, zei die, en verbreek de verbinding. Dat dacht ik dus niet. En verhip, ik kreeg een jongedame aan de telefoon. Die me vervolgens glashard zegt: u kunt het tegoed niet opwaarderen, maar u moet een nieuwe simkaart kopen. Waarop ik aangaf dat er verkeerde informatie wordt verschaft door KPN, zowel op de website als in het bericht dat je hoort als je probeert te bellen met de bewuste telefoon. Dat beaamde de jongedame. Ze zou er melding van doen via haar feedbackmogelijkheden. 

Niet erg fraai, dit.

icon

Beste antwoord door Misja20 3 January 2020, 09:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Laatst was er iemand met een zelfde soort probleem, die gaf ik toen de tip om op te waarderen via een opwaardeerkaartje die je bij bv de meeste supermarkten wel kan kopen, probleem was toen opgelost.

Dus eventueel kan jij het zelfde proberen.

Dank voor je reactie, Misja20! Daar hadden we ook aan gedacht, maar met zo’n opwaardeerkaart moet je een bepaald nummer bellen met de telefoon die je wilt opwaarderen - en dat gaat nu juist niet meer

Reputatie 6
Badge +6

Dank voor je reactie, Misja20! Daar hadden we ook aan gedacht, maar met zo’n opwaardeerkaart moet je een bepaald nummer bellen met de telefoon die je wilt opwaarderen - en dat gaat nu juist niet meer


Vreemd, je kan dus 1244 niet bellen?

Je kan ook op een andere manier opwaarderen als je zo een opwaardeerkaartje koopt.

Door een smsje te sturen (gratis) naar 1266 met daarin (de opwaardeercode) en dan de tekst Opwaarderen.

Eventueel dat het zo wel lukt dan.

Ah, 1244 bellen lukt!!! Ik had gisteren een soortgelijk nummer gebeld maar dat werkte niet, dus ben verrast dat dit het wel doet. Ik ga zsm een opwaardeerbon kopen! Dank!

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Bellien, welkom! Het opwaarderen via de website lijkt inderdaad niet altijd te lukken als je geblokkeerd bent. Dit hebben we intern doorgegeven, dus is inmiddels bekend. Je hoeft dan níet meteen een nieuwe simkaart te kopen, maar je kunt inderdaad (bijvoorbeeld bij de supermarkt) een opwaardeerbon kopen. Daar moet het helemaal mee lukken. Excuses voor de verwarring!

Opwaarderen met bon/kaartje is gelukt, uiteindelijk. We kunnen weer even vooruit. Jammer dat de informatie zo verwarrend was, maar erg fijn dat dit forum uitkomst bood.

Reputatie 7
Badge +30

Gelukkig maar! Bedankt dat je het nog even liet weten :-).