Beantwoord

Prepaid marokko

• 8 november 2015
  • 6 reacties
  • 441 keer bekeken

Ik kom er niet achter of ik met mijn kpn prepaid nummer ook iets kan in marokko (bereikbaar zijn/internet) maar ook niet welek kosten ik dan kan verwachten! (Voor elke verzekering is marokko europa, maar niet in de belwereld...raar eigenlijk....)

icon

Beste antwoord door PeterG 8 november 2015, 12:16

[Bewerkt 8-11; 12:22]

Marokko is geen Europa, zie HIER. En HIER.

HIER vind je de prepaidtarieven als je je in Marokko bevindt. Ik heb dat even opgezocht voor je. Internet valt daar overigens onder je beltegoed, niet onder bundels, dus maak er zoveel mogelijke gebruik van via wifi en niet via 3G (4G heb je niet met prepaid).

Zorg dat je daar evt. je beltegoed kunt opwaarderen.

Verder vind je HIER nog meer info over bellen in het buitenland in het algemeen (prepaid).

Hoe lang ga je naar Marokko? Je dient binnen elke 6 maanden te bellen in Nederland v.a. het KPN-netwerk om je prepaid geldig te houden.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
[Bewerkt 8-11; 12:22]

Marokko is geen Europa, zie HIER. En HIER.

HIER vind je de prepaidtarieven als je je in Marokko bevindt. Ik heb dat even opgezocht voor je. Internet valt daar overigens onder je beltegoed, niet onder bundels, dus maak er zoveel mogelijke gebruik van via wifi en niet via 3G (4G heb je niet met prepaid).

Zorg dat je daar evt. je beltegoed kunt opwaarderen.

Verder vind je HIER nog meer info over bellen in het buitenland in het algemeen (prepaid).

Hoe lang ga je naar Marokko? Je dient binnen elke 6 maanden te bellen in Nederland v.a. het KPN-netwerk om je prepaid geldig te houden.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Geografisch gezien ligt Marokko in Afrika, toch?

Hier kan je alle tarieven zien: http://roamingtool.wapag.nl/kpn_cm/start.php

Met Prepaid ben je gewoon bereikbaar voor bellen in het buitenland.
Ik dacht zelf dat Internetten met Prepaid niet mogelijk was buiten de EU, maar de pagina die ik linkte geeft wel prijzen weer per MB

Robin
Reputatie 7
Inderdaad, Robin. Zat het net even te checken via google. Het is geen Europa. Het is al lang geleden dat ik op school zat, die parate kennis is wat gezakt (zo ook bij TS). Antwoord net aangepast. 😉 :)

Die roamingtool had ik ook al gelinkt :)

leer dat ook nog maar eens al die providers: ze zeggen "buitenland": dat zijn er dan dus 199: alle landen buiten nederland! maar ze bedóelen dus europa!
Reputatie 7

Amazigh schreef op 9 nov '15 om 14:47u
leer dat ook nog maar eens al die providers: ze zeggen "buitenland": dat zijn er dan dus 199: alle landen buiten nederland! maar ze bedóelen dus europa!

Maar goed. Je kunt prepaid dus vrijwel over de hele wereld gebruiken. Wel prijzig. Tarieven, klik hier. Internet gaat in het buitenland van je beltegoed! Voor Europese Unie + Zwitserland en Noorwegen zijn bundels voor bellen en voor internet te krijgen. Nederlandse bundels niet geldig buiten Nederland.

Reputatie 7
Badge +30
Vaak kan je in het buitenland een prepaid kaartje kopen en daarmee internetten. Dat scheelt (meestal) veel geld.

Bellen is (helaas) duur.

Robin

Reageer