Beantwoord

prepaid onbeperkt, sinds half januari 3g zeer traag op een iphone 6, op een ouder type niet

  • 18 February 2019
  • 24 reacties
  • 472 keer bekeken

Ik heb een iphone 6 en mij zus een iphone 7 beide hebben we prepaid zorgloos, sinds half januari is 3g traag of werkt helemaal niet. Ook kennissen van ons hebben dit probleem, maar niet op een iphone 5
icon

Beste antwoord door Marina_ 12 March 2019, 12:05

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @cwg, Goed dat je dit kenbaar maakt op het forum. We zien deze vragen namelijk vaker voorbij komen. Zou je eens een speedtest willen doen op je mobiele telefoon via deze website? Wanneer je dit doet, wil je dan alle apps sluiten? Ik ben benieuwd of er dan ook 128Kbit/s uitkomt. Zou je jouw zus willen vragen of ze ook een speedtest wil doen? Daarnaast wil ik je vragen om je forumprofiel aan te vullen met jullie telefoonnummers en simkaartnummers. Je gegevens kun je plaatsen onder opmerkingen. (deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Goedeavons @Marina, net gelijk getesten jou je vast: download 0,11 en upload 0,00 dus minder, daarvoor nooit problemen

Reputatie 7
Badge +19
Je komt dus uit op 110 kBit/s, je hebt alle apps op de achtergrond gesloten tijdens deze test? Heeft jouw zus ook nog een test gedaan? Zou je de telefoonnummers en simkaartnummers nog willen toevoegen aan je forumprofiel?
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!
Hoi marina, erg druk gehad en zag geen mail binnen komen. Bij mijn zus is het ook erg traag. Dit was dus in januari niet het geval. Een kennis heeft dit nu ook. Haar zoontje met een oude iPhone werkt het wel snel. Dit is dus niet te doen.

soms is de speedtest zelf langzamer.

Gr
carel
Reputatie 6
Badge +6
Maar zo te zien aan je screenshot haal je ongeveer 110kBit/s, dan is er dus niks aan de hand aangezien de maximale snelheid van deze bundel op 128kbits zit, maar zoals ik in een andere forum topic ook al had geschreven, een smartphone gebruikt op de achtergrond altijd wat data, ja ook als je zelf niks doet, dus dat de speedtest een wat lagere snelheid weergeeft is daardoor prima te verklaren.

Aan de hand daarvan en je screenshot komt het toch prima overeen met wat je moet krijgen?

Het is een internet bundel met een hele langzame verbinding. Daar valt weinig aan te doen, tenzij KPN de snelheid wat opvoert 😉
Hoi dat zal maar gewoon internet werkt al niet meer. Daarvoor geen probleem. Dus kpn heeft iets veranderd. Maar nu heb ik al 5 mensen gevonden met dit zelfde probleem wat daarvoor niet was.

Dus als kpn geen oplossing heeft dan maar andere provider
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @cwg, Het zou jammer zijn als je gaat overstappen. Tot nu toe heb ik het niet uit kunnen zoeken voor jou en je zus, hiervoor heb ik gegevens nodig die ik tot nu toe niet terug zie in je forumprofiel.
Onder welk kopje moet dit
Reputatie 7
Badge +19
Je kunt je 06-nummer en simkaartnummer allebei toevoegen onder klantnummer mobiel. Als je wilt dat ik ook naar je zus haar aansluiting ga kijken, dan kun je haar gegevens onder opmerkingen plaatsen.
Ok ik ga dit vrijdag doen
Hoi Marina.

Beide onder klantnummer gezet, hopelijk heb je voor ons een oplossing

gr.

carel
Al wat nieuws??
Reputatie 7
Badge +21
@cwg, ik zie helaas geen bijzonderheden bij de mobiele nummers. Ben je in de mogelijkheid om het simkaartje in een ander toestel te testen? Want zoals de test aangeeft, kom je wel in de buurt van de maximale snelheid..
Wij hebben alleen iPhone 6. Ook een kennis dus hetzelfde probleem met een iPhone 6 maar iPhone 5 niet. En ook hun hadden daarvoor geen probleem dit is allemaal in januari begonnen.

en soms is de snelheid 0. Dus wat is er verschillend met vorig jaar
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @cwg, De vraag heb ik uitgezet binnen de organisatie, maar tot nu toe heb ik nog geen reactie ontvangen. Hopelijk hebben we snel een verklaring, dan hoor je natuurlijk van me 🙂
Ok ik wacht af
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @cwg, Het heeft even geduurd, maar het is ons duidelijk waarom de bundels trager zijn dan voorheen. Sinds januari wordt de snelheidsbeperking van de bundel op een betere wijze bewaakt. Daarvoor waren er enkele mogelijkheden waardoor je snel (tot 14,4 Mbs) internet kon hebben met een onbeperkt bundel. Dit is nu niet meer zo. Voor januari gaven de onbeperkt bundels in bepaalde gevallen dus een te hoge snelheid en hier hebben meerdere klanten van geprofiteerd.

Mijn collega heeft ook gekeken naar de speedtesten. Dit zijn normale snelheden voor deze bundel. Bijvoorbeeld: 0,07Mbps wat overeenkomt met 70Kbps, wat klopt t.o.v. van 128Kbps dat het theoretisch maximum is . De snelheid wordt ook bij een onbeperkt bundel beïnvloed door allerlei factoren. Denk aan drukte op de mast of apps op de achtergrond.

Het klopt dus dat je een tragere verbinding ervaart, maar het zijn snelheden die bij de bundel horen. Mocht er iets onduidelijk zijn, laat het dan vooral weten!
Bedankt, ik dacht eerst dat er te weinig tegoed opstond maar nu had ik er 30 euro op gezet, kan je me vertellen hoe ik dat terug kan boeken
Reputatie 7
Badge +19
@cwg, Je reactie n.a.v. mijn laatste bericht begrijp ik niet helemaal. Kun je dit toelichten?
@Marina_, er sta op z’n profiel nu 30 euro erop i.p.v. 10 euro dus wil dat geld weer terug op mijn rekening
Reputatie 7
Badge +19
Beltegoed wat je hebt opgewaardeerd kan niet teruggeboekt of teruggestort worden. Ik begrijp nog steeds niet waarom je wilt dat je het beltegoed wat je hebt opgewaardeerd terug wilt op jouw rekening. De betreffende bundels zijn € 8,99 per maand. De € 30,00 die je hebt opgewaardeerd kun je alsnog besteden aan bundels of gebruiken als tegoed.
Hoi we zijn dus niet tevreden en ga kijken voor een oplossing

Reageer