Beantwoord

Prepaid nummer zoontje is verlopen

  • 22 February 2021
  • 9 reacties
  • 1199 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen,

Mijn zoontje heeft een prepaid abonnement en gebruikt zijn telefoon vooral voor spelletjes en whatsapp, dit weekend is zijn telefoon gevallen, scherm helemaal kapot, en ik heb een andere voor hem die hij nu kan gebruiken. Direct heb ik ook een eigen Apple ID voor hem aangemaakt omdat hij nu op die van zijn moeder zat, en ik heb Whatsapp opnieuw moeten installeren. Toen Whatsapp bevestigd moest worden werd een sms gestuurd ter verificatie, deze komt echter niet aan, waarschijnlijk omdat zijn abonnement verlopen is ofzo. Hij heeft ook geen netwerk en kan niet gebeld worden of zelf bellen. Hij kon wel tot vorige week Whatsappen. Nu wil ik beltegoed storten maar blijkt zijn nummer opgeheven of geblokkeerd te zijn. Kan dit nog teruggedraaid worden? En kan Whatsapp wel blijven werken als een nummer geblokkeerd is?

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 22 February 2021, 15:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Chiel301 

Ik vrees dat het nummer buiten gebruik is gesteld. Dat is permanent en niet terug te draaien. Zonder het verificatie sms-je zal Whatsapp op dit nummer ook niet meer gaan werken, ben ik bang.

Op deze pagina https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm bij de Veelgestelde vragen staat het uitgelegd:

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is maar 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder.

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?
Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan ben je het tegoed en het nummer kwijt! Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

Reputatie 1

Hoi Ruud, bedankt voor je reactie. Whatsapp blijft dan gewoon wel werken ook al is het nummer geblokkeerd? Hierdoor ging ik er nl. vanuit dat het wel goed zat met de duur van zijn abonnement..

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Chiel301 

Whatsapp werkt zolang je een data verbinding hebt, mobiele data of WiFi. Dan merk je dus niet direct dat de prepaid het niet meer doet. Alleen voor activeren is een verificatie via sms nodig. Dat werkt dus niet meer.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Chiel301, zou je het nummer eens aan jouw profiel willen toevoegen. Dan kan ik kijken of deze geblokkeerd is of dergelijke. Hoor graag van je als je dat gedaan hebt. 

Whatsapp gaat inderdaad via het internet en blijft in eerste instantie actief voor zover ik weet. 

Reputatie 7
Badge +21

Whatsapp gaat inderdaad via het internet en blijft in eerste instantie actief voor zover ik weet. 

Idd, maar zodra het nummer weer in omloop komt en iemand anders dit koppelt aan Whatsapp is het voorbij voor de ‘oude’ gebruiker.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Chiel301. Ik zie dat je jouw postcode en huisnummer hebt achtergelaten. Helaas kan ik geen prepaid nummer vinden op dit adres. Wil je het mobiele nummer achterlaten in het “Persoonlijke opmerkingen” veld van jouw KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

Reputatie 1

Hoi Vikash, ik heb het nummer zojuist toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +15

@Chiel301 Bedankt voor het invullen van het telefoonnummer. 

Ik zie dat dit telefoonnummer inderdaad helaas beëindigd is. In dat geval zou er alleen een nieuwe simkaart besteld kunnen worden. Dit kun je doen via onze prepaid pagina

Reputatie 1

Helaas, bedankt voor jullie hulp, ik heb een nieuwe SIM besteld!