Beantwoord

prepaid nummer behouden buiten EU

  • 21 March 2021
  • 4 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik ben geëmigreerd naar Vietnam en wil mijn prepaid KPN behouden. 
Ik kreeg een bericht van KPN dat ik mijn nummers te lang niet gebruikt had en bij niet gebruiken en/of opwaarderen mijn nummer geblokkeerd gaat worden. 
 

Met prepaid kan ik niet bellen vanuit Vietnam. 
Hoe kan ik toch mijn nummer behouden?

Ik had graag email contact gehad met KPN, maar blijkt een onmogelijke opgave…..graag advies  

 

 

 

icon

Beste antwoord door Misja20 21 March 2021, 10:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +6

In het geval dat je niet kan bellen, smsen of internetten, zal je het moeten proberen via een opwaardering: https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Minimaal elke 6 maanden moet je dan een opwaardering doen, doe je dat niet,dan krijg je nog een laatste 3 maanden, waarin je de blokkade kan opheffen middels een opwaardering, maar ik zou als ik jou was het nooit laten aankomen tot die laatste 3 extra maanden, omdat een online opwaardering dan vaak niet meer werkt, en de blokkade alleen nog er af te halen is met een opwaardering via een bonnetje.

Dank je Misja20,

Ik kan wel een sms versturen. Dat gaat ook van het saldo af. Zou dat voldoende zijn denk je?

 

Reputatie 6
Badge +6

Dank je Misja20,

Ik kan wel een sms versturen. Dat gaat ook van het saldo af. Zou dat voldoende zijn denk je?

 


Ja zeker, dat zou genoeg moeten zijn. Zolang het maar een handeling is die geld kost, is dat genoeg om je nummer steeds weer te verlengen.

Maar je kan het beste zelf uit testen, stuur eerst een betalende smsje, desnoods naar een ander eigen nummer en controleer dan tot wanneer je nummer geld is.

Dat kan je ook via sms doen, sms daarvoor de tekst SALDO naar 1266, daarna hoor je een smsje terug te krijgen met de info. ( Die smsje hoort overigens gratis te zijn, en telt dus niet mee voor het verlengen van je nummer)

Ok Misja20, ik ga het proberen. Nogmaals bedankt!