Beantwoord

Prepaid nummer opgeschort of geblokkeerd, kan die weer geactiveerd worden?

  • 1 August 2022
  • 4 reacties
  • 484 keer bekeken

Goedemiddag,

mijn account is opgeschort of geblokkeerd in mijn caravan na een jaar.

ik lees dat een pre-paid maar 6 maanden geldig is? en dan wordt geblokkeerd/opgeschort?

 

Wat moet ik nu doen. kan deze weer gedeblokkeerd worden of wat is een andere manier?

 

Alex T.

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 1 August 2022, 14:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Alex T. als een prepaidnummer langer dan een jaar niet meer  gebruikt of opgewaardeerd is, vervalt het nummer definitief.

Het alternatief is een eenvoudig sim-only abo nemen of een nieuwe prepaid met bijbehorend nieuw nummer.

Wat hoor je als je naar dat oude prepaid-nummer belt?

 

 

Reputatie 7

Hoi @Alex T., welkom bij ons op het forum. Een prepaid nummer is onbeperkt geldig, mits er eens per 6 maanden gebruik van worden gemaakt (uitgaand bellen of sms’en of saldo verhogen), Als er 6 maanden geen activiteit is wordt het nummer geblokkeerd en zijn er nog 90 dagen waarbinnen het nummer nog weer geactiveerd kan worden door een verhoging van het tegoed. Bij zowel 5 en 6 maanden inactiviteit worden er sms’jes naar het nummer gestuurd om je te informeren dat het van belang is om het nummer te gebruiken. 

Als er in die 90 dagen geen opwaardering plaatsvindt wordt het nummer definitief beëindigd en is het niet meer opnieuw te activeren. De enige manier om dan weer een prepaid nummer te hebben is een volledig nieuwe prepaid aan te vragen. 

Of dat met jouw nummer het geval is weet ik nog niet, op je forumprofiel staan nog geen gegevens, Als je daar het bewuste 06-nummer en het simkaartnummer neerzet en een seintje geeft kunnen we dat voor je bekijken. 

Goedenavond,

 

de prepaid telefoon van mij dochter geeft aan dat hij is geblokkeerd/opgeschort. Kan dit nog aangepast worden?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Mirre Snellen 

 

Dat ligt er maar aan of je nog binnen de 9 maanden zit, na 6 maanden kan je niet meer bellen maar nog wel gebeld worden, kan je het nummer nog bellen?

Zo ja dan kan je hem weer heractiveren door het prepaid tegoed op te waarderen.

Als bellen naar dat nummer niet meer lukt ben je dat nummer helaas kwijt en kan het niet meer hersteld worden.

 

Zie ook hier: https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid.htm waar je die info kan vinden:

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder. Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt? Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, dan wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.