Beantwoord

Prepaid koppelen aan Mijn KPN

• 1 november 2015
  • 7 reacties
  • 1453 keer bekeken

Ik heb gezocht naar een mogelijkheid om mijn prepaidkaart in een alarmsysteem (zonder SMS mogelijkheid) te koppelen aan Mijn KPN en vind dan alleen als antwoord dat dit onmogelijk is, je moet het simkaartje tijdelijk in een telefoon stoppen om de activaitecode per SMS te ontvangen.

Aangezien dat een hele operatie is (vanuit veiligheidsoverwegingen is het natuurlijk niet zo eenvoudig om het sim kaartje uit het alarm te verwijderen, daarvoor moeten er bepaalde beveiligingen worden uitgeschakeld en moet het alarm van de wand worden verwijderd, waarna de simkaart kan worden verwijderd) er er steeds meer alarmen met dit soort simkaarten worden uitgevoerd vraag ik mij af of er niet een andere methode, via e-mail o.i.d. of via een andere telefoon mogelijk is. Los daarvan, je moet ook maar even een telefoon met de juiste simkaartafmeting beschikbaar hebben, in het alarm wordt de hele simkaart gebruikt, en dat past niet de toestellen die ik zelf ter beschikking heb. 

Kortom, een vervelende situatie die (gezien de vele vragen hierover op internet) niet alleen voor mij geldt. KPN, kan hier geen oplossing of work around voor worden gemaakt / bedacht?

icon

Beste antwoord door Erik_ 3 november 2015, 15:48

Hoi Willempie,

Welkom op het forum! Helaas is het echt niet mogelijk om op een andere manier dan met een sms code een MijnKPN aan te maken. Ik kan me echter voorstellen dat je graag wilt weten hoe het met je saldo zit.

Verstuurt het apparaat alleen maar sms'jes? Geen verder data verbruik? Want dan kun je een optelsom doen om te kijken wat je verbruik is geweest. Elk verzonden sms'je kost €0,10 als je gebruik maakt van het bonustarief (als je daar nog geen gebruik van maakt kan dit in de MijnKPN worden aangepast, maar in jouw geval kan ik dat voor je doen) en €0,16 als je geen gebruik maakt van het bonustarief.

Als er ook data verbruik is, misschien dat je dan ergens (hoeft niet per sé bij ons te zijn) een goedkoop sim only abonnement kunt afsluiten.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Alleen als de code via sms naar het betreffende prepaid nummer wordt gezonden is het zeker dat het bij de juiste persoon terecht komt. Via andere middelen als e-mail kan dat betwijfeld worden. Derhalve is ervoor gekozen om het via sms te doen.

Met MijnKPN voor prepaid kan je overigens niet zo veel. Internetbundels en buitenlandbundels instellen en tegoed inzien. That's it.

p.s. hoe doe je het met opwaarderen? Dan moet je toch ook met de sim bellen?

Als er met een prepaid sim van kpn een half jaar niet gebeld is vervalt deze. Ook als het belletje niet meer mogelijk is i.v.m. te laag tegoed.

PeterG schreef op 2 nov '15 om 13:19u
Alleen als de code via sms naar het betreffende prepaid nummer wordt gezonden is het zeker dat het bij de juiste persoon terecht komt. Via andere middelen als e-mail kan dat betwijfeld worden. Derhalve is ervoor gekozen om het via sms te doen.

Met MijnKPN voor prepaid kan je overigens niet zo veel. Internetbundels en buitenlandbundels instellen en tegoed inzien. That's it.

p.s. hoe doe je het met opwaarderen? Dan moet je toch ook met de sim bellen?

Als er met een prepaid sim van kpn een half jaar niet gebeld is vervalt deze. Ook als het belletje niet meer mogelijk is i.v.m. te laag tegoed.

