Beantwoord

Prepaid / KPN Compleet / MB's delen?

• 14 juli 2015
  • 1 reactie
  • 4949 keer bekeken

We hebben in ons gezin verschillende abonnementen bij KPN en hebben KPN Compleet. Dat werkt allemaal erg goed. 

Binnenkort vakantie! Op de camping waar wij verblijven, in Nederland, is het Wifi-net van de camping brak en traag. Daarom heb ik een tijdje geleden een mobiele 4G router gekocht en een simkaartje van een prepaid provider. Die provider had een zeer betaalbare actie voor 4G mobiel internet. Dat werkte echt perfect! De actie is nu echter afgelopen.

KPN levert ook prepaid simkaartjes. Is het mogelijk zo'n kaartje/nummer te registreren en onderdeel te laten uitmaken van KPN Compleet? En dat je daarna MB's kunt delen van onze overige aansluitingen met dat kaartje? De bedoeling is, uiteraard, dat dat simkaartje in de mobiele router op de camping komt. 

Kan dat niet, dan is het alternatief voor de camping wellicht om het goedkoopste mobiel internet abonnement af te sluiten. Dat zou dan, met de KPN compleet korting, 10 euro per maand kosten. Is op zich wel te overzien, maar het kaartje zou dan toch een groot deel van het jaar niet gebruikt worden. Dat vind ik dan weer een beetje zonde, dus vandaar mijn voorkeur voor prepaid. 

Wat kan er allemaal KPN?

icon

Beste antwoord door Cindy_ 16 juli 2015, 10:33

Hi , 

Dat is een goed vooruitzicht, vakantie! :D. Slecht WiFi netwerk kan erg hinderlijk zijn, dat heb ik zelf ook wel eens gehad op vakantie! De constructie vind ik heel slim bedacht, maar het is niet mogelijk om een prepaidnummer toe te voegen aan KPN Compleet en daarna MB's te delen naar dit nummer. Aan KPN Compleet zijn alleen nummers te voegen met een abonnement. Voor een korte periode is een abonnement van een jaar natuurlijk niet zo handig. Heb je ook een vast internetabonnement van KPN? In dat geval zou KPN Fon mogelijk een uitkomst bieden. Waar je allemaal verbinding kunt maken met KPN Fon, vind je hier. Hiermee kun je niet met de MiFi router inloggen, maar wel met je telefoon zelf. Zou dit uitkomst bieden voor je? Ik denk namelijk dat dit de meest handige en goedkope optie is. Anders zou je ook nog kunnen kijken of je gebruik kunt maken van een KPN Hotspot. Voor de MiFi router is óf een prepaid geschikt óf een jaarabonnement. 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +23
Hi , 

Dat is een goed vooruitzicht, vakantie! :D. Slecht WiFi netwerk kan erg hinderlijk zijn, dat heb ik zelf ook wel eens gehad op vakantie! De constructie vind ik heel slim bedacht, maar het is niet mogelijk om een prepaidnummer toe te voegen aan KPN Compleet en daarna MB's te delen naar dit nummer. Aan KPN Compleet zijn alleen nummers te voegen met een abonnement. Voor een korte periode is een abonnement van een jaar natuurlijk niet zo handig. Heb je ook een vast internetabonnement van KPN? In dat geval zou KPN Fon mogelijk een uitkomst bieden. Waar je allemaal verbinding kunt maken met KPN Fon, vind je hier. Hiermee kun je niet met de MiFi router inloggen, maar wel met je telefoon zelf. Zou dit uitkomst bieden voor je? Ik denk namelijk dat dit de meest handige en goedkope optie is. Anders zou je ook nog kunnen kijken of je gebruik kunt maken van een KPN Hotspot. Voor de MiFi router is óf een prepaid geschikt óf een jaarabonnement. 

Reageer