Beantwoord

Prepaid opwaarderen onmogelijk

  • 24 February 2020
  • 10 reacties
  • 316 keer bekeken

Ik gebruik een prepaid telefoon van KPN, de opwaardeer app wilde ik downloaden. Dat lukte niet, helpdesk gebeld. Tja er was een probleempje met het downloaden van de app werd mij verteld. 

Niet getreurd; bij Albert Heijn voor 30 euro tegoed gekocht. Wil deze nu opwaarderen via 1244 maar daarvoor moet ik eerst mijn prepaid telefoon registreren. 

Ik naar “mijn KPN” en ik klik aan prepaid registreren. Ik krijg inderdaad een scherm waarop verschijnt PRE PAID registeren. En verder niente, nada niks. Geen knop geen mogelijkheid. Niets. Nu staat er dat het mogelijk niet werkt als je bepaalde browsers gebruikt. Maar met Safari zou het wel moeten werken en die gebruik ik. 

Nog steeds niet getreurd: ik stuur een sms naar 1266 met de opwaardeer code en het woord opwaarderen erachter. Werkt ook niet. 

Even bellen dan maar. Maar ik heb een sms binnen gekregen van KPN dat de zendmasten in mijn buurt vervangen worden en dat ik tussen 22-02 en 29-02 waarschijnlijk weinig of geen bereik zal hebben. 

Schiet mij maar lek. 

Nou weet ik het niet meer. 

icon

Beste antwoord door javagirl 25 February 2020, 07:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Een prepaid activeer je door ermee te bellen (met verbinding!), sms-en of internet te gebruiken. Na het eerste gebruik is ie geregistreerd op het netwerk. Heb je dat al gedaan?

Daarna kun je 'm indien gewenst, maar niet noodzakelijk, ook registreren met een account. Daar is een KPN ID voor nodig. Je krijgt dan € 7,50 extra bonustegoed.

Verder: weet je zeker dat er een KPN prepaid kaartje in zit? En niet van een van de andere providers die ruimte bij KPN huurt waardoor er KPN in het scherm staat? Ikzelf heb een Lebara maar op het scherm staat KPN. Dan heb ik toch echt Lebara beltegoed nodig. En niet KPN.

Er zijn ook zendmasten iets verder weg. Je neemt je telefoon toch wel eens mee?

Schiet mij maar lek. 

Ik had geen plannen...

Dank je wel voor je uitgebreide reactie 

 

Een prepaid activeer je door ermee te bellen (met verbinding!), sms-en of internet te gebruiken. Na het eerste gebruik is ie geregistreerd op het netwerk. Heb je dat al gedaan?

 

Ja ik gebruik deze telefoon al twee jaar. 

 

Daarna kun je 'm indien gewenst, maar niet noodzakelijk, ook registreren met een account. Daar is een KPN ID voor nodig. Je krijgt dan € 7,50 extra bonustegoed.

 

Hij was niet geregistreerd.

 

Verder: weet je zeker dat er een KPN prepaid kaartje in zit? En niet van een van de andere providers die ruimte bij KPN huurt waardoor er KPN in het scherm staat? Ikzelf heb een Lebara maar op het scherm staat KPN. Dan heb ik toch echt Lebara beltegoed nodig. En niet KPN.

 

Ja KPN zit er in. 

 

Er zijn ook zendmasten iets verder weg. Je neemt je telefoon toch wel eens mee?

 

Vreemd genoeg niet. Deze prepaid gebruik ik om werk en privé van elkaar te kunnen scheiden. Het is mijn werk telefoon ik gebruik hem in mijn werkkamer thuis . Contact via deze telefoon gaat vooral via whatsapp, en heel soms moet ik een sms beantwoorden, voicemail afluisteren of iemand bellen. Daar is het prepaid tegoed voor. 

 

Uiteindelijk heb ik gisteren ontdekt dat ik in een hoekje van mijn slaapkamer bereik had en kon ik de activering sms versturen. 

Schiet mij maar lek. 

Ik had geen plannen…

Gelukkig maar.

 

Is het wel KPN opwaardeertegoed wat je gekocht hebt en niet per ongeluk AH mobiel tegoed?

Hij was niet geregistreerd.

Alleen als ie via een KPN ID / MijnKPN is geregistreerd kun je gebruik maken van de app en (indien gewenst) ook sms opwaarderen.

kon ik de activering sms versturen. 

Is het nu gelukt om 'm te registreren in een MijnKPN account?

Ga anders effies met die bon (en je toestel) naar een KPN-winkel.

Reputatie 7

Hoi @javagirl, welkom bij ons op het forum. Om het tegoed op te kunnen waarderen is verbinding met het netwerk inderdaad wel nodig. Begrijp ik je laatste bericht goed dat het opwaarderen in het hoekje van de slaapkamer toch is gelukt?

Ja het is gelukt! 

 

Reputatie 7

Helemaal goed, dat is fijn! :slight_smile: Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

6 maanden mijn prepaid phone niet gebruikt.

Ik kan nog steeds sms styrene en ontvangen maar niet meer bellen.

Nog 3 maanden de tijd om op te waarderen maar daar gaat het mis.

De site laat mij niet betalen en via 1244 kan ik niet meer bellen.

Hoe dit op te lossen?

Gewoon nieuwe Sim kopen?

Reputatie 6
Badge +6

6 maanden mijn prepaid phone niet gebruikt.

Ik kan nog steeds sms styrene en ontvangen maar niet meer bellen.

Nog 3 maanden de tijd om op te waarderen maar daar gaat het mis.

De site laat mij niet betalen en via 1244 kan ik niet meer bellen.

Hoe dit op te lossen?

Gewoon nieuwe Sim kopen?

Vreemd, als je 6maanden je telefoon nog niet hebt gebruikt moet je nog wel gewoon de opwaardeerlijn kunnen bellen om op te waarderen.

Als het niet lukt om online op te waarderen, kan je ook gewoon in een kpn winkel of supermarkt een opwaardeerbon kopen en zo proberen op te waarderen.

Het is, door een storing die al maanden duurt, niet mogelijk om via de site op te waarderen als je éénzijdig geblokkeerd bent. Je kunt dan alleen beltegoed aanschaffen d.m.v. een bon.

Verkrijgbaar bij o.m. supermarkten, tijdschriftenhandel, rookwarenmagazijn.

Wel vreemd, de storing zou gefixt zijn. Jasper?

Reputatie 7

Er lijkt inderdaad nog wel een storing mee te zijn Peter, er wordt nog onderzocht waar het precies aan ligt. @JCdeJ, zou je jouw 06-nummer kunnen toevoegen aan je forumprofiel? Als je daarna hieronder een seintje geeft kan jouw situatie meegenomen worden in dat onderzoek.

Tot die tijd kan je een opwaardeerkaart kopen in een winkel, zodat je daarmee jouw prepaid nummer weer in gebruik kunt nemen (mits je nog binnen de 90 dagen zit waarbinnen dit kan).