Beantwoord

Prepaid nummer en saldo geblokt

  • 10 June 2021
  • 6 reacties
  • 109 keer bekeken

Goeden dag,

 

voor een kennis van me de volgende situatie en vraag.

De beste man is 80 jaar belt altijd met zijn vaste telefoon en heeft voor in geval van nood onderweg een prepaid telefoon. Internet heeft hij niet en al helemaal geen idee hoe het allemaal werkt….

Nu probeerde ik hem te bellen en kwam er zo achter dat het nummer niet meer actief is. Hij heeft blijkbaar op 26 december een sms gekregen met de mededeling dat hij snel online moet opwaarderen, dat heeft hij dus niet gedaan aangezien ik vandaag dat bericht lees.

Wat kan hij nu het beste doen om zijn nummer te behouden en zijn er ook mogelijkheden om het mobiele nummer te koppelen aan de factuur van zijn vaste telefoon zodat hij niet eens in de zes maanden moet bellen of opwaarderen ?

 

icon

Beste antwoord door RBxx 10 June 2021, 23:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Dat is niet zo mooi @JLasterie .

De kans is heel groot dat het nummer buiten gebruik is gesteld. Dit is definitief en onherroepelijk. Zet het 06-nummer en simkaartnummer in jouw forum profiel. Gebruik het veld “Persoonlijke opmerkingen”. Dan kan een KPN moderator dit voor je nakijken.

Op deze pagina https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm staat hoe prepaid werkt.

Zie Alles over beltegoed bij KPN

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder.

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan ben je het tegoed en het nummer kwijt!

Beste Ruud bedankt voor je reactie!

Ik heb in mn profiel het simkaartnummer en telefoonnummer gezet onder opmerkingen.

 

Ik hoop dat er een oplossing is voor deze man, ben bang dat het niet de laatste keer zal zijn op deze manier.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @JLasterie, welkom. 

Ik heb meteen even gekeken voor jouw kennis. Helaas is het nummer 9 maanden lang niet gebruikt of opgewaardeerd. Dit betekent dat het nummer buiten gebruik is gesteld. RBxx had je al voorbereid, maar dit is het geval. Ik kan er niet meer van maken helaas. Ik kan enkel meegeven dat hij een nieuwe kan aanschaffen, deze dient dan eens per half jaar gebruikt te worden om dit weer te voorkomen.

Beste Bart,

 

bedankt voor het uitzoeken! Is het niet mogelijk dat er een mobiel nummer gekoppeld wordt aan zijn vaste telefoon abonnement bij KPN? 

 

Reputatie 7
Badge +21

Dat gaat niet lukken @JLasterie , mobiel en vast zijn verschillende produkten.

Bij mobiel heb je twee keuzes, prepaid of abonnement.
Prepaid is voordelig, maar je moet 1x per 6 maanden een (kleine) betaalde activiteit hebben.
Abonnement is stabiel. Je behoudt je nummer zolang je maandelijks betaalt. Maar voor één maandbedrag houdt je een prepaid heel lang ‘in de lucht’.

Reputatie 6
Badge +6

Je hebt met Prepaid ook zoiets als automatisch opwaarderen, maar minimum is dan 10 euro per maand, je zit dan wel niet aan een abonnement vast, maar alsnog 10 euro per maand voor een telefoon die alleen in noodgevallen word gebruikt is ook weer best zonde.

 

Ik weet verder niet hoe goed je die man kent natuurlijk, maar in principe zou je de KPN Prepaid app op je eigen smartphone kunnen installeren en zo zijn nummer in de gaten houden.

Als de man een smartphone heeft, dan kan je bv ook zo een task app downloaden. Dan kan je instellen dat je smartphone om de zoveel tijd een smsje stuurt naar eigen gekozen nummer, dus dan heb je er verder ook geen omkijken meer naar.