Vraag

prepaid mobiel tegoeden verdampen

  • 14 February 2021
  • 5 reacties
  • 67 keer bekeken

Mijn prepaid tegoed verdampt zonder dat ik gebruik maak van de mobiele telefoon. Elke dag zie ik ongeveer 5 cent afgeschreven worden in het verbruikoverzicht zonder dat de mobiel gebruikt wordt. Inmiddels is bijna alles verdwenen. Wat is hier aan de hand en in mak/kandit wel? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @AFeenstra ,

Het kan niet anders dan dat je ergens op de achtergrond gebruik maakt van het Mobiele Netwerk. Oftewel het saldo gaat op aan mobiel internet. 

1/ Staat de optie mobiel netwerk uit? 

2/ Zo ja, heb je ook de Wifi-assistentie uitstaan?  Want dan maak je toch gebruik van mobiel internet bij een zwak Wifi-signaal. Bij Android heet dat een Slimme Netwerkwissel .

3/ Zorg er verder voor dat de opties voor automatische downloads uitstaan.  

Het gebeurd per definitie, ook als de moeheid uit staat. De mobiel wordt nl nooit gebruikt, enkel in noodgevallen. De WiFi assistentie staat ook uit.

Reputatie 7
Badge +28

Toch wil ik je vragen om te checken of Mobiel Internet uitstaat. Is dat zo? Zo niet, zet dan toch het Mobiel Netwerk standaard uit.

Dan blijft de vraag staan waarom er beltegoed verdwijnt zonder gebruikt van te maken van de mobiel.

 

Reputatie 6
Badge +6

Dan blijft de vraag staan waarom er beltegoed verdwijnt zonder gebruikt van te maken van de mobiel.

 


Waarschijnlijk omdat het toestel gebruik maakt van internet wanneer je hem net hebt aangedaan. Dan zoekt een smartphone altijd connectie met internet, zelfs dus als je zelf niets doet word er dan wat verbruikt, en zeker als updates en zo aanstaan.

Daarom is het toch wel belangrijk dat je Noordzee zijn tips overneemt en mobiele gegevens op het toestel uitschakelt, en dan controleert of het probleem zich nog voordoet.