Beantwoord

Prepaid nummer nog te deblokkeren?

  • 14 November 2019
  • 12 reacties
  • 1393 keer bekeken

Badge

Beste moderator van KPN,

Het prepaid nummer van mijn moeder is geblokkeerd. Ik heb ik haar sms-box hierover 1 bericht kunnen achterhalen. Ik heb meerdere berichten over dit onderwerp op dit forum gelezen en begrijp de regels van het prepaid. Mijn moeder wist mij te vertellen dat ze d’r telefoon veel uitzet en al een tijd niet gebeld heeft.

Ze is erg aan haar nummer gehecht. Is het alsnog mogelijk haar nummer te deblokkeren? Haar mobiel nummer staat in mijn profiel.

 

Alvast bedankt,


Stephan

icon

Beste antwoord door Noordzee 15 November 2019, 07:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Als je de telefoon 6 maanden niet gebruikt (zelf bellen / sms-en) wordt het nummer geblokkeerd. Na nog 3 maanden komt de simkaart en daarbij ook het nummer geheel te vervallen, Het is dan niet meer mogelijk om dit te herstellen helaas.

 

Hopelijk zit je moeder nog niet aan die 9 maanden. 

 

Badge

Ik denk het wel. Nummer kan niet gebeld worden en kan niet bellen. Echter maar 1 waarschuwings-sms terug kunnen vinden.

Reputatie 7
Badge +28

Van welke datum is die SMS? 

 

Badge

Ergens in mei.

Reputatie 7
Badge +21

Was dat de “6 maanden” waarschuwing? Dan zou de simkaart met het nummer ws. dus ergens in augustus buiten gebruik zijn gesteld.

Als het toestel veel uitstaat, zijn daardoor de overige smsjes gemist. Die worden een bepaalde periode herhaald aangeboden, maar het houdt een keer op.

Badge

Dat was de 5 maanden waarschuwing. Ik begrijp dat KPN ergens een grens wil trekken. Dat wil niet zeggen dat mijn moeder heel blij zou zijn als ze “haar” nummer, wat ze al meer dan 10 jaar had, kan blijven gebruiken.

Reputatie 7
Badge +21

Ik hoop dat een moderator snel reageert en nog iets kan doen, maar wat betreft dat laatste heb ik er een hard hoofd in….

Badge

RBxx en Noordzee, bedankt voor jullie reacties!

Als jullie nog tips hebben om dit onder de aandacht van een moderator te krijgen, hoor ik dat graag.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi  @stephansande , de moderatoren komen vanzelf langs, de topics worden opgepakt in volgorde van binnenkomst. Afhankelijk van de drukte een reactie binnen 1-2 dagen.

Reputatie 7
Badge +28

Dat was de 5 maanden waarschuwing. Ik begrijp dat KPN ergens een grens wil trekken. Dat wil niet zeggen dat mijn moeder heel blij zou zijn als ze “haar” nummer, wat ze al meer dan 10 jaar had, kan blijven gebruiken.


Dan is de periode van negen maanden inmiddels voorbij. Het telefoonnummer en het Sim-kaartje werken dan niet meer.

Hou er voorzichtig rekening mee dat ze een nieuw Sim-kaartje moet aanschaffen. 
 

Een moderator komt hier vanzelf langs , vanwege de drukte kan dat vaak ruim 48 uur duren. Maar ik ben bang dat de moderator dit verhaal alleen maar kan bevestigen. 

 

Badge

Ik vermoed hetzelfde. Het gaat mijn moeder met name om het nummerbehoud. Beltegoed, nieuwe simkaart, etc is niet belangrijk.

Ik wacht nog even af.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @stephansande, ik heb even meegekeken. Wat je al vermoede klopt helaas. Het nummer is al een tijdje buiten gebruik. Al sinds 13 september is het definitief uit de lucht. Deze is dus niet meer terug te halen. :( Ik kan er niet meer van maken helaas. 

Mocht je nog andere vragen krijgen, dan zien je uiteraard graag weer verschijnen.