Beantwoord

Prepaid: mobiele data staat uit, maar er wordt toch mobiel internet verbruikt

  • 3 January 2022
  • 6 reacties
  • 627 keer bekeken

Onze dochter heeft een prepaid kaart van kpn.

Thuis is ze standaard verbonden met onze eigen WiFi en staat mobile gegevens uit.

Toch wordt er op de meest vreemde tijden mobiel internet gebruikt, terwijl het dus uit staat en onze dochter dan absoluut haar mobiel niet gebruikt! Het zijn verschillende tijden midden in de nacht en haar mobiel ligt beneden.

Vaak is het per keer maar 1 cent, maar het zou gewoon niet moeten kunnen

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 3 January 2022, 20:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Melanie79 ,

Je kunt in het menu Mobiel Netwerk zien waar dat verbruik aan opgegaan is. 
 

Ik heb dat zelf ook en bij mij gaat het vooral om pushberichten. Maar ook aan diverse andere kleine dingetjes. Zet in het menu mobiel netwerk zoveel mogelijk apps uit. 
 

Verder hebben veel smartphones de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jouw dochter ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

 

Alle apps moet ze na gebruik volledig afsluiten, zodat ze niet op de achtergrond draaien.

Het is overigens een samsung.

Laat hem haar nu 's avonds volledig uitzetten in de hoop dat er dan geen tegoed af gaat.

Ik kon overigens zo gauw niks vinden wat slimme netwerk wissel heet.

Zal morgen nog eens goed alles doorspitten op haar mobiel

Ik heb nog even haar mobiel gecheckt, maar kan niks vinden wat ook maar lijkt op slimme netwerk wissel.

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb dit kunnen terugvinden over het uitzetten : 

https://www.allesoverandroid.nl/knowledge-base/handig-samsung-slimme-netwerkwissel-uitschakelen/

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Melanie79 Ik zie dat Noordzee al heel goede tips heeft gegeven. Heeft het geholpen? 

Ik heb nog even gekeken aan de hand van het filmpje, maar het heet op haar mobiel overschakelen naar mobiele gegevens, maar die staat gewoon uit.

We zetten nu gewoon iedere avond haar mobiel uit, dan kan er 's nachts zeker geen tegoed gebruikt worden