Dat het alleen via SMS kan en dat dit voor KPN een goede en betrouwbare manier is, daar was ik al achter. Mijn vraag gaat of juist daaraan niet iets kan veranderen. Er zijn voldoende manieren om zonder SMS te bepalen of iemand is wie hij zegt te zijn, midddels een extra link via e-mail, tot zelfs een oudewetse brief via tante pos. Het is maar eenmalig dus dat moet toch makkelijk kunnen? Voor wat betreft het nut van Mijn KPN voor een prepaidkaartje in een alarm: juist het saldochecken kan ik nu niet, ik moet dus gokken hoeveel tegoed ik nog heb aan de hand van het aantal SMS meldingen van het alarm en het aantal keren dat er werkelijk een alarm is gegenereerd. Erg onhandig. Opwaarderen  kan wel, middels de internetsite opwaarderen.nl. Je kunt daarmee voor ieder prepaid telefoonnummer het beltoegoed opwaarderen, de gegevens worden via je email adres verstrekt. Dat kan dus wel, waarom dan op dezelfde wijze geen toegang tot Mijn KPN voor deze doelgroep? 

Dus nogmaals mijn vraag, KPN, kan er altublieft een oplossing voor dit probleem worden gemaakt?

Reputatie 7
Er kan wsl wel een workaround gemaakt worden. Maar niet als een prepaid NIET geregistreerd wordt, want dat is niet verplicht.

Ik denk dat je beter even de sim in een geschikt toestel kunt stoppen, want zo'n oplossing kan, ALS ie er al komt, wel 1½ jaar duren. Dit ivm het voldoende dichttimmeren van verificatie e.d.

En alles kost geld, ook ontwikkelen en gebruik van de evt. oplossing. Of kpn daarin wil investeren voor prepaid? In een alarm en andere systemen gaan vaak juist abonnementen. Omdat die nooit verlopen.

Enne, dé oplossing is natuurlijk MijnKPN aanmelden vóórdat je het simmetje in het alarmapparaat stopt ;)

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Willempie,

Welkom op het forum! Helaas is het echt niet mogelijk om op een andere manier dan met een sms code een MijnKPN aan te maken. Ik kan me echter voorstellen dat je graag wilt weten hoe het met je saldo zit.

Verstuurt het apparaat alleen maar sms'jes? Geen verder data verbruik? Want dan kun je een optelsom doen om te kijken wat je verbruik is geweest. Elk verzonden sms'je kost €0,10 als je gebruik maakt van het bonustarief (als je daar nog geen gebruik van maakt kan dit in de MijnKPN worden aangepast, maar in jouw geval kan ik dat voor je doen) en €0,16 als je geen gebruik maakt van het bonustarief.

Als er ook data verbruik is, misschien dat je dan ergens (hoeft niet per sé bij ons te zijn) een goedkoop sim only abonnement kunt afsluiten.

Erik_ schreef op 3 nov '15 om 15:48u
Hoi Willempie,

Hallo Erik_

Bedankt voor je reactie en in antwoord op je vragen:

Als ik het apparaat van afstand (met een SMS-code) aanstuur, krijg ik een SMS met statusinformatie van het apparaat terug.

Als er een alarm is stuurt het apparaat een SMS naar maximaal vijf 06 nummers, (ik heb er drie ingesteld staan) en belt het apparaat de ingestelde nummers op met een voice-melding.

Er is geen datagebruik. Daarom heb ik ook gekozen voor een prepaid kaartje, dat is m.i. de voordeligste oplossing.

Geen idee overigens of ik al op het bonus tarief zit, maar als je me daar op kunt zetten, graag natuurlijk, dat scheelt weer wat :D. Hoe vertel ik jou het telefoonnummer zonder dat de hele wereld mee kan lezen?

(en misschien moet ik later toch maar even een toestel op de kop tikken waarin de SIM past om zo alsnog MijnKPN te kunnen aanmaken, het is even werk om de SIM zonder problemen te verwijderen en weer te plaatsen, maar dat loont uiteindelijk wel de moeite denk ik ;))

In afwachting van je reactie, vriendelijke groet, Willempie_54

Reputatie 7

Hoe vertel ik jou het telefoonnummer zonder dat de hele wereld mee kan lezen?

Erik, of één van zijn collega's, zal middels een privébericht daar om vragen. (Erik is vandaag vrij)

Reputatie 7
Badge +28
Hey Willem,

Ik stuur je een privébericht, dan kun je in antwoord daarop het telefoonnummer doorgeven :)

Je geeft verder aan dat het systeem ook belt (om een voicemail achter te laten) dit kost dan €0,30 per minuut.

Reageer