Beantwoord

Prepaid of Abonnement voor Wildcamera?

  • 26 February 2021
  • 2 reacties
  • 189 keer bekeken

Ik heb een Prepaid simcard voor een wildcamera gekocht.

Het € 10,-- tegoed gaat niet op binnen een maand, maar is na 30 dagen wel vervallen. Heb nu een paar keer nieuw tegoed moeten kopen.

Is er een andere oplossing om het tegoed langer beschikbaar te houden? Andere prepaid bundel of toch abonnement?

icon

Beste antwoord door wjb 26 February 2021, 10:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7

Een prepaid beltegoed vervalt niet na 30 dagen maar ik denk dat je een prepaid databundel bedoeld.

Ik neem aan dat die wildcamera via Internet met de buitenwereld communiceert, klopt dat?

Heb je dan wel eens overwogen om een Mobiel internet abonnement van 1GB voor de wildcamera af te sluiten. Dat kost je €5,- per maand als je ook een vast Internet abonnement bij KPN hebt.

Bron.

 

En als die 1GB op is dat blijft hij onbeperkt online echter met een lage snelheid. De wildcamera zal dan nog steeds in staat zijn om een berichtje te sturen.

Reputatie 6
Badge +6

De vraag is natuurlijk, hoeveel data gebruikt zo een wildcamera per maand?

Van wat ik heb gelezen stuurt zo een camera  gecompromitteerde fotos door van zo een 50kb per foto, in dat geval kan het handig zijn als je zelfs helemaal geen bundel neemt, maar gewoon betaalt per mb!

Bij KPN is dat 15 cent per mb,wat best wel wat prijzig is, maar je kan netto een stuk minder betalen als je het prepaid bonus tarief plan activeert: https://www.kpn.com/service/mobiel/prepaid-opwaarderen/bonustariefplan.htm

Als je bv met 30 euro opwaardeert, krijg je 20 euro gratis bonus beltegoed, wat volledig gebruikt kan worden voor internet per mb, in feite betaal je dus netto per mb een stuk minder dan 15 cent per mb.