Beantwoord

Prepaid nog geldig?

  • 21 March 2020
  • 7 reacties
  • 126 keer bekeken

hoe kan ik uitvinden of mijn prepaid nog geldig is?

 

icon

Beste antwoord door PeterG 21 March 2020, 15:15

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Kan je de opwaardeerlijn 1244 bellen? zo ja, is die nog geldig.

nee dat kan niet want de sim zegt ‘no service’

Reputatie 6
Badge +6

nee dat kan niet want de sim zegt ‘no service’


Heb je de afgelopen 6 maanden een betaalde handeling uitgevoerd met je simkaart? dus een smsje verzonden of internet gebruikt bv? zo nee en je hebt ook niet opgewaardeerd de laatste 9 maanden dan is je simkaart verlopen, zeker als er ook al no service staat, lijkt het mij wel voor 99% zeker.

Een moderator kan het zeker voor je nakijken verder, maar ga er maar echt vanuit dat het klaar is met deze simkaart, en dat je een nieuwe prepaidje zal moeten bestellen.

Er is wel opgewaardeerd maar ik weet niet hoelang geleden

verder is het best mogelijk dat er niet mee gebeld sinds we NL verlieten. (Wij wonen in Vietnam) dus dan is de sim expired.

jammer want er stond nog 50+€ op het tegoed . hoe kan ik dat terugvragen?

het is mijn vrouw’s NL telefoon en ik zal een nieuwe sim bestellen

Hartelijk dank voor de hulp

hoe kan ik dat beltegoed terugvragen?

Helaas niet.

Om geldig te blijven dient er met een prepaid steeds binnen 180 dagen na het laatste gebruik weer gebruik van te worden gemaakt. Dat is

Bellen mét verbinding (gesprekje)
sms versturen
internet gebruiken

Ook is ie van af een opwaardering (beltegoed, geen bundel) weer 180 dagen geldig. Overigens zijn de bundels voor prepaid alleen actief in E.U. landen.

Als je buiten de E.U. bent kun je beter een lokale prepaid nemen.

Reputatie 6
Badge +6

hoe kan ik dat beltegoed terugvragen?

Helaas niet.

Om geldig te blijven dient er met een prepaid steeds binnen 180 dagen na het laatste gebruik weer gebruik van te worden gemaakt. Dat is

Bellen mét verbinding (gesprekje)
sms versturen
internet gebruiken

Ook is ie van af een opwaardering (beltegoed, geen bundel) weer 180 dagen geldig. Overigens zijn de bundel voor prepaid alleen actief in E.U. landen.

Als je buiten de E.U. bent kun je beter een lokale prepaid nemen.


De meeste nederlanders die in het buitenland wonen en een nederlands simkaartje aanhouden doen dat niet voor de bundels, maar voor als ze weer even naar nederland komen of eventueel  om het nummer te gebruiken bij bepaalde nederlandse instantie’s ect ect.

Maar idd zoals peter al aangeeft, het beltegoed is wel echt weg foetsie, dat zal je nooit meer terug zien.

 

 

Bedankt voor de reply

we gebruiken die kpn sim alleen in NL

voor de rest hebben we andere telefoons

jammer van die 50+ € 

volgende reis beter

Reageer